Bavaria 50 Custom Line

Verkocht

Korte omschrijving

Uitstekend onderhouden en zeer compleet, oa boegschroef, teakdek, verwarming (2012), motor (2011), kuipkussens (2012), 6x elektr. lier (4x 2012), etc.

Bijzondere eigenschappen

Naam
INDY
Categorie
Zeiljacht
Jaar
2007
Slaapplaatsen
8
Motor
Volvo Penta 75 Pk / 55 kW (december 2011)
Afmetingen
15,43 m x 4,49 m x 2,10 m
Materiaal
Polyester
Ligplaats

Brochure

Alle informatie ontvangen over de Bavaria 50 Custom Line Download de brochure Deel met een vriend
Jan-Ward van Dantzig Bel mij voor persoonlijk advies Bel mij

Meer informatie

Stel een vraag over de Bavaria 50 Custom Line

Algemeen

Ontwerper
J & J Design
Werf
Bavaria Yachtbau GMBH
Bouwnummer
DE-BAVE50R31607
CE
A
CE-normering
A
Nieuwprijs
eur
Rompvorm
rondspant
Dek en opbouw materiaal
teak dek (in 2007 in Nederland gelegd)
Opbouw vorm, materiaal
polyester met teak (in 2007 in Nederland gelegd)
Ramen
Lewmar dekluiken met extra ventilatie schelpen, horren en rollo's voor alle dekluiken, Lewmar patrijspoorten (alle patrijspoorten in de opbouw zijn te openen)
Doorvaarthoogte normaal
ca. 21.30 m
Diepgang
210 cm
Waterverplaatsing
ca. 12.600
Ballast
ca. 4.200
Besturing
2x Whitlock stuurstand, 2x Carbon Y-Spoke stuurwiel (2012), hoezen over stuurwielen, originele rvs stuurwielen (voorzien van leder) zijn tevens aanwezig
Roer
balansroer (in 2010 roerblad geheel vernieuwd inclusief roerlagers)
Kiel/zwaard
loden vinkiel

Opmerkingen

Eerste te water lating in april 2007. Polyester romp, donker blauw gespoten (in 2007 in Nederland). Teak op de kuipvloer en op de kuipbanken. Vaste kuiptafel met teak bladen (teak vernieuwd in 2013). 2x Bakskistslot (juni 2014). LED Courtesy verlichting in de kuip. Er is een aluminium frame met een muggehor (van 2014), dat als ingangsluik gebruikt kan worden. In de winter van 2013-2014 is het onderwaterschip kaal gehaald en preventief behandeld met 5 lagen Interprotect epoxy en 2 lagen antifouling. Het schip is in het voorjaar van 2014 vanuit Nederland naar Zuid-Frankrijk getransporteerd, waarna de eigenaren naar Oost-Italië zijn gevaren. In de winter van 2014-2015 heeft het schip op de wal gestaan. In maart 2015 is het onderwaterschip voorzien van een nieuwe laag antifouling en zijn de anodes vervangen. Het schip wordt door de 3e eigenaar verkocht en is door alle eigenaren alleen privé gebruikt. De meeste getoonde foto's zijn in 2013 gemaakt.

Accommodatie

Stahoogte
190 cm ca. 2.05 m
Hutten
eigenaarshut in de voorkajuit, stapelbed, salon en 2x achterkajuit
Slaapplaatsen
Vast: 8 Extra: 1 8 - 9 slaapplaatsen
Type interieur
blond mahonie betimmering
Gordijnen
blauwe Alcantara en stoffen bekleding, witte gordijnen
Watertank & materiaal
1x ca. 390 liter PE tank en 1x ca. 400 liter PE tank
Vuilwatertank & materiaal
3x ca. 70 liter PE tank met dekafzuiging
Watersysteem
electrisch waterdruksysteem (variabele waterpomp - 2012)
Warm water
december 2011: Isothemp boiler (via motor en 230 Volt), het verwarmings element is in september 2013 vernieuwd
Aantal douches
3x badkamer met 3x douche (één badkamer zonder toilet en 1 douchepomp is in december 2013 vernieuwd)
Toiletten
2x electrische Jabsco toilet (pompen van 2012), extra grote toiletpotten (2007)
TV
2011: 2x HD Flatscreen TV met ingebouwde Digitenne
Radio/CD-speler
JVC radio/cd-/dvd speler met speakers in de salon en in de kuip
Kooktoestel & brandstof
2 pits kooktoestel
Oven
oven
Magnetron
rvs Sharp magnetron
Koelkast & voeding
frontloader koelkast met compressor, boven lader koelkast met compressor (vernieuwd in juli 2015)
Vriezer
vriesvakje in frontloader koelkast
Verwarming
najaar 2012: Webasto Airtop 5.500 Comfort met 4 blaaspunten en een afstandsbediening

