Bavaria
44-3
Onder bod
BTW Betaald
Florisant
Zeiljacht
13,95 m
X
4,25 m
X
1,95 m
2003
Polyester sandwich
6
In Hellevoetsluis - Nederland. Contact For Sail in Marina Port Zélande - Ouddorp
Volvo Penta 55 Pk / 40,4 kW
Van 1e eigenaar, perfect onderhouden, 3 hutten, nieuwe interieur bekleding, nieuwe rolgenua, nieuwe koelkast, 2x recente boegschroef, Webasto, bijboot

Vraag meer informatie over de Bavaria 44-3

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Ontwerper:
J & J Design
Werf:
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer:
DE-BAVS44N2F303
CE:
A
CE-normering:
A
Rompvorm:
rondspant
Dek en opbouw materiaal:
polyester met anti slip
Opbouw vorm, materiaal:
polyester met anti slip
Ramen:
Lewmar dekluiken (met rollo's - behalve bij dekluik in de salon) en patrijspoorten
Doorvaarthoogte normaal:
1950 cm
ca. 19,50 meter
Diepgang:
195 cm
Waterverplaatsing:
ca. 12.200
Ballast:
ca. 4.150
Besturing:
2x Whitlock stuurstand met Whitlock driver en 2x Lewmar rvs stuurwiel
Roer:
balansroer
Driftbeperking:
loden vinkiel (in plaats van gietijzer)
Opmerkingen:
  • Witte polyester romp met blauwe biezen
  • Teak op de kuipbanken en teak op de kuipvloer
  • Vaste kunststof kuiptafel met opklapbare massief teak zijbladen en te vergroten middels een extra groot tafelblad. Er zijn donker blauwe hoezen voor over de kuiptafel en de zijbladen
  • 2010 : 2x Opbergbak (hout voorzien van witte topcoat) onder de sprayhood (ipv valstoppers en lieren)
  • Er is geen zitje meer aanwezig om achter het stuurwiel over de doorloop naar het zwemplateau te plaatsen
  • Teak op de vloer bij de doorgang van de kuip naar het zwemplateau
  • Extra afwateringen gemaakt aan het einde van de loopdekken (ten hoogte van de stuurwielen naast de kuip)
  • Teak potdeksel met rvs strips bij de klampen
  • 6x Aluminium klampen (dus ook midscheeps) en de klampen op het achterschip zijn op de teak potdeksel gemonteerd
  • Het jacht is in oktober 2003 opgeleverd aan de huidige (dus eerste) eigenaren
  • Het onderwaterschip is in juni 2017 voorzien van een nieuwe laag zelfslijpende antifouling

Accommodatie

Stahoogte:
190 cm
ca. 1,90 meter
Hutten:
voorkajuit, salon en 2x achterkajuit
Slaapplaatsen:
vast: 6 extra: 1 crew: 0
6 - 7 slaapplaatsen
Type interieur:
mahonie betimmering - in 2015 is het interieur compleet gelakt
Gordijnen:
Kerpen blauwe stoffen Rib bekleding en een nagel nieuwe complete set Kerpen blauwe stoffen rib bekleding
Watertank & materiaal:
totaal ca. 360 liter (in 2 kunststof tanks)
Vuilwatertank & materiaal:
1x ca. 60 liter kunststof tank (aangesloten op de achterste toilet)
Watersysteem:
elektrisch waterdruksysteem
Warm water:
Quick boiler (verwarmd via de motor of via 230 Volt walstroom)
Aantal douches:
2x badkamer met 1 douche
Toiletten:
2012 : 2x elektrische TMC toilet (de toilet in de achterste badkamer is hoger gemonteerd en wordt nu gebruikt als pissoir)
TV:
Philips TV met Digitenne (Digitenne haaievin antenne is onder de radardome in de achterstag gemonteerd)
Radio/CD-speler:
2015: JVC KD-SD80BT/KD-R50 radio/cd-speler met Bluetooth, 2x JVC speaker in de salon, 2x speaker bij de kajuitingang en een afstandsbediening
Kooktoestel & brandstof:
2 pits kooktoestel (slechts sporadisch gebruikt)
Oven:
oven (zeer sporadisch gebruikt)
Koelkast & voeding:
1x toploader koelkast met een Coolmatic compressor (vernieuwd in juni 2017) en 1x 230 Volt frontloader koelkast (in de bakboord achterkajuit - werkt alleen op walstroom)
Vriezer:
vriesvakje in de 230 Volt frontloader koelkast
Verwarming:
Webasto 5.000 Watt met blaaspunten in de stuurboord achterkajuit, de voorkajuit, de voorste badkamer en in de salon
Opmerkingen:
  • Luxe Latex matrassen in de voorkajuit met een airmatras eronder
  • Het tweepersoons bankje is uit de salon verwijderd en hiervoor in de plaats zijn 2 losse en inklapbare teak stoeltjes aanwezig
  • In het midden van de salonvloer ligt een donker blauw vloerkleed
  • Er is een wireless afstandsbediening, waarmee een moderne en sfeervolle 230 Volt lamp in de salon kan worden aangezet en 2 aparte 230 Volt verwarming elementen. 
  • In 2013 zijn alle toiletslangen vernieuwd
  • De kombuis is compleet met komaliewant
  • 230 Volt Philips Senseo koffie apparaat
  • 230 Volt Waterkoker
  • 230 Volt Tosti ijzer
  • Los 1 pits kooktoestel (voor in de kuip)
  • Diverse 230 Volt stopcontacten in het interieur

