Download de brochure
Sparkman & Stephens S&S IW-31
Korte omschrijving
“Built for ocean races which gives extra confidence when you sail with the family”. Compleet uitgeruste "Baby Swan" . Volledige refit in 2017!
Bijzondere eigenschappen
Brochure
Alle informatie ontvangen over de Sparkman & Stephens S&S IW-31 Download de brochure Deel met een vriendMeer informatie
Stel een vraag over de Sparkman & Stephens S&S IW-31Algemeen
Accommodatie
Opmerkingen
De dinette opstelling van deze IW31 MKI is zeldzaam en komt met veel bergruimte in de kombuis. Origineel gaat dit ten koste van een navigatiehoek. Bij de refit is een navigatiehoek gecreëerd. Daarnaast is de motor voorzien van nieuwe betimmering, zijn er nieuwe schotten geplaatst in de hondenkooien en is de toiletruimte vernieuwd. Het interieur is volledig opnieuw gelakt (De IJssel Double Coat Dubbel UV en afgelakt met De IJssel Double Coat Cabin Varnish).
Deels LED- verlichting, deels conventioneel, Verlichting kaartentafel Messing, LED- rood/wit schakelbaar (2017), 2x 12V stopcontacten (2017), 2x USB stopcontacten (2017), Fynnspray, messing kranen (2020), Jabsco koolstoffilter in leiding kombuis (2021), Het drinkwatersysteem is in 2017 vervangen, inclusief alle leidingen en ontluchting, Ventilatie 2x Dorade Plastimo (2020), kussens en matrassen met lattenbodems bekleding (2011).
Motor en elektra
Opmerkingen
Volledig gereviseerde en direct gekoelde Yanmar motor geplaatst op een nieuw fundament met extra zware nieuwe motorsteunen (2017), brandstofsysteem met extra voorfilter, elektra, koelwatersysteem, bedieningskabels en de uitlaat vervangen (2017), de watergesmeerde schroefas, schroefasafdichting (Volvo Penta) en het schroefaslager nieuw geplaatst (2017), set met reserve onderdelen aanwezig. Accumonitor: Victron BMW-702 (2017). De accu’s zijn apart schakelbaar en in geval van nood door te verbinden. De verbindingen met de mast zijn geplaatst op een DIN-rail in een waterdichte behuizing.
Navigatie en elektronica
Opmerkingen
De instrumenten zitten in een nieuw gelamineerde opbouw direct in het zicht van de stuurman in de kuip, de navigatieapparatuur is geïntegreerd op een SeatalkNG backbone en aangesloten op een ShipModul Miniplex 2Wi-Fi multiplexer. De GPS (3x) en VHF (2x) antennes zijn redundant uitgevoerd. 2x Inclinometer (kuip en kaartentafel), navigatieverlichting van Aquasignal uitgevoerd in RVS, gloeilampen (2017).
Tuigage
Opmerkingen
Mastbeslag (2017), Nieuwe schijven, nieuwe mastkraag, een prop in de mast tegen inwatering (2017). Nieuwe bekabeling voor de elektronica (2017), achterstag spanner Wichard WR5536 (2018), rolfok installatie gedemonteerd en gesmeerd (2021). Vallen: Polyester, 1x grootzeil met dyneema voorloop, 1x voorzeil, 1x spinnaker. Schoten: Polyester, 2x fok, 2x spinnaker,1x grootschoot. Blokken & schijven: HYE tufnol. Alle lieren gereviseerd in de winter van 2021!
Uitrusting buitenom
Opmerkingen
Spinlock EA-2 helmstok verlenger (2020), rompbescherming Kabeltouw, donkerblauw (2021), Lagun kuiptafel 80 x 50 (2021).
Veiligheid
Opmerkingen
Teak voetrail, voorwaarts geplaatst Gebo vluchtluit (2017), Plastimo rescue sling (2017), bevestiging lifelines 4x Wichard in kuip (2017). Doorvoeren en afsluiters (7x) inclusief slangen vervangen (2020). Gasleiding (2017), Gasdetector (2021), veiligheidslijn aan dek (2020).
Opmerkingen
Preventieve anti-osmose behandeling met epoxy coating (1998), de romp professioneel geschilderd (2021), De IJssel Double Coat DC811 antislip (2017), nieuw teak in de kuip (2017). Delrin roerlagers in hennegatskoker, bronzen glijlager in skeg (2019), kielbouten gecontroleerd (2020), kiel opnieuw gefairt en in de epoxy (2020), de anti-fouling is van Seajet Teichi 023 (2021).