Contest
50CS
Onder bod
BTW Betaald
Estrellamar
Zeiljacht
14,99 m
X
4,58 m
X
2,15 m
2003
Polyester sandwich
6
In Spain. Contact For Sail South in Marina Port Zélande - Ouddorp
Yanmar 100 Pk / 74 kW
Carbon mast met Leisure Furl rolgiek, zeilen (2014),generator, 3x omvormer, boegschroef, airco, watermaker, Webasto, hydraulische gangway, bijboot

Vraag meer informatie over de Contest 50CS

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Ontwerper:
Georg Nissen
Werf:
Conyplex BV / Contest Yachts - Medemblik in the Netherlands
Bouwnummer:
NL-CON50006H303
CE:
A
CE max gewicht:
2.900 kg
CE aantal opvarenden:
8
Rompvorm:
Rondspant
Rompkleur:
Blauw
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Polyester sandwich
teakdek (moet opnieuw gerubberd worden)
Ramen:
dubbel glas ramen in aluminium Gebo frames in de opbouw, Lewmar dekluiken (gecraqueleerd en voorzien van Ocean Air horren en verduistering) en Gebo patrijspoorten (met horren)
Kuip:
Middenkuip
Doorvaarthoogte normaal:
23 m
Diepgang:
215 cm
Lengte waterlijn:
1.290 cm
Waterverplaatsing:
17,500 kg
Ballast:
6,100 kg
Besturing:
Stuurwiel
Jefa stuurstand met een rvs Jefa stuurwiel (bekleed met leder)
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
balansroer
Kiel/zwaard:
Vleugelkiel
Loden vinkiel met twee smalle vleugels (in 2015 vernieuwd) aan beide kanten van de bulb
Opmerkingen:
  • Polyester/vinylester romp (Vacuüm infushion) met een balsa sandwich
  • Donker blauw (Flag Blue) gespoten romp met een goude bies, een witte waterlijn en een teak stootrand (voorzien van een rvs beschermstrip)
  • Teak potdeksel, teak op de kuipbanken en teak op de kuipvloer
  • Rvs klampen en verhaal ogen
  • Begin augustus 2018 is een nieuwe laag antifouling op het onderwaterschip aangebracht en zijn de anodes vernieuwd
  • Lloyd's gecertificeerd

Accommodatie

Salon:
Stahoogte:
200 cm
Machinekamer:
Hutten:
3
voorkajuit, stuurboord in het voorschip is een hut met een stapelbed en een achterkajuit met een Frans bed
Slaapplaatsen:
Vast: 6 Extra: 1
Type interieur:
Klassiek, warm
teak betimmering met beige stoffen bekleding (2015)
Kleur stoffering:
Beige
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
off white gordijnen
Watertank & materiaal:
800 liter Kunststof
(in 2 tanks)
Watertankmeter:
Watermaker:
60 liter/uur
Tecnicomar
Vuilwatertank & materiaal:
100 liter Kunststof
(in 2 tanks)
Vuilwatertankmeter:
Dekafzuiging vuilwater:
Watersysteem:
Druksysteem
(elektrisch)
Warm water:
50 liter boiler (verwarmd via de motor, de Webasto verwarming of via 220 Volt)
Aantal douches:
2
2x badkamer met 2x een aparte douche cabine met thermostaat kraan en een elektrische douche water afvoerpomp
Toiletten:
2 Elektrisch Vacuum 1x elektrische Vacu flush Tecma (spoelt met water uit de watertank - de motor is in 2016 vernieuwd) toilet in de achterste badkamer en 1x elektrische Jabsco toilet in de voorste badkamer
TV:
1x Samsung TV (2015) in the saloon (gemonteerd op een elektrische lift) en 1x Samsung TV (2015) in de achterkajuit
Radio/CD-speler:
JVC KD-SH909R radio/cd-/MP3-speler met speakers in de salon en in de kuip
DVD-speler:
Kooktoestel & brandstof:
3 pit(ten) Gas
rvs Force Ten met een elektrische afzuigkap erboven
Oven:
rvs Force Ten (interne warmte steen is in 2014 vernieuwd)
Magnetron:
rvs Siemens
Koelkast & voeding:
115 liter Elektrisch
Frigonautica front lader koelkast (2007) met een rvs deur en een watergekoelde Frigoboat compressor (2007)
Vriezer:
1x ca. 30 liter top loader geÏsoleerde diepvriezer/koelkast met een watergekoelde compressor en 1x vriesvakje in de front loader koelkast
Verwarming:
hete lucht CV Webasto Thermo 90 P&H (de radiator in de salon is in 2010 vervangen door een grotere)
Airconditioning:
Webasto
Cruiser Airconditioning in achterkajuit (12000 BTU met een nieuwe <2016> waterpomp) en in de salon/voorkajuit (16000 BTU)
Opmerkingen:
  • Langskombuis aan bakboordzijde in doorgang naar de achterkajuit met een Corian werkblad en een rvs spoelbak
  • 220 Volt rvs Bosch vaatwasser
  • 220 Volt Candy Alise wasmachine (in de voorste badkamer)
  • Contest Yachts borden, schotels en bekers
  • Lattenbodems onder de matrassen in de voorkajuit en in de achterkajuit
  • Het bed in de achterkajuit en de beide bedden in het stapelbed zijn voorzien van slinger zeiltjes. Het bed in de voorkajuit is voorzien van 2 slinger planken
  • De interieur verlichting is in LED uitgevoerd
  • LED verlichtings slangen bij de beide traptreden in de salon (naar de kombuis en naar het voorschip) en in de kombuis (boven het Corian werkblad)
  • Dekwaspomp (met zout en fresh water)
  • Douche op het zwemplateau met warm en koud water én een verlengde douche slang

