Van De Stadt
Moorea 45 Decksalon
€ 229.000
BTW Betaald
Waterman
Zeiljacht
13,80 m
X
4,50 m
X
2,00 m
2010
Woodcore epoxy
4
op verkoopterrein
John Deere 85 Pk / 62 kW
sloep 19/20 getuigd
Zeewaardig en comfortabele Decksalon met goede isolatie, Kabola verwarming, vriezer, omvormer, boegschroef, radar/plotter/AIS, reddingsvlot, bijboot

Vraag meer informatie over de Van De Stadt Moorea 45 Decksalon

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Vorm:
rondspant
Dek uitvoering:
3 lagen van 6 mm watervaste multiplex voorzien van 2 lagen glasvezel Epoxy en antislip verf
Opbouw vorm, materiaal:
3 lagen van 6 mm watervaste multiplex voorzien van 2 lagen glasvezel Epoxy en 4 lagen room witte Epoxy (2 componenten)
Kiel/zwaard:
staal (ca. 1.000 Kg ponsdoppen en cement) en ca. 4.700 Kg loden bulb, totaal ca. 6.200 Kg
Roer:
hechthouten roerblad voorzien van glasvezelmatten en epoxy (boven- en achterkant voorzien van schuim, wat kan afbreken in nood) met een rvs roeras (tot aan dek) en een Jefa stuursysteem
Besturing:
in de kuip 2x stuurstand (hout epoxy) met 2x rvs Jefa stuurwiel bekleed met leder en in de decksalon is een stuurstoel met een automatische Joystick besturing, een morsebediening voor de motor en een boegschroefbediening
Ramen:
Hora dubbelglas thermopane ramen in opbouw (met zonnescreens), Gebo dekluiken (grote luiken met rollo's en horren, kleine luiken achterkajuit met losse horren), vaste Gebo ramen in romp
Waterverplaatsing (in kg):
ca. 15.900
Ballast (in kg):
ca. 6.200
Doorvaarthoogte:
ca. 22,5 meter
Werf:
Het schip is volledig in eigen beheer gebouwd door de huidige eigenaar in Oss (Nederland) vanaf 2006 - 2010
Ontwerper:
Van De Stadt Design
Bouwnummer:
ontwerpnummer 642, bouwnummer 4
Overig:
De romp is Ivoor wit (2 componenten systeem) geschilderd met een donker blauwe bies en waterlijn. Op de romp is een teak stootlijst met rvs strip gemonteerd. De kuip banken en kuipvloer zijn voorzien van 12 mm teak. 1x Luchthapper aan dek met een rvs beschermbeugel. Rvs klampen (ook midscheeps). De romp is gebouwd uit 32 mm Red Ceddar en werd op zijn kop gebouwd. Ter plaatse van de kiel is het vlak gemaakt van 32 mm mahonie balk en voorzien van 6 glasvezelmatten (280gr/m2). De romp is voorzien van 3 diagonale lagen (500 gr/m2) en een epoxy topcoat, waarna het licht opgeschuurd werd en voorzien werd van een laagje plamuur. Het vlak werd voorzien van 4 lagen, de rest van de binnenkant van de romp is voorzien van 2 diagonale lagen. Alle zichtbare plaatsen in het interieur zijn netjes glad afgewerkt en voorzien van 2 topcoat lagen. De wrangen en spanten zijn opgebouwd uit 6 lagen hechthout, voorzien van 3 tot 7 lagen glasmatten (afhankelijk van belasting) en afgewerkt met 2 epoxy topcoat lagen. Alle schotten en alle kasten zijn vastgelamineerd, waardoor het geheel nog meer body heeft gekregen. Het dek is voorzien van 2 diagonale lagen, 2 grondlagen en 4 (2 componenten) aflak lagen. De binnenkant van de romp en alle bakskisten zijn met 2 grijze epoxy lagen afgewerkt. Het onderwaterschip is voorzien van 3 grondlagen en 4 lagen epoxy (Polyservice) met koperpoeder (in 2010) erin, wat in totaal ca. 10 jaar te gebruiken is (dus heeft jaarlijks geen nieuwe antifouling laag nodig). Aan boord is alleen 316 RVS gebruikt. Tijdens de bouw van het schip is overal goed over nagedacht, alles is perfect toegankelijk, er zijn alleen goede en betrouwbare onderdelen gebruikt en het schip is super geïsoleerd. De lengte van de waterlijn is 12.00 meter. Het jacht is in juli 2016 op de wal geweest om het onderwaterschip schoon te spuiten, de epoxy op het onderwaterschip licht op te schuren en nieuwe anodes aan te brengen. Het jacht wordt door de bouwer - eerste eigenaar verkocht.

