Rhodes
1752 Classic Ocean Racer
€ 298.000
Inclusief BTW
Caribbee
Zeiljacht
17,52 m
X
4,36 m
X
1,90 m
1938
Hout
6
op verkoopterrein
Yanmar 110 Pk / 80 kW
Compleet gerestaureerd klassiek zeiljacht. Nieuwe mast en zeilen. Interieur verniewd in 2006. Prijs inclusief btw. Ex btw mogelijk

Vraag meer informatie over de Rhodes 1752 Classic Ocean Racer

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Ontwerper:
Philip L. Rhodes - U.S.A.
Werf:
Henry B. Nevins, City Island New York - U.S.A.
Rompvorm:
semi s-spant
Rompkleur:
wit
Dek en opbouw kleur:
wit
Dek en opbouw materiaal:
hout
teak dek (laatste renovatie in 2016)
Opbouw vorm, materiaal:
houten opbouw
Ramen:
bronzen patrijspoorten, Skylight (met een afdekhoes) boven de salon
Kuip:
achterkuip
Doorvaarthoogte normaal:
0,02 m
Variabele diepgang:
Diepgang:
190 cm
Diepgang maximaal:
320 cm
Diepgang minimaal:
190 cm
Lengte waterlijn:
1.240 cm
Waterverplaatsing:
26.000 kg
Besturing:
stuurwiel
het hydraulische stuursysteem is in 2004 - 2006 vernieuwd
Plek besturing:
buiten
Roer:
enkel
2004 - 2006 : roerblad vernieuwd
Kiel/zwaard:
hefkiel
kielmidzwaard van 1,90 - 3,20 meter - met lier te bedienen
Bediening variabele driftbeperking:
handmatig
Opmerkingen:

REFIT 1995 - 1998 (in U.S.A.) :

  • Nieuwe schroeven (brons met silicon coating)
  • Nieuwe Yanmar diesel motor
  • Nieuwe lieren en blokken
     

REBUILT 2004 - 2006 :

  • Nieuw interieur
  • Nederland: ca. 60% van het onderwaterschip vernieuwd
  • Nieuwe pijpen en tanken
  • Nieuw elektrisch systeem en apparatuur/uitrusting
  • Nieuw hydraulisch systeem
  • Nieuw roer


2004 - 2006 : 

  • Onderwaterschip vernieuwd
  • Nieuwe tanks en nieuwe pijpen
  • Nieuw elektrisch systeem en uitrusting
  • Nieuw hydraulisch stuursysteem
  • Nieuw roerblad
  • Nieuw interieur
     

2008 - 2011 :

  • Alle verf volledig van de romp verwijderd en in juli 2009 met nieuwe verflagen opnieuw opgebouwd
  • Het teak dek werd gedeeltelijk gerubberd
  • Nieuwe mast geplaatst
     

2015 - 2016 : 

  • Het teak dek is geschuurd en waar nodig zijn delen teak vervangen
  • Apparatuur is vernieuwd
     

2017 :

  • De romp is voorzien van een nieuwe laklaag 
     

Philip Rhodes was one of the most versatile of American yacht designers in 1962 it was one of his designs; WEATHERLEY that successfully defended the America's Cup against the Australian debutante GRETEL. Later Richard Henderson, Rhodess biographer was to say Whatever kind of vessel he produced, it invariably had the look of rightness about it. His sailing yachts in particular, with their beautifully proportioned hulls and graceful sheer lines, are works of true design harmony.... Rhodes will be
remembered best for these distinguished thoroughbred yachts. They are not only superbly functional, but they also have an elegance and ageless beauty that is all too rare in yacht design today. Fast but easy handling, even under severe conditions, CARIBBEE now rebuilt has a classic contemporary interior providing some comfort with technology, along with some of the elements of her rich history. The lifting keel, which figures in many of Rhodess designs, ensures performance yet easy access to all ports and anchorages.

HISTORY
Originally ALONDRA and rigged as a yawl this yacht subsequently became better known under the ownership of Carleton Mitchell as CARIBBEE and it was with him she won the SORC in 1950, 1952 and 1953 - and the RORC Transatlantic Race in 1952. Such experiences including extensive cruising both in American and Scandinavian waters that prompted Mitchell to observe I believe I may objectively say no boat of her size and type during a similar period has given more service or pleasure to her owner . . . ".