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Yanmar
Model:
4JH3-HTE
Serienummer:
E22312
Bouwjaar:
2003
Aantal cilinders:
4
Vermogen:
1x 100 pk
74,5 kW
Urenteller:
Draaiuren:
2.950
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
4 liter/uur
Keerkoppeling:
KM4A
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Klapschroef
3 blads Gori en een 3 blads vaste schroef als reserve
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
700 liter
Materiaal brandstoftank:
Rvs
Max snelheid:
9 knopen
Kruissnelheid:
7 knopen
Range:
1.000 naut. miles
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Boegschroef:
Elektrisch
Sleipner SP200TC - 10 Pk / 24 Volt met 2x 4-blads schroef
Accu:
8x 100 Ah (2016) Ritar service accu en 3x 50 Ah Optima Red Top start accu
Acculader:
3x Victron Phoenix charger/inverter Multiplus 12V/2500W/120A
Dynamo:
2x (1x 90A)
Accumonitor:
Generator:
Panda AGTST4000 12 Volt
15 Kva (ca. 545 uren) - in 2014 volledig uit gebouwd en gereviseerd - in 2017 is de uitlaatslang vernieuwd
Omvormer:
3x Victron Phoenix charger/inverter Multiplus 12V/2500W/120A
Voltmeter:
Walstroom:
vaste aansluiting met een aardlekschakelaar
Walstroomkabel:
Zonnepaneel:
2016 : 2x
Verbruiksmonitor:
Voltage:
12V 24V 220V
Opmerkingen:
  • Dubbel uitgevoerd Debug dieselfilter (omschakelbaar) voor de motor
  • Debug dieselfilter voor de generator
  • Aparte Utilityroom (achter de motorkamer)
  • 40mm Ropecutter op de schroefas
  • 12 Volt stopcontacten in de kuip en bij de kaartentafel
  • 220 Volt stopcontacten in alle vertrekken
  • In ieder najaar heeft de motor een service beurt gehad en werd de keerkoppeling olie vernieuwd
  • Oktober 2018 : Nieuwe gaskabel

Navigatie en elektronica

Kompas:
Suunto
Log/snelheid:
B&G Hydra 2000
Dieptemeter:
B&G Hydra 2000
Windmeter:
B&G Hydra 2000
Navigatieverlichting:
3 Kleuren top-, anker-, stoom-, dek-, LED spots onder de radardome (vooruit schijnend), boeg- (LED), hek- (LED) en kuipverlichting (LED strip onder de giek)
Kaarten, gidsen:
Roerstandaanwijzer:
via autopilot
Autopilot:
B&G Hydra Pilot
(de hydraulische Jefa stuurpomp <in de motorruimte> is in 2008 vernieuwd)
GPS:
Furuno GP-32 & Furuno 1833 C radar/chart plotter/GPS & stand alone GPS
Kaartplotter:
Furuno 1833 C radar/chart plotter/GPS
met een display in de kuip
Fishfinder:
Navnet Fishfinder with 2 displays
Radar:
Furuno 1833 C radar/chart plotter/GPS
met een display in de kuip en een rvs beschermbeugel rondom de radardome in de mast
AIS:
AIS receiver
Marifoon:
Furuno 2721 (inside and outside)
Binnen en buiten met een speaker
Weatherfax/Navtex:
Furuno Navtex NX-300
Opmerkingen:
  • Fujitsu/Siemens laptop met een OPEN-CPN navigatie systeem, een stand alone GPS en aangesloten op de AIS receiver
  • R&R Biscaya combi antenne (VHF,TV/Radio/SSB/Weatherfax) inclusief Windex
  • WiFi antenne met versterker

