Van De Stadt
Moorea 45 Decksalon
€ 229.000
BTW Betaald
Waterman
Zeiljacht
13,80 m
X
4,50 m
X
2,00 m
2010
Woodcore epoxy
4
op verkoopterrein
John Deere 85 Pk / 62 kW
Zeewaardig en comfortabele Decksalon met goede isolatie, Kabola verwarming, vriezer, omvormer, boegschroef, radar/plotter/AIS, reddingsvlot, bijboot

Vraag meer informatie over de Van De Stadt Moorea 45 Decksalon

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Ontwerper:
Van De Stadt Design
Werf:
Completely built by the (current) owner in a warehouse in Oss (the Netherlands) from 2006 - 2010
Bouwnummer:
design number 642, building number 4
Rompvorm:
Rondspant
Rompkleur:
Beige
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Woodcore epoxy
3 lagen van 6 mm watervast multiplex voorzien van 2 lagen glasvezel Epoxy. De opbouw is afgewerkt met 4 lagen room witte (2 componenten) Epoxy en deel met witte antislip verf. Het dek is eveneens voorzien van witte antislipverf
Ramen:
Hora dubbelglas thermopane ramen in opbouw (met zonnescreens), Gebo dekluiken (grote luiken met rollo's en horren, kleine luiken achterkajuit met losse horren), vaste Gebo ramen in romp
Kuip:
Achterkuip
Doorvaarthoogte normaal:
22,5 m
Diepgang:
200 cm
Lengte waterlijn:
1.200 cm
Waterverplaatsing:
15.900 kg
Ballast:
6.200 kg
Besturing:
Stuurwiel
in de kuip 2x (hout epoxy) stuurstand met 2x rvs Jefa stuurwiel bekleed met leder en in de decksalon is een stuurstoel met een automatische Joystick besturing, een morsebediening voor de motor en een boegschroefbediening
Plek besturing:
Dubbel
Roer:
Enkel
watervast hechthouten (Multiplex) roerblad voorzien van glasvezelmatten en epoxy (boven- en achterkant voorzien van schuim, wat kan afbreken in nood) met een rvs roeras (tot aan dek) en een Jefa stuursysteem
Kiel/zwaard:
Vaste kiel
staal (ca. 1.000 Kg ponsdoppen en cement) en ca. 4.700 Kg loden bulb, totaal ca. 6.200 Kg
Opmerkingen:
  • De romp is Ivoor wit (2 componenten systeem) geschilderd met een donker blauwe bies en waterlijn
  • De romp is voorzien van een teak stootlijst met rvs beschermstrip
  • De kuipbanken en de kuipvloer zijn voorzien van 12 mm teak
  • 1x Luchthapper aan dek met een rvs beschermbeugel
  • 2x Ruitenwisser (vernieuwd in juni 2018) met sproeier op de 2 voorramen in de decksalon
  • Grote bakskisten (keurig afgewerkt van binnen)
  • Rvs klampen (ook midscheeps)
  • De romp is gebouwd uit 32 mm Red Ceddar en werd op zijn kop gebouwd
  • Ter plaatse van de kiel is het vlak gemaakt van 32 mm mahonie balk en voorzien van 6 glasvezelmatten (280gr/m2)
  • De romp is voorzien van 3 diagonale lagen (500 gr/m2) en een epoxy topcoat, waarna het licht opgeschuurd werd en voorzien werd van een laagje plamuur
  • Het vlak werd voorzien van 4 lagen, de rest van de binnenkant van de romp is voorzien van 2 diagonale lagen
  • Alle zichtbare plaatsen in het interieur zijn netjes glad afgewerkt en voorzien van 2 lagen topcoat
  • De wrangen en spanten zijn opgebouwd uit 6 lagen hechthout, voorzien van 3 tot 7 lagen glasmatten (afhankelijk van belasting) en afgewerkt met 2 lagen epoxy topcoat
  • Alle schotten en alle kasten zijn vastgelamineerd, waardoor het geheel nog meer body heeft gekregen
  • Het dek is voorzien van 2 diagonale lagen, 2 grondlagen en 4 (2 componenten) aflak lagen
  • De binnenkant van de romp en alle bakskisten zijn met 2 grijze lagen epoxy afgewerkt
  • Het onderwaterschip is in 2010 voorzien van 3 grondlagen en 4 lagen epoxy (Polyservice) met koperpoeder erin en een nieuwe laag in 2018, wat in totaal ca. 8 jaar te gebruiken is (dus heeft jaarlijks geen nieuwe antifouling laag nodig)
  • Aan boord is alleen 316 RVS gebruikt
  • Tijdens de bouw van het schip is overal goed over nagedacht, alles is perfect toegankelijk, er zijn alleen goede en betrouwbare onderdelen gebruikt en het schip is super geïsoleerd
  • Op 4 juni 2018 is een expertise uitgevoerd ten behoeve van de verkoop, het rapport is ter inzage beschikbaar
  • In juni stond het jacht op de wal en zijn er nieuwe anodes op het onderwaterschip aan gebracht en is de romp gepolijst
  • Het jacht wordt door de bouwer of te wel de eerste eigenaar verkocht