Motor en elektra

Merk:
Volvo Penta D2-55 A (motornummer : 5102 975253K)
Bouwjaar:
2003
Vermogen:
55 Pk / 40,4 kW
Brandstof:
diesel
Verbruik:
ca. 4 L/H
Voortstuwing:
2004 : saildrive (het membraan van de saildrive is niet vernieuwd) en een 3 blads Volvo klapschroef
Koeling:
intercooling
Brandstoftank aantal:
ca. 210 liter kunststof tank
Max snelheid:
ca. 8,5 knopen
Kruissnelheid:
ca. 7,5 knopen
Boegschroef:
2011 : 2x Vetus boegschroef (15kFk) met 2x 15 cm boegschroeftunnel (iedere boegschroef is op een aparte service accu aangesloten)
Accu:
2x 180 Ah service accu (juli 2015), 1x 88 Ah motor accu en 1x 44 Ah losse accu in bakskist (om de elektrische buitenboord motor te kunnen opladen
Acculader:
1x Mastervolt 25 A (2004) en 1x HQ-Char-Car06 (voor losse accu in bakskist)
Dynamo:
1x
Omvormer:
Micro Control 300 Watt/230 Volt omvormer voor de TV
Walstroom:
2x vaste walstroomaansluiting (1x op de spiegel en 1x in de ankerbak) met een aardlekschakelaar en een walstroomkabel
Voltage:
12 en 230 Volt (walstroom)
Opmerkingen:
  • Om het jaar is de motorolie ververst en in het voorjaar van 2017 is dit voor het laatst uitgevoerd
  • De saildrive olie is in het voorjaar van 2017 ververst
  • Battery Controller op het schakelpaneel bij de kaartentafel

Navigatie en elektronica

Kompas:
2x Plastimo kompas op de stuurstanden
Log/snelheid:
2004 : Raymarine ST60 Tridata (in de kuip bij de kajuitingang)
Dieptemeter:
2004 : Raymarine ST60 Tridata (in de kuip bij de kajuitingang)
Windmeter:
1x Raymarine ST60 Wind (2004 - in de kuip bij de kajuitingang) en 1x Raymarine ST60+ Wind (2006 : bij de kaartentafel)
Navigatieverlichting:
anker- , stoom-, dek-, boeg-, hek- en kuip verlichting (in de achterstag en in het instrumenten bracket op de kuiptafel)
Kaarten, gidsen:
2x Navionics
Roerstandaanwijzer:
via autopilot
Autopilot:
2004 : Raymarine ST6001+ Smartpilot met Giro kompas
GPS:
in de beide kaartplotters
Kaartplotter:
1x Raymarine A60 (2012 : bij de kaartentafel) en 1x Raymarine 435i (2004 : in een draaibaar paneel - op de kuiptafel - met een interne GPS antenne)
Radar:
2004 : Furuno 1621 (bij de kaartentafel - de radardome hangt in een bracket in de achterstag)
Marifoon:
2004 : Simrad RS81 (met een 2e aansluiting bij dekajuitingang)
Opmerkingen:
  • Raymarine RS12 GPS antenne
  • 2x Weerstation

