Robert Clark 64

Verkocht

Korte omschrijving

Prachtig klassiek zeewaardig jacht in een uitmuntende staat van onderhoud. Recente refit: nieuwe motoren, masten, zeilen, teak betimmering, etc.

Bijzondere eigenschappen

Naam
Cape Horn
Categorie
Zeiljacht
Jaar
1982
Slaapplaatsen
8
Motor
2x Caterpillar 125 Pk / 93 kW
Afmetingen
19,66 m x 4,68 m x 2,20 m
Materiaal
Aluminium
Ligplaats
SOLD !!!

Video

Brochure

Alle informatie ontvangen over de Robert Clark 64 Download de brochure Deel met een vriend
Jan-Ward van Dantzig Bel mij voor persoonlijk advies Bel mij

Meer informatie

Stel een vraag over de Robert Clark 64

    Algemeen

    Ontwerper
    Robert Clark
    Werf
    William King & Sons (Essex - United Kingdom)
    Bouwnummer
    039
    Rompvorm
    Semi s-spant
    Rompkleur
    Blauw
    Dek en opbouw kleur
    Grijs
    Dek en opbouw materiaal
    Aluminium het volledige aluminium dek is in 2005 gestraald, behandeld met GP Coating, AWL-GRP Trowalable Fairing Compound en AWL-GRIP 545 Anti-corrosive Epoxy Primer lagen en daarna wit (AWL-GRIP topcoat) gespoten en voorzien van grijze anti slip verf. De volledige aluminium opbouw is in 2005 gestraald, behandeld met GP Coating, AWL-GRP Trowalable Fairing Compound en AWL-GRIP 545 Anti-corrosive Epoxy Primer lagen en daarna wit (AWL-GRIP topcoat) gespoten en voorzien van grijze anti slip verf
    Ramen
    7x Goiot dekluik, 2x Gebo (op de opbouw - vernieuwd in 1998) dekluik, diverse ramen en patrijspoorten
    Kuip
    Dubbele kuip
    Doorvaarthoogte normaal
    21 m
    Diepgang
    220 cm
    Waterverplaatsing
    33.000 kg
    Besturing
    Stuurwiel 1x gelakt teak stuurwiel (met een hydraulische Simrad RPU3000 pomp - 2005) in het deckhouse en een rvs stuurwiel (leder moet vernieuwd worden) in de achterste (stuur-)kuip met een mechanische overbrenging
    Plek besturing
    Dubbel
    Roer
    Enkel roer aan skeg (zowel boven als onderaan)
    Kiel/zwaard
    Vaste kiel semi-langkieler

    Opmerkingen

    • Dit unieke Ocean-Going zeiljacht is in een perfecte staat van onderhoud
    • De huidige 3e eigenaar heeft het exterieur volledig laten renoveren in 2005
    • En in 2009 zijn de complete tuigage, de teak betimmering, alle systemen, de apparatuur en nog veel meer andere zaken vernieuwd
    • Er is in totaal ruim € 700.000 geïnvesteerd
    • Door omstandigheden is de toen geplande zeiltocht niet doorgegaan, waardoor CAPE HORN nog altijd in een TOP conditie en bijna nieuwstaat verkeert en alleen de prachtige klassieke lijn het bouwjaar (1982) verraad
    • De volledige aluminium romp is in 2005 gestraald, behandeld met GP Coating, AWL-GRP Trowalable Fairing Compound en AWL-GRIP 545 Anti-corrosive Epoxy Primer lagen en daarna donker blauw (AWL-GRIP topcoat) gespoten
    • Het onderwaterschip is toen voorzien van antifouling
    • In de winter van 2012/2013 is het jacht voor het laatst op de wal geweest en in het voorjaar van 2014 werd een antifouling aangebracht
    • De anodes waren nog in een goede staat
    • In April 2014 zijn romp-dikte-metingen gedaan (rapport is beschikbaar); de kielsectie is vervaardigd van 8,5 mm en de rest van 6,5 - 7 mm

