Hallberg-Rassy 34

€ 87.500 (BTW Betaald)

Korte omschrijving

Keurig onderhouden ! Recent vernieuwd; rolgenua, Furlex, accu's, kaartplotter, AIS, kooktoestel, matrassen in voorhut, Honda 2,3 Pk Buitenboordmotor

Bijzondere eigenschappen

Naam
Weltevree
Categorie
Zeiljacht
Jaar
1994
Slaapplaatsen
4
Motor
Volvo Penta 29 Pk / 21,3 kW (2011)
Afmetingen
10,28 m x 3,42 m x 1,85 m
Materiaal
Polyester sandwich
Ligplaats
For Sail South Pontoon in Wemeldinge.

Brochure

Alle informatie ontvangen over de Hallberg-Rassy 34 Download de brochure Deel met een vriend
Jan-Ward van Dantzig Bel mij voor persoonlijk advies Bel mij

Meer informatie

Stel een vraag over de Hallberg-Rassy 34

Algemeen

Ontwerper
German Frers
Werf
Hallberg-Rassy Varv AB - Sweden
Bouwnummer
103
CE
Vrijgesteld
Rompvorm
Rondspant
Rompkleur
Wit
Dek en opbouw kleur
Wit
Dek en opbouw materiaal
Polyester sandwich met anti slip op de opbouw en een teak dek
Ramen
dekluiken (met 1x muggenhor frame (2004), 1 muggenhor (2010 - om er overheen te zetten en blauwe afdekhoezen) en Lewmar patrijspoorten (2x vernieuwd in 2005)
Kuip
Achterkuip
Doorvaarthoogte normaal
15,85 m
Diepgang
185 cm
Lengte waterlijn
864 cm
Waterverplaatsing
5.300 kg
Ballast
2.100 kg
Besturing
Helmstok met een Spinlock verlenger (2004)
Plek besturing
Buiten
Roer
Enkel balansroer
Kiel/zwaard
Vaste kiel loden vinkiel

Opmerkingen

  • Witte polyester romp met blauwe striping (in 2008 met 2 componenten blauwe DD-lak geschilderd) en een polyester stootrand op de romp, die voorzien is van een messing beschermstrip.
  • December 2008 : Custom Made rvs beugel op het achterschip voor het zonnepaneel, antennes inclusief davits en ophanging van de zonnetent.
  • Teak op de kuipbanken en teak op de kuipvloer.
  • Ruime bakskist in de kuip.
  • 6x Aluminium klamp (dus ook midscheeps) met messing strips op de potdeksel.
  • In mei 2019 is voor het laatst een nieuwe laag antifouling aangebracht op het onderwaterschip en dit zal opnieuw moeten worden gedaan voor het nieuwe vaarseizoen.
  • Het schip is gebouwd onder Lloyd's Register Certification.
  • Mei 2020 : Teakdek professioneel gereinigd, opbouw en rvs professioneel geolijst en het volledige interieur is keurig gereinigd.
  • Neem contact met ons op voor het verhaal achter deze Hallberg-Rassy 34 Scandinavia !


REVOLUTIONAIRE

In 1990 werd de bijna revolutionaire Hallberg-Rassy 34 gelanceerd. Het concept was een nieuw door Frers ontworpen model met sterk verbeterde prestaties in vergelijking met eerdere productie Hallberg-Rassys en een uiterlijk dat zo tegenstrijdig kan worden omschreven als jonger, maar tegelijkertijd klassiek. Dit moet worden gedaan zonder alle goede oude kwaliteiten van Hallberg-Rassy op te offeren, zoals stevigheid, zeewaardigheid, comfort, veiligheid en fijn houtwerk. Dit concept werd in elk opzicht werkelijkheid en de 34 werd een commercieel succes en een voorloper voor een hele nieuwe generatie Hallberg-Rassys. 484 eenheden werden gebouwd gedurende de zestien jaar dat de boot in productie was 1990 - 2005.

VERRASSENDE PRESTATIES

Hallberg-Rassy 34 met haar efficiënte kiel en stevige fractionele tuig vertoont vaareigenschappen die voor een fijne cruiser als deze niet mogelijk zouden moeten zijn. Ze heeft vele races gewonnen, hoewel ze tegelijkertijd veel comfort biedt voor lange afstanden.