Tuigage

Type tuigage:
Fractioneel
sloep 19/20 getuigd
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Koolstof
wit gespoten (in 2014) Carbon Hall Spars mast, wit gespoten (in 2014) aluminium Leisure Furl giek (de motor is in 2014 vernieuwd en de aansturingsbedrading is in 2017 vernieuwd), hydraulische (2014) Holmatro neerhouder, Rod Rigging verstaging (in 2013 door Hall gecontroleerd) met drie sets zalingen, wegneembare bakstagen en een geïsoleerde achterstag met een hydraulische (2014) Holmatro achterstag spanner
Boegspriet + type:
Vast
Verstaging:
Rod rigging
Zeiloppervlak:
125 m<sup>2</sup>
Aantal zeilen:
4
Zeilen materiaal:
Dacron
Zeilmaker:
Lefevre & North Sails
Rolgrootzeil:
2015 : Lefevre rolgrootzeil (IN-BOOM / rolgiek - in 2017 geserviced bij een zeilmaker)
Genua:
2015 : Lefevre rolgenua (in 2017 geserviced bij een zeilmaker - UV strook is aan vervanging toe)
Voorzeil rolsysteem :
elektrische Reckmann EF90/R30 (in 2016 voorzien van een nieuwe motor)
Gennaker:
North Sails : Easymaxi Gennaker met een slurf
Lieren:
Lewmar : 2x 64AEST (elektrische genua schoot lieren), 2x 48AEST(elektrische grootschoot lieren), 2x 54AEST (elektrische vallieren) en 1x 48ST (op de mast) met off white hoezen
Elektrische lieren:
6
Handmatige lieren:
1
Hydraulische lieren:
1
Selftailing:
6
Opmerkingen:
  • North Sails : Witte oprolbare Code 0 (met een furler)
  • 2016 : Off White afdekhuik in de Leasure Furl rolgiek
  • Veiligheidsogen aan het einde van de giek voor Gibe-Prevent-lijnen
  • North Sails : Beige genuahuik (moet worden nagezien)
  • Wit gespoten Carbon Hall Spars spinnakerboom
  • Wegneembare rvs gennakerboom
  • Aluminium en rvs Lewmar dekbeslag

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x 24 Kg Delta Gegalvaniseerd
anker met ca. 100 meter ankerketting (2016) en een 10 Kg Fortress hekanker met ca. 2 meter ketting
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Simpson & Lawrance 1.500 Watt (de motor onderdeks is in 2015 vernieuwd)
Hekanker:
Buiskap:
Vaste ruit met een zand kleurige sprayhood (2014) en aanritsbare zandkleurige kuiptent (2014)
Bimini:
Off White Bimini met een rvs frame
Kuiptent:
Buitenkussens:
2014 : Donker blauwe kuipkussens
Zeerailing:
Rvs scepters, hekstoel met opklapbare teak zitjes, preekstoel, dubbeldraads rvs zeerailing met midscheepse doorgangen
Zwemplatform:
met teak
Zwemtrap:
rvs
Bijboot:
rubberboot met een vaste polyester bodem en een afdekhuik
2014
Bijboot buitenboordmotor:
Yamaha 8 pk
Kraan:
Davits:
rvs Simpson & Lawrance davits (2014) en een rvs Novalift (voor de buitenboordmotor)
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:
ca. 10 fenders en ca. 8 landvasten
Kuiptafel:
Opmerkingen:
  • Vaste teak kuiptafel, met uit- en opklapbare bladen, waardoor een grote kuiptafel gecreëerd kan worden
  • Hydraulische rvs met teak Besenzoni loopplank (in-/uit schuifbaar - omhoog-omlaag) op de spiegel met een vaste bediening op het achterschip en een afstandsbediening
  • Teak met rvs buitenboordmotorsteun op de hekstoel
  • RMSD Auto Anker 500C ankerketting teller en watch alarm
     

Veiligheid

Reddingsboei:
Reddingsvlot:
2014 : 6 persoons Ocean Safety reddingsvlot in een valies (moet gekeurd worden)
EPIRB:
MC Murdo radio beacon (gekeurd tot 2021)
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch 1x handmatig en 2x elektrische automatisch
Brandblusser:
3x Foam brandblusser (moeten gekeurd/vernieuwd worden), Fire Pro brandblussysteem in de motorruimte (moet gekeurd/vernieuwd worden) en een branddeken
MOB Systeem:
Radarreflector:
Cyclops II
Noodvuurwerk:
dient te worden vernieuwd
Reddingsvesten:
4
oranje zwemvesten
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:
  • Noodhelmstok
  • Luchthoorn
  • Alarm systeem
  • Asa kluisje
  • Ca. 50 meter lange veiligheidsband
  • Life-Line banden aan dek
  • Veiligheidsogen in de kuip (voor Life-Lines)
  • Rookmelder in de motorkamer
  • Elektrische Trumatic gasklep, te bedienen vanuit de kombuis


 

Partners