Opmerkingen

Voorkajuit en beide achterkajuiten zijn voorzien van luxe Neptune matrassen. Het bed en de matrassen in de voorkajuit zijn in 2011 verlengt. LED Courtesy verlichting in de salon. 2x Rvs slingerpaal in de salon. Extra leeslampjes in de voorkajuit. 1x Slingerzeiltje voor 1 bed in het stapelbed. Klok (2011), Barometer (2011), Hygro-/Thermometer (2011) en Barograph (2014).

Motor en elektra

Merk
Volvo Penta D2-75
Bouwjaar
december 2011
Vermogen
75 Pk / 55 kW
Draaiuren
ca. 480 uren
Brandstof
diesel
Verbruik
ca. 4,5 liter per uur
Voortstuwing
saildrive (de binnen seal is in winter 2013 vervangen, buitenste seal over het stroomgat is in maart 2015 vervangen) met een 3 blads Volvo Penta klapschroef (2012) en een reserve 4 blads Volvo klapschroef (2010)
Koeling
intercooling
Brandstoftank aantal
ca. 320 liter PE tank (tank is in 2011 gereinigd)
Max snelheid
ca. 9 knopen
Kruissnelheid
ca. 8,5 knopen
Meetinstrumenten
temperatuur alarm en lampje, oliedruk alarm en lampje
Boegschroef
ophaalbare Maxpower boegschroef
Accu
5x 140 Ah Gel (service accu - 2011), 1x 90 Ah (motor accu - juli 2011) en 1x boegschroef accu (2011)
Acculader
Victron Phoenix Multi Combi 12V/120A/2500W
Dynamo
1x
Omvormer
Victron Phoenix Multi Combi 12V/120A/2500W
Walstroom
vaste aansluiting met een aardlekschakelaar en een walstroomkabel
Bedieningspaneel
Victron Multi Control
Voltage
12 Volt en 230 Volt

Opmerkingen

In 2011 zijn USB aansluitingen gemonteerd in de voorkajuit en bij de navigatiehoek, waarmee bijvoorbeeld een GSM/IPad geladen kan worden. Er werd tevens een Diodebrug gemonteerd, zodat alle accu's zowel via de dynamo als via de walstroom geladen kunnen worden. In November 2014 heeft de motor een service beurt gehad en is de Saildrive olie ververst. 1x 12 Volt stopcontact in de kuip (juni 2014), 1x 12 Volt stopcontact bij de kaartentafel. 4x 230 Volt stopcontact.

Navigatie en elektronica

Kompas
2x Plastimo kompas op de stuurstand
Log/snelheid
Raymarine ST60+ Tridata
Dieptemeter
Raymarine ST60+ Tridata
Windmeter
Raymarine ST60+ Wind
Navigatieverlichting
3 kleuren- (april 2014: LED), anker-, dek-, stoom- (april 2014: LED), boeg- (mei 2014: LED), hek- (mei 2014: LED) en dimbare zaling verlichting
Roerstandaanwijzer
via de autopiloot
Autopilot
Raymarine ST 6002 (klok in mei 2011 vernieuwd) met Smartpilot en Raymarine Smart Controler afstandsbediening
GPS
in de kaartplotter
Kaartplotter
Raymarine C80 (GPS antenne is in mei 2011 vernieuwd)
Radar
Raymarine C80. De radardome in de mast is in 2011 rondom voorzien van een gepolijste rvs beschermbeugel
Marifoon
Raymarine Ray 240E met een 2e hoorn en een speaker in de kuip

Opmerkingen

Toen het schip in 2007 aan de eerste eigenaar werd opgeleverd, was de navigatiehoek reeds afgewerkt met een "blond mahonie" betimmering, in plaats van de standaard "Carbon look" afwerking. Glomex Radio/TV antenne. AIS ontvanger is in juni 2014 gechecked en geserviced.