GROTE KUIP 

De enorme kuip van 2,24 m wordt goed beschermd tegen de zee door het typische windscherm van Hallberg-Rassy. Alle vallen en reeflijnen zijn vanuit de kuip te bedienen.

CONTINUE VERBETERINGEN

De Hallberg-Rassy 34 is stap voor stap sterk verbeterd gedurende de zestien (!) jaar dat ze in productie was;

  • In het begin had de Hallberg-Rassy 34 geen vaste ruit. Binnen een jaar werd dit toegevoegd als een optie en later werd de voorruit als standaarditem gemonteerd.
  • Het eerste interieur had de langs kombuis aan de andere kant van de salonbank. Deze versie werd al snel aangevuld met een andere versie met een bank aan elke kant en een L-vormige kombuis aan bakboord achter deze banken.
  • De schroefas werd veranderd in een saildrive, wat minder geluid produceert.
  • De spiegel was in het begin gesloten, maar in 1994 werd een zwemplatform geïntroduceerd.
  • Het voorste gedeelte van de kuip werd 18 cm naar achteren verplaatst. Dit geeft een aanzienlijk ruimer gevoel bij de ingang.
  • De afstand van ingang tot eerste schot is verbeterd met ca 23 cm. Bovendien werden de salonbanken langer, de salontafel groter en het kaartentafeloppervlak 23 cm groter, waardoor er meer been-/voeten ruimte is en ruimte is voor grotere zeekaarten.
  • De hoogte van de opening in het schot tussen salon en kombuis / navigatie tafel werd vergroot, wat een ruimer gevoel geeft.
  • Het toiletcompartiment en de achterkajuit worden evenveel naar achteren bewogen als het voorste uiteinde van de cockpit. Het stuurboordeinde van de achterhut is verhoogd van 1,81 naar 2,00 m. Langs bakboord is de lengte 2,13 m.
  • In plaats van de open plank boven het bed in de achterkajuit is er nu een echte kast.
  • Boven de salonbanken zijn boekenplanken gecreëerd, wat meer ruimtelijk gevoel geeft.
  • De patrijspoorten tussen de kuip en het interieur werden op ooghoogte gebracht.
  • De lengte van de kuip werd aangepast van 2,42 m tot 2,24 m, dus de kuip is nog steeds enorm.
  • De kaartentafels buiten zijn 18 cm groter geworden.
  • De geleideblokken voor de vallen werden verbeterd, waardoor de wrijving aanzienlijk werd verminderd.
  • In 2005 werd de Hallberg-Rassy 34 vervangen door het volledig nieuwe ontwerp Hallberg-Rassy 342.
     

PERS CLIP

Citaat uit het Zweedse yachting magazine Båtnytt:

"Het timmerwerk is uitstekend met goed gemaakte gelamineerde houten randen en hoeken, mooie deuren en lamellen-fronten kastdeurtjes. Ook de materiaalkeuze - licht, glad mahonie - scoort punten. De motorinstallatie heeft een goede luchtinlaat en is goed geïsoleerd. Het schip heeft uitstekende zeileigenschappen en manoeuvreert fantastisch. Hallberg-Rassy 34 heeft een vleugje van een racer, hangt over, accelereert snel, maar blijft comfortabel en reageert goed op trimmen. Een prachtige boot voor moderne cruising zeilers."