Accommodatie

Materiaal, kleuren:
mahonie betimmering (4x 2 componenten lak en 2x Epifanes aflak), mahonie lijstwerk en room witte wanden (2x grondlaag en 2x componenten lak)
Stoffering, gordijnen:
2010: room witte lederen bekleding en blauwe gordijnen in de voor- en achterkajuit
Hutten:
voorkajuit, salon en achterkajuit
Slaapplaatsen:
4 - 5 slaapplaatsen
Stahoogte:
ca. 1.92 m in de achterkajuit, ca. 1.98 m in het deckhouse, ca. 2.05 m in de kombuis, ca. 2.00 m in de voorkajuit
Toilet:
2010: 1x handmatige Jabsco toilet, 1x elektrische Mariner de Luxe toilet (met zoet water), beide toiletten zijn voorzien van een 3-wegkraan (naar de zwartwatertank of direct naar zee)
Douche, bad:
2x badkamer met 1x aparte douche in voorschip
Geluidsinstallatie, TV:
2010: Pioneer radio/CD-speler met speakers in de salon
Kooktoestel/pitten:
2010: 3 pits rvs Force Ten kooktoestel
Oven:
2010: rvs Force Ten oven
Magnetron:
2010: rvs magnetron (230 Volt)
Koelkast:
ca. 100 liter toploader koelkast met een Danfoss compressor (2010)
Vriezer:
ca. 60 liter toploader vriezer met een Danfoss compressor (2010)
Verwarming:
2010: Kabola: gesloten verwarmingssysteem met radiatoren (230 Volt)
Overig:
Luxe Vasco (Heusden) matrassen (2010) met Kooi bedvering (2010) eronder. Slingerzeiltjes in salon en tussen matrassen in de achterkajuit. De kombuis is voorzien van een Esdoorn "Maple Leef" werkblad met 2x rvs wasbak en een zoetwater voetpomp. De binnenverlichting is in LED uitgevoerd en bij de navigatiehoek zijn 2 LED lampen dimbaar (rood en wit).