    Accommodatie

    Salon
    Stahoogte
    195 cm - 2,05 meter
    Eethoek
    Machinekamer
    Hutten
    4 voorkajuit (met 1x 2 persoonsbed en 1x 1 persoonsbed), 2x hut in het voorschip met een stapelbed en de salon in het achterschip
    Slaapplaatsen
    Vast: 8
    Type interieur
    Klassiek, warm teak betimmering. In 2009 is het jacht (vanaf de achterhut naar het voorschip) helemaal leeg geweest, waarna het proffesioneel met teak is afgewerkt. Rode stoffen bekleding in de salon (compleet vernieuwd in 2000 - in goede conditie)
    Kleur stoffering
    Rood
    Matrassen
    Gordijnen
    Watertank & materiaal
    1.200 liter Aluminium (aan binnenzijde van de romp) plus een ca. 250 liter rvs tank (2009), die zowel via een vulopening aan dek als via de watermaker gevuld kan worden en middels een afsluiter in de hoofdtank overloopt. Op deze tank is Jabsco Hydrofoor pomp met een aparte kraan (in de kombuis) aangesloten (schoon drinkwater tap punt). In oktober 2019 is de grote watertank voorzien van een paar inspectie luikjes
    Watertankmeter
    Watermaker
    2007 : Spectra Watermaker MPC-3000 (nog nooit gebruikt)
    Vuilwatertank & materiaal
    Aluminium 1x grijswatertank (waarop alle wasbakken en de douche zijn aangesloten) met een vlotter (2009) en een elektrische pomp (2009) met een dekaansluiting. 1x zwartwatertank (waar de toilet op aangesloten is). Onderin de tank is een elektrische vermaler gemonteerd en via een elektrische Rheinstrom pomp naar zee geleegd kan worden. Daarnaast kan de tank via de dekaansluiting worden leeggepompt
    Vuilwatertankmeter
    Vuilwatertank afvoerpomp
    Dekafzuiging vuilwater
    Watersysteem
    Druksysteem elektrisch met een Hydrofoor waterpomp (vernieuwd in September 2019) en een Jabsco Accumulator drukvat (2009)
    Warm water
    2005 : 220 Volt Kabola B-Tap verwarming met warmwater voorziening
    Buitenwater
    dekwaspomp
    Aantal douches
    1 2009 : compleet nieuwe en moderne badkamer afgewerkt met teak, een Antraciet Corian blad met een rvs wasbak, Antraciet en wit Corian tegen de douche wanden en op de douchevloer, waarop een teak blokrooster ligt. De douche is uitgevoerd met een eigen opvangbak (2009) met een vlotter (2009) en pompt het douchewater in de grijswatertank
    Toiletten
    1 Elektrisch 2009 : elektrische Rheinstrom toilet (spoelt met buiten water)
    TV
    2009 : Samsung Flatscreen TV (aangesloten op de Intellian sateliet ontvanger en op de Sony DVD-speler) in de achterhut/salon
    Radio/CD-speler
    Sony radio/CD-/DVD-speler (de Tuner is aangesloten op de Intellian sateliet ontvanger) met Sony speakers in de salon
    DVD-speler
    Satellietontvangst
    Kooktoestel & brandstof
    4 pit(ten) Gas
    Oven
    Cannon Filda Way grill (op gas)
    Magnetron
    220 Volt elektrische Sharp Express (Magnetron/grill/hetelucht oven)
    Koelkast & voeding
    2015 : Isotherm koelkast met 2 schuifladen
    Vriezer
    2015 : Isotherm vriezer met 2 schuifladen
    Verwarming
    hete lucht 2005 : 220 Volt Kabola B-Tap verwarming met 5x radiator en 5x convector (met automatische ven's)

    Opmerkingen

    • In 2009 is het volledige interieur vanaf de salon in het achterschip tot aan de voorpunt leeg gehaald, waarna de binnenkant van de romp behandeld is met een coating en rondom volgespoten met schuim (voor een goede isolatie)
    • De indeling van het voorschip is volledig veranderd en door een scheepstimmerwerf in teak afgewerkt is
    • De indeling van voor naar achter gezien: voorkajuit met een tweepersoons bed aan bakboord en een éénpersoons bed aan stuurboord - een douche aan bakboord - 2x hut (bakboord en stuurboord) met een stapelbed - een toilet aan bakboord naast de trap
    • In het voorschip is witte Courtesy vloer-verlichting gemonteerd (voor 's nachts)
    • De plafonds zijn met witte panelen afgewerkt
    • Alle hutten zijn in 2009 voorzien van luxe matrassen met een damp-werende laag
    • Het werkblad van de kombuis is in 2009 vervangen door een Antraciet Corian werkblad met een dubbele rvs wasbak
    • Boven het kooktoestel hangt een afzuigkap (24 Volt)
    • In de kombuis is een elektrische Bep-Marine gas-afsluiter gemonteerd
    • In 2009 is rondom de achterhut een teak handgreep gemonteerd
    • Op het schot in de achterhut hangen een Barometer en een klok en er staat een Barograaf
    • Tussen de ruime berging in de voorpunt en de voorkajuit staat een waterdicht schot
    • Deze berging is vanaf het voordek toegankelijk via een dekluik en tevens vanuit de voorkajuit via een waterdicht afsluitbare deur
    • In de kuip is een aansluiting van de dekwaspomp (met buitenwater)