Accommodatie

Salon
Stahoogte
185 cm
Hutten
2 voorkajuit en achterkajuit
Slaapplaatsen
Vast: 4 Extra: 2
Type interieur
Klassiek, warm mahonie betimmering (in keurig conditie) met blauwe rib stoffering (in keurig conditie)
Kleur stoffering
Blauw
Matrassen
Kussens
Gordijnen
blauwe gordijnen (in keurig conditie)
Watertank & materiaal
250 liter Rvs met een mangat
Watertankmeter
Vuilwatertank & materiaal
Rvs (in 2008 ingebouwd)
Dekafzuiging vuilwater
Watersysteem
Druksysteem (elektrische pomp is in 2017 vernieuwd) en een voetpomp bij de kombuis
Warm water
QL boiler (verwarmd via de motor of via 220 Volt walstroom), het intercoolsysteem is in 2011 gereinigd. Nieuwe thermostaat (2016) en nieuw verwarmingselement (2016), reserve verwarmingselement aanwezig
Buitenwater
buitendouche
Aantal douches
1 1x badkamer met een douche en een elektrische douchewater afvoerpomp (pomp is in 2016 vernieuwd)
Toiletten
1 Handmatig PAR toilet (de toiletpomp is in 2016 vernieuwd - pomp is gereviseerd in 2019)
Radio/CD-speler
Kenwood radio/CD-/MP3 speler met Pioneer speakers in de salon
Kooktoestel & brandstof
2 pit(ten) Gas 2010 : rvs ENO
Oven
2010 : rvs ENO
Koelkast & voeding
Elektrisch toploader koelkast met een Frigoboat (2008) compressor
Vriezer
vriesvakje in de koelkast
Verwarming
hete lucht Webasto met 4 blaaspunten (salon, achterkajuit, voorkajuit, badkamer)

Opmerkingen

  • 2017 : Nieuwe toiletslangen, nieuwe drie-wegkraan, nieuwe afsluiter en nieuwe huiddoorvoer bij de toilet 
  • 2014 : Matrassen in de voorkajuit vernieuwd
  • 2007 : In de voorkajuit zijn 2x Hallberg-Rassy Louvre deurtjes in het schot onder het bed gemaakt
  • Het watersysteem is uitgerust met een koolstoffilter
  • LED verlichting in de hutten en in de salon
  • De stuurboord salonbank is voorzien van een slinger zeiltje
  • De kombuis is voorzien van een dubbele rvs wasbak met daarnaast een opklapbare plank (creëerd meer werkruimte), een uitschuifbaar snijplankje en een 12 Volt afzuiger bij de compressor van de koelkast
  • Wempe klok, barometer en hydro-/thermometer op het hoofdschot in de salon

Motor en elektra

Aantal identieke motoren
1
Start type
Elektrisch
Type
Binnenboord
Merk
Volvo Penta
Model
D1-30F
Serienummer
5102138012V
Bouwjaar
2011
Aantal cilinders
3
Vermogen
29 pk 21,63 kW
Urenteller
Draaiuren
1.426 (september 2019)
Brandstof
Diesel
Verbruik
2,4 liter/uur
Overbrenging
Saildrive
Voortstuwing
Klapschroef 3-blads Volvo Penta (2004)
Koeling
Indirect
Brandstoftank aantal
1
Totale inhoud brandstoftank(s)
155 liter
Materiaal brandstoftank
Rvs
Max snelheid
7 knopen
Kruissnelheid
6 knopen
Brandstoftankmeter
Toerenteller
2011
Accu
April 2015 : 4x 75 Ah service accu + 1x 75 Ah motor accu (slechte conditie)
Acculader
35 A Mastervolt IVO smart 12V
Dynamo
Accumonitor
Omvormer
350 Watt Victron Phoenix Inverter 12 Volt
Voltmeter
Walstroom
vaste aansluiting met een aardlekschakelaar
Walstroomkabel
Zonnepaneel
80 Watt met een regelaar (2011), deze kan uitgeschakeld (2011) worden
Verbruiksmonitor
Voltage
12V 220V

Opmerkingen

  • 1994 : De originele saildrive is in 2011 niet vernieuwd, omdat die in een goede conditie was
  • 2006 : 2x Mastervolt Scheidingsdiode type BM 1602
  • 2006 : Mastervolt verbruiksmeter AC/DC BTM-1
  • 2008 : De saildrive as is vernieuwd (deze was krom)
  • 2011 : Het saildrive membraan is vernieuwd
  • Diesel groffilter met een waterafscheider met een inspectieglas en een BUG filter
  • Elektrische motorkamer afzuiging (te bedienen in de kuip)