Motor, electra, water

Vermogen:
85 Pk / 62 kW
Merk:
John Deere 5030 TF270 D 5 cilinder (motornummer: PE5030T10965) maximaal 2600 toeren
Bouwjaar:
2008, in 2010 in bedrijf gesteld
Uren:
ca. 790 uren (eind september 2014)
Brandstof:
diesel
Brandstoftank:
1x ca. 300 liter dagtank en 1x ca. 400 liter tank, beide tanks zijn losse hechthout met glasvezel epoxy tanks en beide voorzien van slingerschotten en grote mangaten. Vanuit de grote tank wordt de diesel met een elektrische pomp naar de dagtank gepompt
Koeling:
intercooling, ook voor de koeler van de generator en de keerkoppeling
Aandrijving:
PMR 500 D keerkoppeling (2008), flexibele koppeling (2009), rvs as (40mm - 2009) met 3 blads 20" vaste schroef (2009)
Kruissnelheid (knopen):
bij 1.750 toeren: ca. 7 knopen
Max snelheid (knopen):
ca. 9 knopen
Verbruik (l/uur):
bij 1.700 toeren (6 - 6,5 knopen) inclusief kachel verbruik: ca. 4 liter per uur
Meetinstrumenten:
2009: Victron battery monitor + AC meter + Multi Control
Boegschroef:
2009: hydraulische Vetus 9 Pk boegschroef
Spanning:
12 / 24 / 230 Volt
Bedieningspaneel:
2009: Philippi paneel
Accu:
2010: 8x AGM 160 Ah service accu en 1x ca. 80 Ah Yellow Top motor accu
Acculader:
2009: Victron Quattro 24 V/3000 W/70 Ah
Generator:
2009: hydraulische generator: 6kVA
Dynamo:
2009: 1x 12 Volt (voor de start accu) en 1x 24V/85A (voor de service accu's en uitgerust met een 24 Volt Sterling regelaar)
Omvormer:
2009: Victron Quattro 24V/3.000W/70A
Waterdruksysteem:
2010: elektrisch waterdruksysteem en een drukvat
Warm water:
2010: Webasto boiler, wordt verwarmd via de motor, via 230 Volt en via de Kabola verwarming
Watertank:
1x ca. 300 liter en 1x ca. 400 liter, beide tanks zijn onderdeel van de romp en gemaakt van hechthout met glasvezel epoxy en voorzien van grote mangaten
Vuilwatertank:
1x ca.150 liter grijswatertank (voor alle wasbakken en de douche) met inhoudsmeter en 1x ca. 100 liter zwartwatertank (toiletten) met inhoudsmeter, beide tanks zijn gemaakt van hechthout met glasvezel epoxy en voorzien van mangaten
Walstroom:
zowel op de boeg als op het achterschip is een walstroom aansluiting (voorzien van een schakelaar) met een aardlekschakelaar en een walstroomkabel
Voltmeter:
12 Volt, 24 Volt en 230 Volt
Toerenteller:
2x
Watertankmeter:
2x
Brandstoftankmeter:
2x
Oliedrukmeter:
1x
Temperatuurmeter:
1x
Overig:
De John Deere motor is gemariniseerd door De Jong (Hardinxveld-Giessendam). De motor is uitgerust met een Silent Exhaust, dus het koelwater zit onder de waterlijn en er is een droge uitlaat. Het koelwatersysteem is uitgerust met een alarm. Er zijn centraal (achter de motor) 4 zeewaterbestendige bronzen afsluiters in de romp en verder zijn alle huiddoorvoeren boven de waterlijn (kunststof, rvs en verchroomd messing). Er is een wierfilter voor de koelwater inlet van de motor en een wierfilter voor de inlet van de toiletten en de dekwaspomp. 2x Waterafscheider in het brandstofsysteem. De bilge onder de motor is voorzien van een room witte epoxy laklaag. Het hydraulische Danfoss systeem is voor de boegschroef, de ankerlier en de generator. Er is een noodstart-schakeling in het geval dat de motor accu leeg zou zijn. Victron Isolation Transformer 3.600W. De elektrische systemen zijn professioneel aangelegd en er is een duidelijk schema aanwezig. De bedrading van de mast wordt via een rvs zwanenhals door het dek gevoerd. De grijswatertank kan zowel handmatig (RM69 pomp) als elektrisch naar zee geleegd worden en de zwartwatertank kan elektrisch (boven de waterlijn) naar zee geleegd worden.

Tuigage

Type:
sloep 19/20 getuigd
Rondhouten, verstaging:
2010: aluminium verjongde Selden mast, giek en Rodkicker, rvs verstaging, dubbele set zalingen, wegneembare kotterstag, Dyneema bakstagen, hydraulische Holmatro achterstagspanner
Lieren:
2010: rvs Andersen lieren: 3x 46 ST (1x op de mast) en 2x 52 ST (elektrisch)
Zeilen materiaal:
witte dacron 9,8Oz zeilen
Grootzeil:
2010: van der Vliet/Hood Sails: doorgelat grootzeil (ca. 70m2)
Grootzeil reefsysteem:
2x één lijns reefsysteem en 3e rif aan haak
Fok:
2010: van der Vliet/Hood Sails: zelf kerende High Aspect Fok met grijze UV strook (ca. 42m2)
Fok reefsysteem:
2010:Furlex 400 S
Stormfok:
2010: van der Vliet/Hood Sails: oranje stormfok (ca. 14,6m2) met leuvers, welke op de wegneembare kotterstag wordt gevoerd
Overig:
Zandkleurige Lazy-Bag grootzeilhuik (2010) met Lazy-Jacks (2010). Aluminium telescopische Selden spinnakerboom (fokkeboom-2010). 3x Aluminium maststep (2010). De wegneembare kotterstag is voor de stormfok en dan kan de zelfkerende HA Fok niet gebruikt worden. Ronstan rails (2010) en blokken (2010) voor de zelfkerende fok. Spinlock stoppers (2010) in kuip. Onder de lieren op de kuiprand zijn opbergruimtes voor de vallen en schoten.

