Dehler
34 SV
€ 97.500
BTW Betaald
Zeiljacht
10,51 m
X
3,49 m
X
2,01 m
2008
Polyester sandwich
4
op verkoopterrein
Volvo Penta 20 Pk / 15 kW
Goed onderhouden Dehler 34, sportief en snel, 8 zeilen (toer/race), modern interieur, teak dek, kaartplotter, autopilot, marifoon, TV, Webasto, etc.

Vraag meer informatie over de Dehler 34 SV

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Ontwerper:
Simonis/Voogd
Werf:
Dehler Yachtbau GMBH
Bouwnummer:
DE-DEH71028A808
CE:
A
CE aantal opvarenden:
8
Rompvorm:
rondspant
Rompkleur:
wit
Dek en opbouw kleur:
wit
Dek en opbouw materiaal:
polyester
met teak en anti-slip
Ramen:
2x flush Moonlight dekluik, 2x Gebo raam in de salon en 2x te openen Lewmar patrijspoort in de kuip (achterkajuit en badkamer)
Kuip:
achterkuip
Doorvaarthoogte normaal:
17,6 m
Diepgang:
201 cm
Lengte waterlijn:
938 cm
Waterverplaatsing:
6.000 kg
Ballast:
1.850 kg
Besturing:
stuurwiel
Solimar stuurstand met een groot rvs dubbelspaaks stuurwiel bekleed met leder en met een Jeans blauwe stuurwielhoes
Plek besturing:
buiten
Roer:
enkel
balans roer (het roerblad is ge-shaped)
Kiel/zwaard:
vaste kiel
diepstekende gietijzeren vinkiel (ge-shaped voor betere zeilprestaties) met een loden torpedo
Opmerkingen:
  • Witte polyester romp
  • Teak op de kuipvloer en teak op de kuipbanken
  • De kiel aangepast door een professional; Eric van Vuuren
  • De kiel is aan de achterzjde 12 cm langer gemaakt, voor betere upwind prestaties én zowel de kiel en als het roer zijn Custom ge-shaped voor betere performance
  • Het onderwaterschip is voor de eerste te waterlating van 3 lagen epoxy voorzien
  • In juni 2017 zijn alle oude antifouling lagen van het onderwaterschip verwijderd, is een laag International Micron zelfslijpende antifouling aangebracht, is een nieuwe zinkanode gemonteerd en werd de romp gepoetst
  • De romp is van handgelamineerd balsa sandwich polyester, aan de binnenkant afgewerkt met topcoat, aan de buitenkant beschermd door een roestvrij stalen strip onder het gangboord
  • Het dek en dekhuis zijn eveneens van gelamineerd balsa voor sterkte en isolatie, met aluminium versterkingen voor de verstaging en de lieren
  • De kiel is van gietijzer en lood met een bijzonder laag zwaartepunt, aan de romp geschroefd met roestvrijstalen bouten door de kielbalken heen
  • De laatsten Dehlers 34 SV zijn eveneens ingelamineerd tijdens de bouw van de romp, zodat alle krachten van de kiel en de tuigage gelijk verdeeld worden over het hele oppervlak van de stijve constructie
  • Het elliptisch balansroer hangt met een roestvrijstalen roerpen in zelfrichtende lagers voor een betere sturing en minder weerstand
  • De kuip is zelflozend met een in de bodem verzonken stuurwiel, aan stuurboord een grote bakskist, de banken en vloer met teak belegd
  • Vanuit de kuip kan ook al het lopend want bediend worden, zodat deze Dehler 34 SV makkelijk door één of twee personen gezeild kan worden
  • Alleen het zetten van een rif en het gebruik van een spinnaker of asymmetrische spi noodzaakt om buiten de kuip te komen
  • Het is bij een aandewinds rak aangenaam zitten op de ronde rand die de overgang vormt tussen kuip en gangboord
  • Precies de goed breedte om flink steun te geven onder de knieën
  • Met de rug tegen de zeerailing kan ook de bemanning op comfortabele wijze tijdens lange rakken van de tocht genieten
  • Lieren en schoten zijn makkelijk te bereiken en te bedienen, de navigatie- en motorinstrumenten duidelijk afleesbaar

 

  • The Dehler 34 SV (Simonis Voogd Design) is a successful performance cruiser meeting the needs of both family and regatta orientated sailors
  • The light weight and large sail area gives the Dehler 34 SV high performance characteristics
  • Dehler’s art in combining in appropriate proportion the ambience for cruising or competing is evident in this snug performer

Accommodatie

Kajuit:
Stahoogte:
190 cm
Hutten:
2
voorpiek en achterkajuit
Slaapplaatsen:
vast: 4 extra: 3
Type interieur:
Modern, houtlook
modern teak betimmering met wenge vloerdelen en grijze Alcantara bekleding
Kleur stoffering:
grijs
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Watertank & materiaal:
175 liter kunststof
Watertankmeter:
Vuilwatertank & materiaal:
Watersysteem:
druksysteem
elektrisch
Warm water:
ca. 25 liter boiler (verwarmd via de motor of via 220 Volt walstroom)
Aantal douches:
1
1x badkamer met douche
Toiletten:
1 Handmatig Jabsco (pomp in 2013 vernieuwd)
TV:
Oppo TV, met een afstandsbediening, een speciaal ontworpen rvs draai systeem en een Hirschmann Car TV (12 Volt) Digitenne decoder
Radio/CD-speler:
Sony Marine radio/cd-speler met een afstandbediening, 2x speaker in de salon en 2x speaker in de kuip
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) gas
Techimpex
Oven:
Techimpex
Koelkast & voeding:
elektrisch
top-loader koelkast met een Isotherm compressor
Verwarming:
hete lucht Webasto met vier blaaspunten
Opmerkingen:
  • L-vormige kombuis aan bakboord, met een zwart werkblad en een dubbele rvs wasbak
  • Ruime badkamer
  • De zijbladen van de salontafel zijn neerklapbaar 
  • De bakboord salonbank kan uitgetrokken worden, waardoor een lounge bank of een tweepersoons bed gecreëerd kan worden
  • Douche/slang-aansluiting in de kuip (koud)

