fbpx
Contest
55CS
€ 485.000
BTW Betaald
Prins Heerlijk II
Zeiljacht
16,75 m
X
4,65 m
X
1,95 m
2007
Polyester sandwich
8
op verkoopterrein
Perkins 135 PK / 100,67 kW
Keurig onderhouden, 4x hut, 3x badkamer, generator, airco, Webasto, hydraulische rolzeilen, elektr. lieren, AIS, Trane&Trane, davits, log : 4.500 mijl

Vraag meer informatie over de Contest 55CS

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Ontwerper:
Georg Nissen & Doug Petersen
Werf:
Conyplex / Contest Yachts - Medemblik - Netherlands
Bouwnummer:
NL-CON55025G707
CE:
A
CE aantal opvarenden:
10
Nieuwprijs:
1386228 eur
Rompvorm:
Rondspant
Rompkleur:
Blauw
Dek en opbouw kleur:
Bruin
Dek en opbouw materiaal:
Polyester sandwich
opbouw en dek met teak
Ramen:
Gebo thermopane dubbele (getinte) beglazing in de opbouw, Gebo dekluiken (5x rollo), 3x extra dekluik in achterkajuit en acrylaat ramen met aluminium frames in de romp
Kuip:
Middenkuip
Doorvaarthoogte normaal:
25 m
Diepgang:
195 cm
Lengte waterlijn:
1.355 cm
Waterverplaatsing:
24.800 kg
Ballast:
8.870 kg
Besturing:
Stuurwiel
Jefa stuurstand met een rvs stuurwiel (1,10 m), bekleed met leder en een beige stuurwielhoes
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
polyester roer in een skeg en een aluminium roerkoning
Kiel/zwaard:
Vleugelkiel
(lood/gietijzer)
Opmerkingen:
  • Polyester romp (vacuüm injectie bouw methode), Majestic Blue gespoten (AWL-grip) met een zilveren striping en een teak stootrand voorzien van een rvs beschermstrip
  • Teak op de kuipbanken en teak op de kuipvloer
  • Deze Contest 55CS is één van de eerste die uitgevoerd is met een grotere kuip 
  • 2x Kunststof luchthapper op de opbouw
  • Op het log staan maximaal 4.500 mijl
  • Nieuwe antifouling en anodes van april 2019
  • Built under Lloyd's Register Certification

Accommodatie

Salon:
Stahoogte:
205 cm
Machinekamer:
Hutten:
4
voorkajuit, 2x stapelbed in voorschip en een ruime eigenaars hut in de achterkajuit
Slaapplaatsen:
Vast: 8 Extra: 1
Type interieur:
Klassiek, warm
teak betimmering met blauwe stoffen bekleding
Kleur stoffering:
Blauw
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
witte gordijnen
Watertank & materiaal:
1.000 liter Kunststof
(in 2 tanks)
Watertankmeter:
Vuilwatertank & materiaal:
100 liter Kunststof
(2x ca. 50 liter)
Dekafzuiging vuilwater:
Watersysteem:
Druksysteem
elektrisch
Warm water:
Webasto warmwater systeem
Buitenwater:
dekwaspomp buitendouche
Aantal douches:
4
1x badkamer met een wasbak + toilet + een aparte douchecel met elektrische pomp (in het achterschip bij de eigenaarshut), 1x toiletruimte (bij de salon), 1x badkamer met een wasbak + douche + elektrische pomp + een in een kast ingebouwde wasmachine (midscheeps) en 1x badkamer met toilet + wasbak (bij de hut aan stuurboord in het voorschip - zonder douche)
Toiletten:
3 Elektrisch 2x Jabsco (spoelen met zeewater) en 1x Saninautico in de achterste badkamer bij de eigenaarshut (spoelt met water uit de tank)
TV:
Sharp TV met een DVD-speler in de salon en een Akai TV (2014) met een DVD-speler in de achterkajuit
Radio/CD-speler:
Kenwood radio/CD-/MP3-speler met speakers in de salon en speakers in de kuip
DVD-speler:
Kooktoestel & brandstof:
3 pit(ten) Gas
rvs Force Ten
Oven:
rvs Force Ten
Magnetron:
rvs Siemens (220 Volt)
Koelkast & voeding:
115 liter Elektrisch
front-loader Frigonautica koelkast met schuifladen en een watergekoelde compressor (in 2019 geserviced en bijgevuld)
Vriezer:
Top-loader koelkast/vriezer met een watergekoelde compressor
Verwarming:
hete lucht CV Webasto kachel/warmwater systeem
Airconditioning:
airconditioning/heater : 1x Cruisair 10.000 BTU & 1x Cruisair 7.000 BTU
(Cruisair 10.000 BTU in de achterkajuit en Cruisair 7.000 BTU voor de 3 hutten in het voorschip)
Opmerkingen:
  • Ruime kombuis aan bakboordzijde (in de doorgang naar achterkajuit) met witte Corian werkbladen aan beide zijden
  • Aan stuurboordzijde in de kombuis is een dubbele rvs wasbak met een 220 Volt Cooker kraan 
  • De kombuis is aan beide zijden voorzien van lijstverlichting onder de kombuiskastjes 
  • 220 Volt Eminia wasmachine in een kast ingebouwd in de bakboord badkamer in het voorschip
  • De verlichting in de salon is voorzien van een dimmer
  • De trapteden in de salon (naar de kombuis en naar het voorschip) zijn voorzien van sfeerverlichtingsslangen
  • Ca. 40 Messingkleurige halogeen plafondspots met een schakelaar
  • In de achterkajuit is een lattenbodem onder de matrassen
  • Douche op het zwemplateau (warm en koud)