    Motor en elektra

    Aantal identieke motoren
    2
    Start type
    Elektrisch
    Type
    Binnenboord
    Merk
    Caterpillar
    Model
    3056 Turbo
    Serienummer
    CKS01023
    Bouwjaar
    2006
    Vermogen
    2x 125 pk 93 kW
    Urenteller
    Draaiuren
    635
    Brandstof
    Diesel
    Verbruik
    5 liter/uur
    Keerkoppeling
    2006
    Type 2e motor
    Binnenboord
    Merk van de 2e motor
    Caterpillar
    Model van de 2e motor
    3056 Turbo
    Serienummer van de 2e motor
    CKS01024
    Bouwjaar van de 2e motor
    2006
    Vermogen van de 2e motor
    125 pk
    Urenteller op de 2e motor
    Draaiuren van de 2e motor
    639
    Brandstof voor 2e motor
    Diesel
    Verbruik van de 2e motor
    5 liter/uur
    Start type 2e motor
    Elektrisch
    Keerkoppeling 2e motor
    2006
    Overbrenging
    Schroefas
    Voortstuwing
    Klapschroef 2x een 3 blads Vari-prop (2005)
    Koeling
    Indirect
    Brandstoftank aantal
    2 en dagtank van ca. 550 liter
    Totale inhoud brandstoftank(s)
    1.100 liter
    Materiaal brandstoftank
    Aluminium
    Max snelheid
    9 knopen
    Kruissnelheid
    8 knopen
    Brandstoftankmeter
    Toerenteller
    2x
    Oliedrukmeter
    2x
    Temperatuurmeter
    2x
    Accu
    12x 2 Volt Mastervolt Gel service accu (totaal : 24 Volt - 420 Ah - van 2007) , 1x 50 Ah Optima Red Top generator accu (12 Volt), 4x 50 Ah Optima Red Top motor accu (24 Volt 50 Ah - van September 2019), 2x 140 Ah reserve accu (24 Volt voor nood - van december 2007)
    Acculader
    2007 : 2x Mastervolt Mass 24V/100A
    Dynamo
    2x
    Generator
    Mastervolt Whisper M-SC8 2007
    Omvormer
    Mastervolt Mass Sine 24V/220V/2.500W (2007) en een aantal 24V/12V omvormers (2005)
    Voltmeter
    5x Voltmeter en 3x Amperemeter
    Walstroom
    vaste walstroomaansluiting met een aardlekschakelaar
    Walstroomkabel
    Bedieningspaneel
    vernieuwd in 2005
    Voltage
    12V 24V 220V

    Opmerkingen

    • Er is een lek-spanning meter (aangesloten op de romp)
    • 1x Mastervolt IVO Smart
    • 1x Mastervolt Charger Control
    • 1x Link 10 Battery Condition meter
    • Er is bewust voor gekozen om de service accu's allen via de walstroom en via de generator te kunnen laden, dus niet via de dynamo's op de motoren. Via een noodstart-functionaliteit waarmee de motor-accu's aan de service accu's of aan een nood-accu-set gekoppeld kan worden
    • De service accu's, de acculaders, de omvormer, de Sure Power (Model 1202) Multi Battery Isolator, de Furuno Tuner en alle 24 Volt en 220 Volt zekeringkasten zijn achter het waterdichte schot (achter de salon) in een afgesloten ruimte (onder de stuur-kuip) ingebouwd
    • In 2005 is alles uit de motorkamer verwijderd, is opnieuw ingericht, opgebouwd en vernieuwd. Zo zijn alle wanden geïsoleerd en voorzien van ontdreuningsplaten
    • 2005 : Nieuwe rvs schroefassen
    • Alle pompen zijn vernieuwd en aangesloten op nieuwe Aquaterm Phisiotherm pijpen (in het gehele jacht)
    • Alle elektrische bedrading is professioneel vernieuwd en hiervan is een elektrisch schema aanwezig
    • Er is 2x een buitenwater-inlet geïnstalleerd; beide met een wierfilter en zowel er onder als er boven uitgerust met een afsluiter. Hierop zijn de beide motoren, de generator, de 24 Volt Rheinstrom dekwaspomp, de 24 Volt elektrische toilet en de watermaker aangesloten
    • 2x Duplex Racor dieselfilter met waterafscheider en kijkglas voor de motoren
    • 2x Duplex Racor dieselfilter met waterafscheider en kijkglas voor de generator
    • 1x Racor dieselfilter voor de Kabola kachel
    • De laatste service beurt aan de motoren en de generator is in september 2019 uitgevoerd
    • De motor kamer is voorzien van een werkbank (stahoogte) met een schroefbank, 2x 230 Volt stopcontact en bergruimte voor gereedschap
    • Er is een handmatige en een elektrische pomp, waarmee vuil uit de dieseltank kan worden afgezogen
    • De ontluchting van zowel de grijswatertank als van de zwartwatertank zijn aangesloten op één geurfilter, die in de motorkamer hangt