Tuigage

Type tuigage:
sloep 7/8 getuigd
Mast materiaal:
aluminium Selden mast, giek, Rodkicker, rvs verstaging (met aluminium Hasselfors stagkokers), dubbele set zalingen en een handmatige Hasselfors achterstagspanner
Zeilen materiaal:
witte Elvstrom High Tech Laminaat zeilen
Grootzeil:
2003 : Elvstrom : High Tech Laminaat vertikaal doorgelat rolgrootzeil
Rolgrootzeil:
Selden Furlin mast
Genua:
1x Nieuwe (2017 - nog nooit gebruikte) Elvstrom Dacron rolgenua (ca. 54m2) en 1x Elvstrom (2003) : High Tech Laminaat rolgenua met een donker blauwe UV stroom
Genua reefsysteem:
Furlex 300S
Lieren:
2x Harken 40 ST en 2x 48 ST (genua schoot), 1x elektrische South Pacific 500 Watt vertical windlass (in 2012 gemonteerd - voor inrollen van de rolgenua) en 2x Lewmar 16 ST op de mast (voor in/uit-rollen van grootzeil en heisen van vallen)
Opmerkingen:
  • Donker blauwe genuahuik (Rocon)
  • Spinnaker lift systeem op de voorzijde van de mast 
  • Aluminium spinnakerboom (hangt aan de voorzijde van de mast)
  • Spinnakerval
  • De blokken en de lijnen zijn van de opbouw verwijderd, waardoor er geen lijnen meer vanaf de mast naar de kuip gaan en de opbouw lekker strak is
  • In 2012 zijn zowel aan stuurboord als aan bakboord een Lewmar 16ST lier gemonteerd
  • Het rolgrootzeil wordt aan de mast bedient (In/Uit rollen)
  • De standaard grootschootoverloop is van het kajuitdak verwijderd, waarna 2 nieuwe blokken zijn gemonteerd
  • De eigenaar heeft in 2012 beide Harken 40 ST lieren van onder de sprayhood verplaatst naar het einde van de kuiprand (dicht bij de stuurwielen), waarna de grootschootvoering naar een German Mainsheet System veranderd werd. 
  • De Rutgerson valstoppers kunnen eenvoudig worden teruggeplaatst en zijn aanwezig
  • In 2015 is een elektrische lier op de mastvoet gemonteerd, waarmee de grootschoot wordt bedient. Deze lier is met een waterresistent wireless afstandsbediening te bedienen.
  • De grootschoot voor het German Mainsheet Systeem is in 2015 vernieuwd
  • De Dyneema reeflijn van de rolfokinstallatie is in 2015 vernieuwd

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1x gegalvaniseerd ploeganker met ca. 50 meter gegalvaniseerde (10 mm) ankerketting
Ankerlier:
elektrische Lofrans Tigres 1.200 Watt ankerlier met een Quick afstandsbediening (aan te sluiten in de ankerbak op het voordek)
Buiskap:
donker blauwe sprayhood met een rvs beugel frame. In 2015 zijn de raampjes vernieuwd en is de middelste ruit is voorzien van ritsen, waardoor deze open te ritsen is
Bimini:
witte parasol (te monteren op de kuiptafel of in een lier in de kuip)
Buitenkussens:
losse wit/blauw gestreepte kuipkussens
Zeerailing:
rvs septers, preekstoel, hekstoel en dubbeldraads zeerailing (vernieuwd in 2016 door een dikkere draad dan standaard) met midscheepse doorgangen
Zwemplatform:
met antislip
Zwemtrap:
rvs
Bijboot:
2012 : Storm 250 rubberboot
Bijboot buitenboordmotor:
2012 : elektrische Cast Marine 34 lbs (2 Pk) buitenboordmotor
Opmerkingen:
  • De rubberboot kan gemakkelijk worden gehesen met een val, waarna de bijboot middels een paar haken op het achterschip kan worden vastgemaakt
  • Douche op het zwemplateau (met warm en koud water)
  • Er is een wit zeiltje dat over de ruiten van de spayhood bevestigd kan worden (tegen de zon)
  • Bootsmanstoeltje
  • Anker bol
  • Kegel (te hijsen tijdens motor-zeilen)
  • 12 Volt elektrische luchtpomp voor het rubberbootje

Veiligheid

Bilgepomp:
2012 : Handmatige en elektrische bilgepomp
Brandblusser:
1 Kg brandblussers (moet gekeurd/vernieuwd worden) en een blusdeken
Radarreflector:
Staaf radarreflector in de achterstag
Gasbun met afvoer:
De originele gasbun is verwijderd. In de bakboord bakskist is een gasbun geplaatst met een afvoer
Opmerkingen:
  • Noodhelmstok
  • Life-Line banden aan dek
  • Life-Sling (met een donker blauwe hoes)
  • Rookmelder

Partners