Hoewel het oorspronkelijke ontwerp dateerd van de 30er jaren, is haar lijn nog altijd oogstrelend en haar prestaties onder zeil doen daar niet voor onder. Het comfort benedendeks zal u verrassen, het jacht is zonder meer ook geschikt  voor een langer verblijf aan boord.
Heeft u interesse in het buitengewone verhaal achter dit bijzondere jacht, de vorige eigenaren, de wedstrijden, de restauratie en het jacht zelf, dan nodigen we u graag uit om dit prachtige en zeer bijzondere jacht bij ons in Enkhuizen te komen bezichtigen.

Accommodatie

Kajuit:
Indeling en verblijfsruimtes:
voorkajuit, salon en gastenhut
Stahoogte:
195 cm
Eethoek:
Hutten:
3
Slaapplaatsen:
vast: 6 extra: 2
Type interieur:
Klassiek, warm
2004 - 2006 : interieur volledig vernieuwd : klassieke mahonie met Bird-Eye esdoorn betimmering (satijn gelakt) en teak vloerpanelen met bruine lederen salon bekleding
Kleur stoffering:
bruin
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
brown leather salon upholstery
Watertank & materiaal:
950 liter polyester
(in 3 tanks)
Watertankmeter:
Vuilwatertank & materiaal:
120 liter aluminium
met een elektrische pomp
Vuilwatertankmeter:
Watersysteem:
druksysteem
elektrisch
Warm water:
ca. 80 liter Sigmar Marine warmwater boiler (verwarmd via de motor of via 220 Volt walstroom)
Aantal douches:
1
1x badkamer met douche
Toiletten:
2 Elektrisch 1x elektrisch Lavac Marine toilet en 1x elektrische toilet (spoelt met water uit de watertank) in het voorschip
TV:
1x LCD Mermaid TV in de salon en 1x LCD TV in de eigenaarshut
Radio/CD-speler:
Bose radio/CD-/DVD-speler met een Surround sound system en een Subwoofer in de salon
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) inductie
2006 : 220 Volt
Oven:
2006 : hetelucht oven (220 Volt) met grill
Magnetron:
microwave
Koelkast & voeding:
elektrisch
2006 : toploader (rvs) koelkast met een watergekoelde Frigomatic compressor
Vriezer:
2006 : toploader (rvs) vriezer met een watergekoelde Frigomatic compressor
Verwarming:
hete lucht 2006 : rvs Dickinson Alaska diesel verwarming
Opmerkingen:
  • Rvs kombuis werkbladen met een dubbele rvs wasbak
  • Espresso apparaat
  • Hoogwaardig in Nederland gebouwd interieur
  • 24 Volt verlichting
  • Douche op het achterdek (warm en koud water)
     

Owners Cabin : 

  • Hut met dubbele en enkele ligplaats van 220 - 193 cm lengte
  • Bureau met zitplaats
  • Kasten
  • LCD TV
  • Ingang van hoofddek en vanuit salon

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Merk:
Yanmar
Model:
4LH/TE
Bouwjaar:
1992
Vermogen:
1x 110 pk
82 kw
Urenteller:
Draaiuren:
350
Brandstof:
diesel
Verbruik:
45 liter/uur
Keerkoppeling:
Overbrenging:
schroefas
Voortstuwing:
klapschroef
3-blads
Koeling:
indirect
Brandstoftank aantal:
2
Totale inhoud brandstoftank(s):
700 liter
Materiaal brandstoftank:
aluminium
Max snelheid:
8 knopen
Kruissnelheid:
7 knopen
Meetinstrumenten:
at the chart table
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Boegschroef:
elektrisch
2015 : 24 Volt boegjet
Accu:
2016 : 3x 200 Ah service accu en 1x motor accu
Acculader:
70 A
2x Victron Phoenix Multi 24Volt/3.000 Watt/70A
Dynamo:
Accumonitor:
Omvormer:
3.000 Watt
2x Victron Phoenix Multi 24Volt/3.000 Watt/70A
Voltmeter:
Walstroom:
vaste aansluiting (2006) met een aardlekschakelaar (2006)
Walstroomkabel:
Voltage:
12V 24V 220V
Opmerkingen:

 

2004 - 2006 :

  • Nieuwe elektrische bedrading
  • Nieuw schakelpaneel
  • Nieuwe zekeringen
  • Bull eye lampen in de motorkamer

Navigatie en elektronica

Kompas:
Kelvin & White
Log/snelheid:
Simrad IS15
2016
Dieptemeter:
Simrad IS15
2016
Windmeter:
Simrad IS15
2016
Navigatieverlichting:
3-kleuren top-, anker-, stoom-, boeg- en hek verlichting
Roerstandaanwijzer:
via autopilot
Autopilot:
Simrad AP21
2016
GPS:
Magellan GPS 2000 en 1x JRC type GPS112
Kaartplotter:
op PC met Nobeltec software kaartensysteem
Radar:
Nobeltec
gecombineerd met PC navigatie software
Marifoon:
Simrad RS87
met distress knop en repeater en speaker in kuip
Weatherfax/Navtex:
ICS type NAV6
Opmerkingen:
  • PC bij de kaartentafel
  • CD-rom type chart system running by Nobeltec software version 7 (Virtual Planner, tides & currents, visual mariner, visual navigation suite, admiral) and Hush type ATX (2004) computer with colour screen.

Tuigage

Type tuigage:
sloep
top getuigd
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
hout
mast (2016), houten giek (vernieuwd in 2006) met rvs verstaging
Verstaging:
rod rigging
Aantal zeilen:
8
Zeilen materiaal:
kevlar
Laminaat, Mylar, Nylon en Dacron zeilen
Zeilmaker:
Halyard
Grootzeil:
1x Halyard Kevlar grootzeil (91 m2) en 1x Dacron grootzeil
Genua:
3x Halyard Kevlar genua (160%/120%/100 %) en 1x Mylar genua
Voorzeil rolsysteem :
Harken rolfokinstallatie
Genua reefsysteem:
Harken furling jib system
Spinnaker:
2x Nylon Spinnaker
Lieren:
1997 : rvs Harken Lieren: 5x 42-46 ST (vallieren), 2x 74 2-speed ST (genuaschoot lieren), 2x 66 2-speed ST (spinnakerschoot lieren) en 2x 16ST
Handmatige lieren:
11
Selftailing:
11
Opmerkingen:
  • Harken dekbeslag
  • Grootzeilhuik

SAILS              Nr.        Material                Make               Cond.  Year    M²
Main Sail           1         Kevlar laminate   Halyard, USA   85%    2006    91m²
Genoa I             1         Kevlar laminate   Halyard, USA   95%    2006
160% Genua II  1         Kevlar laminate   Halyard, USA   95%    2006
120% Genua III 1         Kevlar laminate   Halyard, USA   95%    2006 

100% Genoa     1         Mylar                                            85%     
Spinnaker I        1         Nylon                                          100%   2006    240 m²
Spinnaker II       1         Nylon                                            70%
Mainsail             1         Dacron                                          70%
Head sails     Several   Dacron                                          70%

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 ploeganker gegalvaniseerd
Anker bevestiging:
ketting
Ankerlier:
elektrisch
Lighthouse 1501 ankerlier met een afstandsbediening
Buiskap:
sprayhood
Buitenkussens:
kuipkussens
Dekzeil(en):
winterdekzeil (over het gehele jacht)
Zeerailing:
rvs scepters (70 cm), hekstoel, preekstoel en dubbeldraadse zeerailing
Preek- en hekstoel(en):
Zwemtrap:
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:
Opmerkingen:

 

 

Veiligheid

Reddingsboei:
Reddingsvlot:
1x 8-persoons reddingsvlot en 1x 6-persoons reddingsvlot
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch 2x elektrisch-automatische en 2x handmatige bilgepomp
Brandblusser:
2x
Reddingsvesten:
16
automatisch Helly Hansen zwemvest 160 Newton met harnas
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:
  • Noodhelmstok
  • Nood verlichting
  • Hoefijzer reddingsboei

Partners