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Perkins
Model:
M135
Serienummer:
YA30421/1U841179
Bouwjaar:
2005
(in 2006 getest en in 2007 in gebruik genomen)
Aantal cilinders:
6
Vermogen:
135 pk
100,67 kW
Urenteller:
Draaiuren:
880
(soms niet goed afleesbaar)
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
5,5 liter/uur
Keerkoppeling:
hydraulic Hurth Twindisk gearbox
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
2019: 4 blads vaste schroef
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
850 liter
Materiaal brandstoftank:
Rvs
Max snelheid:
9 knopen
Kruissnelheid:
8 knopen
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
alarm met lampje
Temperatuurmeter:
alarm met lampje
Boegschroef:
Elektrisch
Sleipner 24 Volt / 15 PK boegschroef (2x 4-blads schroef)
Accu:
8x 12 Volt 85 Ah Monobloc service gel accu (september 2016), 1x 12 Volt / 50Ah Optima Red Top generator accu (augustus 2018) en 2x 12 Volt / 50Ah Optima Red Top motor accu (24 Volt)
Acculader:
1x Victron Skylla-TG 24 Volt/50A (september 2018) en 1x Victron Phoenix Multiplus acculader/omvormer 24V/3000W/70A
Dynamo:
1x standaard dynamo en een extra dynamo 75A / 24 Volt
Accumonitor:
Generator:
Panda 8000 NE 220V/50A 6 kW
Omvormer:
3.000 Watt
Victron Phoenix Multiplus acculader/omvormer 24V/3000W/70A
Voltmeter:
digitale AC-Ampere meter
Walstroom:
vaste aansluiting met een aardlekschakelaar
Walstroomkabel:
Voltage:
12V 24V 220V
Opmerkingen:
  • De-Bug diesel filter en een Separ brandstoffilter (met een accoustisch en visueel "water in brandstof"-alarm 
  • De machinekamer is voorzien van een gecombineerde ontdreunings- en geluidsabsorberende isolatie en is goed geventileerd
  • 9x 220 Volt stopcontact
  • 12 Volt stopcontact bij de kaartentafel
  • December 2018 : Keerkoppelingolie vernieuwd
  • December 2018 : servicebeurt uitgevoerd aan de motor en aan de generator

Engineroom insulated with combined drone- and soundabsorbing insulation
Engineroom-ventilation by electric ventilator and via double natural ventilation grills

Navigatie en elektronica

Kompas:
Suunto
op de stuurstand
Log/snelheid:
B&B Hydra
Dieptemeter:
B&B Hydra
Windmeter:
B&B Hydra + Close Hauled
(topunit B&G 213 in voorjaar 2019 vernieuwd)
Navigatieverlichting:
Strobe-, 3 kleuren top-, anker-, stoom-. dek- (nieuwe lamp - juni 2019), boeg- (2x nieuw lampje), hek- en kuip- (in de giek) verlichting
Kaarten, gidsen:
1x digitaal kaartje voor de kaartplotter
Roerstandaanwijzer:
via autopilot
Autopilot:
2019 : B&G NAC-3 Core Pack and Triton-2
de koolborstels van de (originele) B&G Driver van de autopilot zijn in het voorjaar van 2019 vernieuwd
GPS:
Furuno 1833C chart plotter/radar/GPS
(bij de kaartentafel en op de stuurstand)
Kaartplotter:
Furuno 1833C chart plotter/radar/GPS
(bij de kaartentafel en op de stuurstand)
Radar:
Furuno 1833C chart plotter/radar/GPS
(bij de kaartentafel en op de stuurstand)
AIS:
AIS
Marifoon:
Simrad RS 87
met een 2e hoorn en speaker in de kuip
Weatherfax/Navtex:
only antenna connection
Satellietcommunicatie:
2009 : Trane & Trane F8 500 TracPhone
Opmerkingen:
  • 2x B&G Hydra Multi display
  • R&R combi-antenne Pacific (VHF/TV/AM-FM/SSB/GPS/Weatherfax)
  • Wifi aan boord
  • 2019 : Op het display van de B&G NAC-3 Core Pack en Triton-2 autopilot is de informatie af te lezen van de snelheidsmeter, de dieptemeter en de windmeter