Op 17 september 2018 zal dit jacht in samenwerking met Schipveiling en BVA Auctions worden geveild. Voor nadere informatie, kijk op: http://bit.ly/Veiling_VandeStadt45.

De veiling heeft een startprijs van EUR 100.000. Biedingen kunnen vanaf 10 september worden uitgebracht op de site van BVA Auctions. 
 

Donderdag 13 september 2018 kan dit jacht van 11:00 uur tot 15:00 uur worden bekeken bij For Sail Yachtbrokers - Kabbelaarsbank Steiger K1 - 3253 ME Ouddorp.
Ook bestaat de mogelijkheid om het jacht dagelijks op afspraak te bezichtigen. 

Accommodatie

Salon:
Stahoogte:
200 cm
ca. 1.92 m in de achterkajuit, ca. 1.98 m in het deckhouse, ca. 2.05 m in de kombuis, ca. 2.00 m in de voorkajuit
Hutten:
2
voorkajuit en achterkajuit
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Extra: 1
Type interieur:
Klassiek, warm
mahonie betimmering (4x 2 componenten lak en 2x Epifanes aflak), mahonie lijstwerk en room witte wanden (2x grondlaag en 2x componenten lak) met room witte lederen bekleding (2010)
Kleur stoffering:
Wit
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
2010 : blauwe gordijnen in de voor- en achterkajuit
Watertank & materiaal:
700 liter Epoxy
(1x ca. 300 liter en 1x ca. 400 liter) Beide tanks zijn onderdeel van de romp en gemaakt van watervast multiplex met glasvezel epoxy en voorzien van grote mangaten
Watertankmeter:
2x
Vuilwatertank & materiaal:
Epoxy
1x ca. 100 liter zwartwatertank (toiletten) en 1x ca.150 liter grijswatertank (voor alle wasbakken en de douche), beide tanks zijn gemaakt van watervast multiplex met glasvezel epoxy en voorzien van grote mangaten
Vuilwatertankmeter:
Vuilwatertank afvoerpomp:
Dekafzuiging vuilwater:
Watersysteem:
Druksysteem
2010 : elektrisch met een drukvat
Warm water:
2010 : Webasto boiler, wordt verwarmd via de motor, via 220 Volt of via de Kabola verwarming
Aantal douches:
2
2x badkamer met 1x aparte douche cabine in het voorschip
Toiletten:
2 Handmatig Elektrisch 2010: 1x handmatige Jabsco toilet, 1x elektrische Mariner de Luxe toilet (met zoet water), beide toiletten zijn voorzien van een 3-wegkraan (naar de zwartwatertank of direct naar zee)
Radio/CD-speler:
2010 : Pioneer radio/CD-speler met speakers in de salon
Kooktoestel & brandstof:
3 pit(ten) Gas
2010 : rvs Force Ten
Oven:
2010 : rvs Force Ten
Magnetron:
2010 : rvs (220 Volt)
Koelkast & voeding:
100 liter Elektrisch
toploader koelkast met een Danfoss compressor (2010)
Vriezer:
60 liter
toploader vriezer met een Danfoss compressor (2010)
Verwarming:
CV 2010 : Kabola: gesloten verwarmingssysteem met radiatoren (220 Volt)
Opmerkingen:
  • Luxe Vasco (Heusden) matrassen (2010) met Kooi bedvering (2010) eronder
  • Slingerzeiltjes in de salon en tussen matrassen in de achterkajuit
  • De kombuis is voorzien van een Esdoorn "Maple Leef" werkblad met 2x rvs wasbak en een zoetwater voetpomp
  • De binnenverlichting is in LED uitgevoerd en bij de navigatiehoek zijn 2 LED lampen dimbaar (rood en wit)
  • In de achterste badkamer liggen de voorbereidingen om een wasmachine te kunnen inbouwen (stroom, watertoevoer, afvoer met filter)
  • Douche in de kuip (warm en koud)
  • Dekwaspomp