    Navigatie en elektronica

    Kompas
    1x Simrad IS15 & 1x Danforth electronisch kompas (2009) in het deckhouse en Danforth kompas in de achterste (stuur-)kuip
    Log/snelheid
    2009 : Simrad IS15 Speed Multi
    Dieptemeter
    2009 : Simrad IS15 Depht Multi
    Windmeter
    2009 : Simrad IS15 Windmeter in het deckhouse en een Simrad IS15 Windmeter in de achterste (stuur-)kuip (met vocht erin)
    Navigatieverlichting
    3 kleuren top- (2009 - LED), anker- (2009 - LED), stoom- (2009 - LED), 2x zaling- (2009 - in hoofdmast en in bezaanmast), boeg- en hekverlichting
    Roerstandaanwijzer
    2009 : Simrad IS15 roerstandaanwijzer
    Autopilot
    2009 : Simrad Robertson AP22 with a hydraulic Simrad RPU3000 pump
    GPS
    Furuno GP-31 (datum is niet meer correct, maar heeft wel de juiste positie)
    Kaartplotter
    in the board computer zit een navigatie pakket (moet ge-up-date worden)
    Radar
    2009 : Simrad De radardome is aan de zijkant van de bezaanmast bevestigd
    SSB ontvanger
    Furuno FS-1562-15 Transmitter/Receiver with a Furuno Antenna Coupler (Tuner)
    Marifoon
    1x Icom IC-M601 VHF with Mic (2009), 1x Icom BC-166 handheld VHF (2009) and 1x Shipmate RS 8300 VHF with 2x speaker (in the deckhouse and in the saloon)
    Weatherfax/Navtex
    Furuno NX-300 Navtex

    Opmerkingen

    • Simrad Robertson FU 35 Joystick bediening in het deckhouse, waarmee snel van koers kan worden veranderd (deze Joystick bediening is aangesloten op de hydraulische Simrad RPU3000 stuurpomp)
    • 2x Industrieële boord-computer (1x voor internet gebruik en 1x (is defect) voor het inmiddels verouderde Tsunami navigatie-pakket) met een Flatscreen en een toetsenbord in het deckhouse
    • In het deckhouse hangt een Barometer
    • Intellian Satelliet ontvanger met Tuner (antenne staat op een paal op het achterdek)
    • Geïsoleerde achterstag die als antenne voor de SSB fungeert