Tuigage

Type tuigage:
Kotter
sloep getuigd
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Aluminium
Oyster White gespoten Hall Spars hydralisch stow-a-way mast, giek (met een hydraulische lier erin voor de outhaul van het grootzeil) en vaste neerhouder, rvs dyform verstaging, drie dubbele zalingen, diamant verstaging, kotterstag en een hydraulische Holmatro achterstagspanner
Verstaging:
Staaldraad
Zeiloppervlak:
161,5 m<sup>2</sup>
Aantal zeilen:
3
Zeilen materiaal:
Dacron
witte Soft Norlam zeilen
Zeilmaker:
North Sails
Rolgrootzeil:
North Sails : Soft Norlam verticaal doorgelat rolgrootzeil
Genua:
North Sails : Soft Norlam rolgenua met een UV strook
Fok:
North Sails : Soft Norlam rolkotterfok
Voorzeil rolsysteem :
hydraulische Reckmann rolfokinstallatie
Genua reefsysteem:
hydraulische Reckmann rolfokinstallatie
Lieren:
Andersen: 2x 68ST elektrisch (genua lier), 2x 46ST elektrisch (grootschoot lier), 2x 46ST (kotterfokschoot lier), 2x 52ST (lieren op de mast)
Elektrische lieren:
4
Handmatige lieren:
4
Selftailing:
8
Opmerkingen:
  • Carbon Oyster White gespoten Hall Spars spinnakerboom (opgehangen aan de voorzijde van de mast)
  • Lewmar aluminium en rvs dekbeslag
  • Donker blauwe Rocon genuahuik en kotterfokhuik
  • Wegneembare bakstagen

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x 45 Kg Delta Gegalvaniseerd
met ca. 90 meter ankerketting
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Maxwell (24 Volt)
Buiskap:
2016: beige sprayhood met een rvs handgreep bekleed met leder
Buitenkussens:
grijze kuipkussens
Zeerailing:
rvs scepters (75 cm), opklapbare teak zitjes aan de hekstoel, driedraads rvs zeerailing met midscheepse doorgangen
Preek- en hekstoel(en):
Zwemplatform:
teak op het zwemplateau
Zwemtrap:
rvs zwemtrap met teak treden
Kraan:
Davits:
rvs Simpson davits (2010) met 2x rvs Antal W16 lier. Op het achterdek is een rvs kraantje (voor de buitenboordmotor) aan de hekstoel gemonteerd
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:
3x Bal Danfender, 3x cilinder Danfender en diverse landvasten
Kuiptafel:
Opmerkingen:
  • Vaste gelakte teak kuiptafel op een rvs frame, met opklapbare bladen aan de voorkant en zijkanten
  • Teak buitenboordmotorsteun met rvs bracket op de hekstoel

Veiligheid

Reddingsboei:
Reddingsvlot:
6 persoons Modulla reddingsvlot in container, hangend in een rvs bracket aan de hekstoel (moet gekeurd/vernieuwd worden)
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch 1x handmatig en 1x elektrisch (met alarmsignaal en knipperlicht)
Brandblusser:
automatisch brandblussysteem in de motorkamer (moet gekeurd/vernieuwd worden) en 3x brandblusser (2015)
Radarreflector:
Cyclops II
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:
  • Noodhelmstok
  • Ingebouwde kluis
  • Inbraakalarm bij het ingangsluik
  • Lucht-/misthoorn
  • 2x Rvs beugel aan de hekstoel voor oranje hoefijzer reddingsboeien
  • Het jacht staat als Z-Schip in het Nederlandse Kadaster ingeschreven. Kosten overschrijving zijn voor rekening van koper (alleen Nederlandse kopers). Kosten van doorhaling zijn voor rekening van verkoper

Partners