Granada 33

€ 28.500 (BTW Betaald)

Korte omschrijving

Comfortabel en zeer zeewaardig zeilschip met 2 ruime hutten, Webasto, boiler (2010), autopilot (2012), marifoon (2018), zonnepaneel, Gennaker

Bijzondere eigenschappen

Naam
REDSKIN II
Categorie
Zeiljacht
Jaar
2002
Slaapplaatsen
4
Motor
Yanmar 27 Pk / 20,13 kW
Afmetingen
10,10 m x 3,30 m x 1,50 m
Materiaal
Polyester sandwich
Ligplaats
In Wemeldinge, along the For Sail South Shore Sales Jetty.

Brochure

Alle informatie ontvangen over de Granada 33 Download de brochure Deel met een vriend
Jan-Ward van Dantzig Bel mij voor persoonlijk advies Bel mij

Meer informatie

Stel een vraag over de Granada 33

Algemeen

Ontwerper
Judel & Vrolijk
Werf
By the owner in Belgium, according to laminate plan of the Danish shipyard
CE
Vrijgesteld
Rompvorm
Rondspant
Rompkleur
Wit
Dek en opbouw kleur
Wit
Dek en opbouw materiaal
Polyester sandwich met antislip
Ramen
Dekluiken en patrijspoorten
Kuip
Achterkuip
Doorvaarthoogte normaal
15 m
Diepgang
150 cm
Waterverplaatsing
5.000 kg
Ballast
1.800 kg
Besturing
Helmstok met verlenger
Plek besturing
Buiten
Roer
Enkel
Kiel/zwaard
Vaste kiel stalen vinkiel (In de stalen kast is lood gegoten)

Opmerkingen

  • Witte polyester romp met een blauwe striping.
  • Antislip op de kuipbanken en TBS antislip op de kuipvloer.
  • Het schip is gemakkelijk met een kleine crew of single handed te bevaren.
  • Over de kajuitingang is een dockhouse (vaste sprayhood) gemonteerd, maar deze is gemakkelijk wegneembaar.
  • 6x Aluminium klamp (dus ook midscheeps). 
  • Het schip wordt door de eerste eigenaar, de bouwer, verkocht.
  • Het dek was reeds in Denemarken gereed in 1999 en is tesamen met de mal van de romp van de Granada 33,5 naar België getransporteerd.
  • De romp is gebouwd in De eigenaar is in België in 1999 gestart met de bouw van het schip en in 2002 werd het schip in gebruik genomen. 
  • Tijdens de bouw van het schip, heeft de eigenaar de romp onder de waterlijn steviger gebouwd dan in het lamineerplan (dat hij voor de bouw van het schip had verkregen) beschreven stond. Daarnaast heeft de eigenaar een ander materiaal voor de sandwich gebruikt. Deze sandwich is 3 mm dikker (13 mm ipv 10 mm) en heeft dubbel zoveel densiteit in vergelijk tot de sandwich die de werf voorheen gebruikte. 

Accommodatie

Salon
Stahoogte
185 cm
Eethoek
Hutten
2 voorkajuit en achterkajuit
Slaapplaatsen
Vast: 4 Extra: 2
Type interieur
Modern, licht Essen betimmering met kurk langs de romp en op de vloer
Kleur stoffering
Rood
Matrassen
Gordijnen
Watertank & materiaal
120 liter Koperen watertank met grotendeels koperen waterleidingen
Watertankmeter
Watersysteem
Druksysteem elektrisch waterdruksysteem (met een drukvat)
Warm water
2010 : ca. 22 liter Johnson Pump AquaH Marine Water Heater (500W) boiler (verwarmd via de motor of via 220 Volt walstroom)
Buitenwater
buitendouche
Toiletten
1 Handmatig Raske & van der Meijden toilet (de klep van de toilet is gedemonteerd en ligt bij de verkoper thuis opgeslagen)
Radio/CD-speler
Medion radio/USB/CD- en MP3-speler met speakers in de salon
Kooktoestel & brandstof
2 pit(ten) Gas ENO
Oven
ENO
Koelkast & voeding
Elektrisch top loader koelkast met een compressor
Verwarming
hete lucht Webasto en elektrisch (4x Frico spiraal verwarming - 220 Volt)

Opmerkingen

  • Het zitje bij de kaartentafel kan in verschillende standen worden vastgezet, zodat deze ook goed gebruikt kan worden tijdens het zeilen of bij een flinke zeegang.
  • Leeslamp bij de kaartentafel.
  • De achterkajuit is voorzien van twee éénpersoonsbedden en is met een gordijntje af te sluiten.
  • Douche aansluiting in de kuip (warm en koud water).