Tuigage

Type tuigage
sloep 9/10 getuigd
Mast materiaal
aluminium Selden mast, giek en Rodkicker, rvs verstaging (alle spanners zijn in juni 2014 vernieuwd door bronzen spanners) met dubbele zalingen, achterstagspanner
Zeilen materiaal
witte Elvstrom High Tech zeilen
Grootzeil
Elvstrom vertikaal doorgelat High Tech rolgrootzeil
Rolgrootzeil
Selden Furlin mast - bedienbaar middels elektrische lier
Genua
Elvstrom High Tech rolgenua met reeftape en een UV strook
Fok
medio 2007: Elvstrom High Aspect-Fok met UV strook
Genua reefsysteem
Furlex rolfokinstallatie - elektrisch bedienbaar middels elektrische lier
Spinnaker
Spinnaker met slurf
Gennaker
Elvstrom gennaker met slurf
Lieren
Lewmar: 2x 54ST (electrisch-2007), 4x 48ST (electrisch-november 2012) en 2x 40ST lier op de mast (2011), 6x Blue Performance lier hoes

Opmerkingen

Alle zeilen zijn in het voorjaar van 2013 gechecked. De zeilen zijn in 2012 gewassen en geïmpregneerd. Genuahuik. Rudgerson dekbeslag. Alle vallen en schoten zijn in 2011 vernieuwd. In 2011 is een German Mainsheet System aangebracht, welke middels de spinnaker lieren te bedienen is, de beide spinnakerlieren zijn in november 2012 omgebouwd naar elektrische lieren. Aluminium Selden spinnakerboom. Vaste rvs boegspriet (2011). De tuigage is in november 2012 door een professionele tuiger gecontroleerd en goed bevonden. De reeflijn van het grootzeil, de topping-lift van de spinnakerboom en de spinnakerval zijn recent vernieuwd.

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal
1x rvs anker en 1x Danforth anker (juni 2014) met ca. 50 meter gegalvaniseerde ketting
Ankerlier
electrische ankerlier
Buiskap
verlaagde creme sprayhood (eind maart 2013) met grijpbeugel, een kuipzeil (lage kuiptent zonder ruiten), een verhoogde kuiptent (van september 2013 - met ruiten en inritsbare Mesh /muggenetten)
Bimini
de verhoogde kuiptent kan als Bimini worden gebruik en aanritsbare Mesh (tegen de zon)
Buitenkussens
2012: beige/wit gestreepte custom made kuipkussens en 2 losse rolkussens voor op de hekstoel
Dekzeil(en)
november 2013: Canvas met PVC winterdekzeil voor over de kuip
Zeerailing
rvs scepters, doorlopende hekstoel, preekstoel en dubbeldraads rvs zeerailing met midscheepse doorgangen en rondom voorzien van netten (in september 2013)
Zwemplatform
met teak en hekdouche (warm en koud)
Zwemtrap
rvs

Opmerkingen

Buitenboordmotorsteun op hekstoel. RVS klampen rondom (6 in totaal).

Veiligheid

Reddingsvlot
6 persoons Plastimo reddingvlot in Valis (gekeurd tot 2017)
Bilgepomp
handmatig en electrisch
Brandblusser
1x brandblusser (gekeurd tot december 2015), 1x CO2 brandblusser (van febrauri 2014 en moet in februari 2016 gekeurd worden)
Radarreflector
Firdel Blipper
Reddingsvesten
1x reddingsboei
Gasbun met afvoer
de gasslangen zijn in december 2013 vernieuwd

Opmerkingen

Noodhelmstok. Ingebouwde kluis (juli 2014).