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
John Deere
Model:
5030 TF270 D
Serienummer:
PE5030T10965
Bouwjaar:
2008
in 2010 in bedrijf gesteld
Aantal cilinders:
5
Vermogen:
1x 85 pk
62 kW
Urenteller:
Draaiuren:
875
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
6 liter/uur
bij 1.700 toeren (6 - 6,5 knopen) inclusief kachel verbruik: ca. 4 liter per uur
Keerkoppeling:
PMR 500 D (2008)
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
2009 (vanaf 2010 in gebruik): 20 inch 3 blads vaste schroef
Koeling:
Indirect
ook voor de koeler van de generator en de keerkoppeling
Brandstoftank aantal:
2
1x ca. 300 liter dagtank en 1x ca. 400 liter tank, beide tanks zijn losse hechthout met glasvezel epoxy tanks en beide voorzien van slingerschotten en grote mangaten. Vanuit de grote tank wordt de diesel met een elektrische pomp naar de dagtank gepompt
Totale inhoud brandstoftank(s):
700 liter
Materiaal brandstoftank:
Epoxy
Max snelheid:
9 knopen
Kruissnelheid:
7 knopen
bij 1.750 toeren
Brandstoftankmeter:
2x
Toerenteller:
2x
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Boegschroef:
Hydraulisch
2009 : Vetus 9 Pk
Accu:
8x 12 Volt (= 4x 24 Volt) 150 Ah AGM Deep Cycle Victron service accu (2010) en 1x 50 Ah Optima Red Top motor accu (2017)
Acculader:
70 A
2009 : Victron Quattro 24 V / 70 A / 3.000 W en 1x 12 Volt CTek (voor de start accu)
Dynamo:
2009 : 1x 12 Volt (voor de start accu) en 1x 24V/85A (voor de service accu's en uitgerust met een 24 Volt Sterling regelaar)
Accumonitor:
Generator:
hydraulische generator 6 kW
2009
Omvormer:
3.000 Watt
2009 : Victron Quattro 24 V / 70 A / 3.000 W
Voltmeter:
12 Volt, 24 Volt en 220 Volt
Walstroom:
zowel op de boeg als op het achterschip is een walstroom aansluiting (voorzien van een schakelaar) met een aardlekschakelaar
Walstroomkabel:
Bedieningspaneel:
2009 : Philippi paneel
Voltage:
12V 24V 220V
Opmerkingen:
  • De John Deere motor is gemariniseerd door De Jong (Hardinxveld-Giessendam)
  • De motor is uitgerust met een Silent Exhaust, dus het koelwater zit onder de waterlijn en er is een droge uitlaat
  • Het koelwatersysteem is uitgerust met een alarm
  • 40 mm Rvs schroefas (2009) met een flexibele koppeling (2009)
  • Er zijn centraal (achter de motor) 4 zeewaterbestendige bronzen afsluiters in de romp en verder zijn alle huiddoorvoeren boven de waterlijn (kunststof, rvs en verchroomd messing)
  • Er is een wierfilter voor de koelwater inlet van de motor en een wierfilter voor de inlet van de toiletten en de dekwaspomp
  • 2x Waterafscheider in het brandstofsysteem
    De bilge onder de motor is voorzien van een room witte epoxy laklaag
  • Het hydraulische Danfoss systeem is voor de boegschroef, de ankerlier en de generator
  • Er is een noodstart-schakeling in het geval dat de motor accu leeg zou zijn
  • Victron Isolation Transformer 3.600W
  • 2009 : Victron battery monitor + AC meter + Multi Control
  • De elektrische systemen zijn professioneel aangelegd en er is een duidelijk schema aanwezig
  • De bedrading van de mast wordt via een rvs zwanenhals door het dek gevoerd
  • De grijswatertank kan zowel handmatig (RM69 pomp) als elektrisch naar zee geleegd worden
  • De zwartwatertank kan elektrisch (boven de waterlijn) naar zee geleegd worden

Navigatie en elektronica

Kompas:
2010 : 2x Plastimo Olympic 135
(op de stuurstanden)
Log/snelheid:
2010 : Raymarine ST 60+ Speed
Dieptemeter:
2010 : Raymarine ST 60+ Depth
Windmeter:
2010 : Raymarine ST 60+ Wind
Navigatieverlichting:
2010 : LED 3 kleuren top-, LED anker-, stoom-, dek-, LED boeg- en LED hek verlichting
Kaarten, gidsen:
2014 : digitale kaart van Europa voor de kaartplotter
Roerstandaanwijzer:
via autopilot
Autopilot:
2010 : Raymarine ST6002+
met een Raymarine Smart Controller (wire-less) afstandsbediening (2011)
GPS:
2010 : Raymarine EW 90 W radar / chart plotter
Kaartplotter:
2010 : Raymarine EW 90 W radar / chart plotter
(gemonteerd in de kuip)
Radar:
2010 : Raymarine EW 90 W radar / chart plotter
(gemonteerd in de kuip) met een 4kW radardome (2011), die cardanisch is opgehangen op een rvs radarpaal op het achterschip
AIS:
2012 : AIS transducer (Digital Yacht)
Marifoon:
2012 : Raymarine Ray 55 E
met een Mic bij de kaartentafel en een hoorn in de kuip
Weatherfax/Navtex:
2010 : McMardo ICS NAV6 Navtex