Navigatie en electronica

Navigatieverlichting:
2010: LED 3 kleuren top-, LED anker-, stoom-, dek-, LED boeg- en LED hek verlichting
Kompas:
2010: 2x Plastimo Olympic 135 (op de stuurstanden)
Roerstandaanwijzer:
via autopilot
Log/snelheid:
2010: Raymarine ST 60+ Speed
Diepte:
2010: Raymarine ST 60+ Depth
Wind:
2010: Raymarine ST 60+ Wind
Stuurautomaat:
Raymarine ST6002+ (2010) met een Raymarine Smart Controller (wire-less) afstandsbediening (2011)
Radar:
Raymarine EW 90 W radar/kaartplotter (2010-gemonteerd in de kuip) met een 4kW radardome (2011), die cardanisch is opgehangen op een rvs radarpaal op het achterschip
GPS:
in de kaartplotter
Marifoon:
2012: Raymarine Ray 55 E met binnen een Mic en een hoorn in de kuip
Weatherfax/Navtex:
2010: McMardo ICS NAV6 Navtex
Kaartplotter:
2010: Raymarine EW 90 W radar/kaartplotter (gemonteerd in de kuip)
Kaarten, gidsen:
2014: digitale kaart van Europa voor de kaartplotter
Overig:
2012: AIS transducer (Digital Yacht).

Uitrusting

Anker:
2010: 1x 25 Kg Delta met 60 meter ankerketting en een reserve anker
Ankerlier:
2009: hydraulische Lewmar ankerlier (afstandsbediening op voordek)
Stootwillen, lijnen:
Buitenkussens:
2010: losse kuipkussens
Dekzeilen:
2010: winterdekzeil (over de giek, inclusief de kuip)
Buiskap:
2010: zandkleurige buiskap met rvs beugels
Zwemtrap:
2010: telescopische rvs zwemtrap
Zwemplatform:
met teak
Zeerailing, hekpreekstoel:
2010: rvs scepters, preekstoel, hekstoel met teak zitjes, midscheepse doorgangen en dubbeldraads geplastificeerde zeerailing
Bijboot:
2010: Lodestar 2.60 meter
Buitenboordmotor:
2010: 4 takt Yamaha 2,5 Pk (max. 10 uur gelopen)
Davits/kraan:
2010: wegdraaibare rvs davits
Overig:
2x Ruitenwisser met sproeier op de 2 voorramen in de decksalon. Douche in de kuip (warm en koud). Grote bakskisten (keurig afgewerkt van binnen). 24 Volt dekwaspomp met buitenwater (2010). In de achterste badkamer liggen de voorbereidingen om een wasmachine te kunnen inbouwen (stroom, watertoevoer, afvoer met filter).

Veiligheid

Radarreflector:
2010: Trilens
Reddingsvesten, harnassen:
2010: 1x rood hoefijzer reddingsboei, Life-Line banden aan dek
Reddingvlot:
2010: 6 persoons RFD reddingsvlot in valis (laatste keuring in december 2013)
Lenspomp:
2010: 1x elektrische Jabsco bilgepomp in de kombuis) en 1x elektrische bilgepomp bij de motor
Brandpreventie:
2010: 3x 2 liter schuim brandblusser en in de motorkamer hangt een Maho blusstaaf
Gasbun:
2010: gasbun voor 2 kunststof gasflessen. De gasleidingen in het schip zijn rvs
Overig:
Noodhelmstok. Gasdetector onder het kooktoestel in de kombuis. Luchthoorn. Het schip is uitgerust met een bliksemafleider (aangesloten op de wantputtingen en de kielbouten). Het schip is als Z-Schip in het Nederlandse Kadaster ingeschreven. Kosten doorhaling zijn voor rekening van de verkoper. Indien het schip op naam van de koper overgeschreven dient te worden, dan zijn de overschrijvingskosten voor rekening van de koper.

Partners