    Tuigage

    Type tuigage
    Ketch getuigd
    Aantal masten
    2
    Mast materiaal
    Aluminium 2x donker blauw gespoten Selden mast (2008), donker blauw gespoten grootzeilgiek (2008), donker blauw gespoten bezaangiek (2008) en 2x donker blauw gespoten Rodkicker (2008), rvs Dyform verstaging (2008 - spanners voorzien van aluminium Hasselfors pijpen), rvs diamant verstaging in de hoofdmast, dubbele set donker blauw gespoten open zalingen in de hoofdmast, enkele set donker blauw gespoten open zalingen in de bezaanmast en een hydraulische Holmatro HIA 48-22S achterstagspanner (2007)
    Verstaging
    Rod rigging
    Zeiloppervlak
    178,5 m2
    Aantal zeilen
    8
    Zeilen materiaal
    Dacron Cruiser Offshore Dacron en Laminaat DCX
    Zeilmaker
    De Vries
    Grootzeil
    2006 : De Vries : Cruiser Offshore Dacron : doorgelat grootzeil (voorzien van 3 reven) met mastkarren (2008) - 56 m2. In de winter 2016/2017 gewassen en geserviced
    Bezaan
    2006 : De Vries : Cruiser Offshore Dacron : doorgelat bezaan zeil (voorzien van 2 reven) met mastkarren (2008) - 35 m2. In de winter 2016/2017 gewassen en geserviced
    Genua
    31-10-2003 : De Vries : Laminaat DCX : rolkluiver/genua met een UV strook en shape-tape - 87,5 m2. In winter 2016/2017 gewassen en geserviced
    Fok
    2007 : De Vries : Cruiser Offshore Dacron : High Aspect rolfok - 50 m2. In winter 2016/2017 gewassen en geserviced
    Voorzeil rolsysteem
    2007 : elektrische Bamar MEJ1.02 rolgenua-installatie (bedienbaar vanuit het deckhouse en middels een wire-less afstrandsbediening)
    Genua reefsysteem
    2007 : elektrische Bamar MEJ1.02 rolkluiver-installatie (bedienbaar vanuit het deckhouse en middels een wire-less afstandsbediening)
    Stormfok
    Offshore Dacron : Stormfok (voor op de wegneembare Kevlar stag)
    Spinnaker
    1x allround spinnaker (2009 - 202 m2) en 1x Spinnaker (Light Weather)
    Gennaker
    Gennaker (190 m2)
    Lieren
    rvs Anderson lieren: 2x 46ST (elektrisch met 1 snelheid - 2009), 2x 68ST (elektrisch met 2 snelheden - 2009), 2x 46ST (handmatig - 2009). Lewmar lieren: 2x 48ST, 3x 40ST, 4x 28ST
    Elektrische lieren
    4
    Handmatige lieren
    12
    Selftailing
    16

    Opmerkingen

    • De masten zijn in 2013 (liggend) door Tuned gecontroleerd
    • 2x Antal rails met stoppers op de hoofdmast (waarop de vallen van de kluiver en genua worden vastgezet en de hijs-vallen worden weggehaald)
    • Wegneembare Kevlar stag (voor een stormfok)
    • Blauwe grootzeilhuik en bezaanhuik, beide voorzien van Lazy-Jacks
    • Ronstan en Harken dekbeslag (blokken en rails) en Spinlock stoppers
    • Donker blauw gespoten Carbon Hall (2008) Spinnakerboom (hangend op een rails aan de voorzijde van de mast)

    Uitrusting buitenom

    Ankers & materiaal
    1 x anchor Rvs met 50 meter ankerketting
    Anker bevestiging
    Ketting
    Ankerlier
    Elektrisch 2009 : Maxwell (up-down)
    Zeerailing
    rvs scepters (90 cm), dubbeldraads rvs zeerailing met midscheepse doorgangen
    Preek- en hekstoel(en)
    Zwemtrap
    aluminium zwemtrap
    Stootwillen, lijnen

    Opmerkingen

    • De Exalto ruitenwissers op de 3 voorruiten van het deckhouse zijn in 2009 aangebracht 
    • Op het achterschip zijn 2 Custom Built rvs verhaalklampen (elk voorzien van 2 kunststof rollen) gemonteerd
    • Op het voordek staan 3 rvs Vetus luchthappers (2009), die van binnenuit afsluitbaar zijn

    Veiligheid

    Reddingsboei
    Reddingsvlot
    Avon 8 persoon reddingsvlot in container (gekeurd tot 07-2014 - MOET gekeurd worden)
    EPIRB
    ARC Global Fix EPIRB (moet gekeurd worden)
    Bilgepomp
    Handmatig Elektrisch 1x 24 Volt Rheinstrom bilgepomp met een lampje en een alarm in het deckhouse (handmatig te schakelen naar 6 verschillende compartimenten en een aansluiting voor een lange slang waarmee door het gehele schip water weggezogen kan worden), 4x elektrische/automatische (vlotter) dompelpomp en 1x handmatige bilgepomp
    Brandblusser
    4x schuim brandblusser (allemaal gekeurd in 2015 - moeten gekeurd / vernieuwd worden)
    Radarreflector
    Echomax radarreflector in de top van de hoofdmast
    Gasbun met afvoer
    2x afgesloten gasbun, het complete systeem is afgeperst op 05-07-2013 en goedgekeurd
    Zelflozende kuip

    Opmerkingen

    • Noodhelmstok
    • Reddingsjoon
    • De luchthoorn is op het dak van het deckhouse gemonteerd
    • Het jacht is als Z-Schip in het Nederlandse scheepskadaster ingeschreven en bij verkoop wordt het jacht vrij op naam opgeleverd