Motor en elektra

Aantal identieke motoren
1
Start type
Elektrisch
Type
Binnenboord
Merk
Yanmar
Model
3GM30FC
Serienummer
E28685
Bouwjaar
2002
Aantal cilinders
2
Vermogen
27 pk / 20,13 kW
Urenteller
Draaiuren
700 volgens opgave van eigenaar (optelsom uit Logboeken)
Brandstof
Diesel
Verbruik
2 liter/uur
Overbrenging
Saildrive
Voortstuwing
Schroef 2 blads vaste schroef en een 2 blads klapschroef (reserve)
Koeling
Indirect
Brandstoftank aantal
1
Totale inhoud brandstoftank(s)
60 liter
Materiaal brandstoftank
Polyethyleen
Max snelheid
7 knopen
Kruissnelheid
6 knopen
Brandstoftankmeter
Toerenteller
Accu
2 x 100 Ah 2014
Acculader
Dynamo
Voltmeter
Walstroom
met een aardlekschakelaar
Walstroomkabel
Zonnepaneel
50 Watt
Voltage
12V 220V

Opmerkingen

  • 12 Volt stopcontact bij de kaartentafel.
  • 2x 220 Volt stopcontact (in achterkajuit en bij de kombuis).
  • Nadat het schip in 2015 de wal op is gegaan, is de saildrive olie vernieuwd en heeft de motor zijn laatste service beurt gehad. Uiteraard zijn alle systemen toen winterklaar gemaakt, wat nog altijd het geval is.

Navigatie en elektronica

Kompas
schotkompas (boven de kajuitingang)
Log/snelheid
Raymarine ST60
Dieptemeter
Raymarine ST60
Windmeter
B & G Hengist / Horsa Model C Mark 4
Navigatieverlichting
3-kleuren top-, anker-, stoom-, boeg- en hek verlichting
Autopilot
2012 : Raymarine
GPS
Philips AP Navigator GPS
Marifoon
2018 : Standard Horizon Eclipse (never used)

Tuigage

Type tuigage
Masttop getuigd
Aantal masten
1
Mast materiaal
Aluminium mast, giek, vaste neerhouder, rvs verstaging, dubbele set zalingen, wegneembare kotterstag (tot masttop) en een handmatige achterstagspanner
Verstaging
Staaldraad
Aantal zeilen
5
Zeilen materiaal
Dacron
Grootzeil
grootzeil
Genua
1x 150% rolgenua en 1x 100% rolgenua
Fok
Kotterfok met leuvers
Voorzeil rolsysteem
Furlex 200S rolfoksysteem
Gennaker
Winning Sails : Gennaker (zonder slurf)
Lieren
rvs Andersen lieren: 2x 40ST two-speed, 2x 28ST two-speed en 2x 12ST single-speed (op de mast)
Handmatige lieren
6
Selftailing
6

Opmerkingen

  • Zandkleurige Rocon (Rolfokhoes - in goede conditie).
  • Blauwe grootzeilhuik.
  • Lewmar dekbeslag.
  • Aluminium Nordic Mast spinnakerboom.

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal
1 x CQR Gegalvaniseerd met ca. 12 meter lood-verzwaarde lijn en een 20 meter ankerlijn
Anker bevestiging
Lijn
Buiskap
vast polyester Dockhouse (2x lang handgreep op dak en 7x gehad glas raam in aluminium frame). Dit dockhouse is gemakkelijk wegneembaar (14 schroeven). Het bovenste gedeelte van de achterkant van het dockhouse kan worden dichtgemaakt met een doorzichtig zeiltje, waardoor men redelijk droog onder het dockhouse kan zitten. Aan de achterkant van het dockhouse kan een blauwe kuiptent (met stahoogte) worden vastgemaakt (deze heeft een rvs beugel en is niet voorzien van vensters)
Kuiptent
Zeerailing
rvs scepters en dubbeldraads zeerailing
Preek- en hekstoel(en)
Zwemtrap
rvs
Stootwillen, lijnen

Opmerkingen

  • Houten buitenboordmotorsteun op de hekstoel.

Veiligheid

Bilgepomp
Handmatig Elektrisch de elektrische bilgepomp is los en voorzien van lange slangen en stroomkabel, waardoor deze in alle afgesloten compartimenten kan worden geplaatst
Brandblusser
1x brandblusser
Gasbun met afvoer
Zelflozende kuip