Tuigage

Type tuigage:
Fractioneel
sloep 19/20 getuigd
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Aluminium
2010 : verjongde Selden mast, giek en Rodkicker, rvs verstaging, dubbele set zalingen, wegneembare kotterstag, Dyneema bakstagen, hydraulische Holmatro achterstagspanner
Verstaging:
Staaldraad
Zeiloppervlak:
112 m<sup>2</sup>
Aantal zeilen:
3
Zeilen materiaal:
Dacron
9,8 Oz
Zeilmaker:
2010: van der Vliet/Hood Sails
Grootzeil:
2010 : van der Vliet/Hood Sails: doorgelat grootzeil (ca. 70m2) met 2x één lijns reefsysteem en 3e rif aan haak
Fok:
2010 : van der Vliet/Hood Sails: zelf kerende High Aspect Fok met grijze UV strook (ca. 42m2)
Voorzeil rolsysteem :
2010 : Furlex 400 S
Stormfok:
2010 : van der Vliet/Hood Sails: oranje stormfok (ca. 14,6m2) met leuvers, welke op de wegneembare kotterstag wordt gevoerd
Lieren:
2010 : rvs Andersen lieren: 3x 46 ST (1x op de mast) en 2x 52 ST (elektrisch)
Elektrische lieren:
2
Handmatige lieren:
3
Selftailing:
5
Opmerkingen:
  • De wegneembare kotterstag is voor de stormfok en dan kan de zelfkerende HA Fok niet gebruikt worden
  • Onder de lieren op de kuiprand zijn opbergruimtes voor de vallen en schoten
     

2010 :

  • Zandkleurige Lazy-Bag grootzeilhuik met Lazy-Jacks
  • 3x Aluminium maststep
  • Ronstan rails en blokken voor de zelfkerende fok
  • Spinlock stoppers in de kuip

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x 25 Kg Delta Gegalvaniseerd
met ca. 60 meter (2010) ankerketting en een reserve anker
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Hydraulisch
2009 : Lewmar ankerlier (afstandsbediening op voordek)
Buiskap:
2010 : zandkleurige buiskap met rvs beugels
Buitenkussens:
2010 : losse kuipkussens
Dekzeil(en):
2010 : winterdekzeil (over de giek, inclusief de kuip)
Zeerailing:
2010 : rvs scepters, preekstoel, hekstoel met teak zitjes, midscheepse doorgangen en dubbeldraads geplastificeerde zeerailing
Zwemplatform:
met teak
Zwemtrap:
2010 : telescopische rvs zwemtrap
Bijboot:
2010 : Lodestar
2.60 meter
Bijboot buitenboordmotor:
2010 : Yamaha 2 pk
4 takt - maximaal 10 uur gelopen
Davits:
2010 : wegdraaibare rvs davits
Stootwillen, lijnen:

Veiligheid

Reddingsboei:
Reddingsvlot:
2010 : 6 persoons RFD reddingsvlot in valis (laatste keuring in december 2013)
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch 2010 : 1x elektrische Jabsco bilgepomp (in de kombuis) en 1x elektrische bilgepomp (bij de motor)
Brandblusser:
2010 : 3x 2 liter schuim brandblusser en in de motorkamer hangt een Maho blusstaaf
Radarreflector:
2010 : Trilens
Gasbun met afvoer:
2010 : gasbun voor 2 kunststof gasflessen. De gasleidingen in het schip zijn rvs
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:
  • Noodhelmstok
  • Gasdetector onder het kooktoestel in de kombuis
  • Lucht-/mist hoorn
  • 2010 : 1x rood hoefijzer reddingsboei
  • Life-Line banden aan dek
  • Het jacht is uitgerust met een bliksemafleider (aangesloten op de wantputtingen en de kielbouten)
  • Het jacht is als Z-Schip in het Nederlandse Kadaster ingeschreven. Kosten doorhaling zijn voor rekening van de verkoper. Indien het schip op naam van de koper overgeschreven dient te worden, dan zijn de overschrijvingskosten voor rekening van de koper

Partners