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Merk:
Volvo Penta
Model:
D1-20B
Serienummer:
5102351236s
Bouwjaar:
2008
Vermogen:
1x 20 pk
15 kW
Urenteller:
Draaiuren:
420
(op de teller staat echter ca. 615 uren - de teller loopt door als het contact aan blijft staan, hetgeen in augustus 2017 bijna een week het geval bleek te zijn)
Brandstof:
diesel
Verbruik:
3 liter/uur
Overbrenging:
saildrive
Voortstuwing:
klapschroef
2-blads Flex-O-Fold
Koeling:
indirect
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
83 liter
Materiaal brandstoftank:
polyethyleen
Max snelheid:
7 knopen
Kruissnelheid:
6 knopen
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Accu:
2x 80 AH Exide Gel (2012) service accu en 1x motor accu
Acculader:
Mastervolt
Dynamo:
Voltmeter:
Walstroom:
vaste aansluiting (zowel voor als achter) met een aardlekschakelaar
Walstroomkabel:
Voltage:
12V 220V (220 Volt = walstroom)
Opmerkingen:
  • In maart 2015 is een motorbeurt uitgevoerd
  • Het motorpaneel is in mei 2017 vernieuwd
  • De elektronische motorstop bediening is defect
  • Het saildrive membraan is nog het originele membraan

Navigatie en elektronica

Kompas:
Suunto
op de stuurstand
Log/snelheid:
Raymarine ST60
Dieptemeter:
Raymarine ST60
Windmeter:
Raymarine ST60
Navigatieverlichting:
Lopo Light LED navigatie verlichting : 3-kleuren top-, anker-, stoom-, boeg- en hek verlichting
Roerstandaanwijzer:
via autopilot
Autopilot:
Raymarine ST6002
met een Raymarine S-100 Wireless Remote Control
GPS:
Raymarine C 90
Kaartplotter:
Raymarine C 90
Wide Color kaartplotter (in de kuip)
Marifoon:
Icom IC-M411

Tuigage

Type tuigage:
fractioneel
sloep 19/20 getuigd
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
aluminium
doorgestoken Selden mast, giek en Rodkicker, rvs verstaging, dubbele set zalingen en een achterstagspanner met talie
Verstaging:
staaldraad
Zeiloppervlak:
75 m<sup>2</sup>
Aantal zeilen:
8
Zeilen materiaal:
dacron
Dacron, Maxx Voyager, Maxx Aramid, Titanium Carbon/Kevlar Membraan
Zeilmaker:
North Sails, Hagoort Sails, UK-Sails
Grootzeil:
1x North Sails : T-Cut Dacron grootzeil (2008 - zeer goede staat - maximaal 5x gebruikt), 1x Hagoort Sails : Maxx Voyager grootzeil (matige staat) en 1x UK Sails : Titanium Carbon/Kevlar Membraan Race grootzeil (matige staat)
Genua:
2008 : North Sails : T-Vut Dacron rolgenua (zeer goede staat - maximaal 5x gebruikt)
Fok:
1x Hagoort Sails : Maxx Voyager rolfok 4 (Heavy - 2011 - redelijke staat), 1x Hagoort Sails : Maxx Aramid Fok 1 (Light - matige staat - NIET rolbaar) en 1x UK Sails : Titanium Carbon/Kevlar Membraan Race Fok 2 (redelijk goede staat - NIET rolbaar)
Voorzeil rolsysteem :
Furlex TD 200 (trommel onderdeks gemonteerd)
Spinnaker:
Hagoort Sails : spinnaker (Light Medium 0.5 - oranje - redelijke staat)
Lieren:
Harken: 2x 44ST, 2x 32ST en 3x Harken lierhandle
Handmatige lieren:
4
Selftailing:
4
Opmerkingen:
  • Aluminium Selden spinnakerboom
  • Barber Haulers
  • Lazy Jacks
  • Jeans blauwe grootzeilhuik
  • Jeans blauwe genua huik
  • De standaard Harken genua rails en karren zijn ge-upgrade (maat groter dan standaard)
Vernieuwd en uitgevoerd in juli 2017 : 
  • Nieuwe Windex 
  • Lieren gereinigd en ingevet

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 Delta gegalvaniseerd
en 1x aluminium Danforth anker
Anker bevestiging:
lijn
Buiskap:
Jeans blauwe sprayhood (moet op paar plekken gestikt worden) met rvs beugels
Zeerailing:
rvs scepters, preekstoel, hekstoel en dubbeldraads rvs zeerailing
Preek- en hekstoel(en):
Zwemplatform:
open spiegel
Zwemtrap:
telescopische rvs zwemtrap (in de spiegel)
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:
Opmerkingen:
  • Het rvs ankerbeslag is gedemonteerd maar wordt meegeleverd

Veiligheid

Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch
Brandblusser:
2x (moeten gekeurd/vernieuwd worden)
Radarreflector:
Best radar reflector
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:
  • Noodhelmstok
  • Het schip staat als Z-schip in het Nederlandse kadaster ingeschreven, uitschrijven/doorhalen is kosten verkoper, overschrijving is kosten koper

Partners