Navigatie en elektronica

Kompas
Suunto
Log/snelheid
2008 : Raymarine ST60+ Tridata & transducer
Dieptemeter
2008 : Raymarine ST60+ Tridata & transducer
Windmeter
2008 : Raymarine ST60+ Wind 2008 : masttopunit vernieuwd
Navigatieverlichting
3 kleuren top- (LED - juni 2018), ankerlicht (LED - oktober 2017), stoom-, dek-, boeg- en hek verlichting
Kaarten, gidsen
Geen lokale kaarten, maar wel diverse kaarten voor de Middellandse zee
Roerstandaanwijzer
via autopilot
Autopilot
2006 : Raymarine ST4000+ met een Raymarine roerstand terugmelder (2006)
GPS
1x Raymarine A95 9 (2016) + 1x MLR FX312 GPS
Kaartplotter
2016 : Raymarine A95 9 Multifunctional Display with WiFi (in the cockpit - with a lock)
Radar
2008 : Autohelm SL72 radar radar (binnen) met een 2 kW radardome in de mast
AIS
2014 : Easy TRX2-IS (Integrated Splitter) Class B AIS with an USB and a SD Cardslot connection
Marifoon
2010 : Simrad DCS RS82 met een Simrad speaker binnen (2010) en een Shipmate speaker (2008) in de kuip
Weatherfax/Navtex
2008 : Furuno Navtex NX 3000

Opmerkingen

  • 2008 : 2x Raymarine ST60 Graphic (bij de kajuit ingang en bij de kaartentafel)

Tuigage

Type tuigage
Sloep 19/20 getuigd
Aantal masten
1
Mast materiaal
Aluminium Selden mast, giek, Rodkicker, rvs verstaging met aluminium Hasselfors beschermkokers over de spanners van de verstaging, dubbele set zalingen en een handmatige Hasselfors achterstagspanner
Verstaging
Staaldraad
Zeiloppervlak
55 m2
Aantal zeilen
3
Zeilen materiaal
Dacron
Zeilmaker
Quantum & Ulmann Sails & Elvstrom
Grootzeil
Quantum : grootzeil met gelagerde Frederiksen leuvers en 2x volledig doorgelatte zeillatten
Genua
2016 (slecht een paar maal gebruikt in 2019) : Ulmann Sails : 7.46Oz. Fibercon Low Aspect Dacron rolgenua met trimstrepen, reeftouw in het voorlijk en een witte UV strook (ca. 33.57m2 - is wat hoger uitgesneden, zodat er goed onderdoor gekeken kan worden)
Fok
Elvstrom : High Aspect rolfok
Voorzeil rolsysteem
oktober 2017 : Furlex 204S rolfokinstallatie met een nieuwe voorstag erin
Lieren
rvs Lewmar lieren : 2x 44ST en 2x 16
Handmatige lieren
4
Selftailing
2

Opmerkingen

  • Oktober 2017 : Nieuwe Marlow grootzeilval en een nieuw schijfhuis in de masttop gemonteerd
  • In November 2017 zijn de mast, verstaging en de zalingen visuel gecontroleerd
  • 2009 : Ocean Blue genuahuik (rocon)
  • Blauwe Lazy-Bag grootzeilhuik met Lazy-Jacks
  • Aluminium spinnakerboom (hangend aan de voorzijde van de mast)
  • Lewmar valstoppers in de kuip
  • Bulletalie

 

 

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal
1 x 25 Kg Rocna (2010) Gegalvaniseerd met ca. 75 meter 8 mm (2016) ketting en 1x aluminium Fortress anker met een ca. 25 meter loodlijn
Anker bevestiging
Ketting
Ankerlier
Elektrisch 2007 : Lewmar (Up/Down)
Buiskap
vaste ruit (middelste ruit is te openen) met een sprayhood (2015 - in een redelijk goede conditie - in 2019 is de sprayhood plaatselijk gestikt en het venster vernieuwd) en een kuiptent (2004 : is jaren lang niet gebruikt en in een redelijk goede conditie - is volledig overgestikt in 2018), de beide zijpanelen en de achterkant van de kuiptent zijn volledig uitritsbaar (de plastic vensters zullen op termijn vervangen moeten worden)
Bimini
2009 : zonnetent (te bevestigen aan de rvs beugel die op het achterschip staat) met aanritsbare zijkanten
Kuiptent
Buitenkussens
2x opklapbare blauwe Comfort Seat
Zeerailing
rvs scepters en dubbeldraads zeerailing
Preek- en hekstoel(en)
Zwemplatform
het zwemplateau is voorzien van teak
Zwemtrap
rvs
Bijboot
Dragon rubberboot met een opbergtas
Bijboot buitenboordmotor
Honda - 4 Stroke 2 pk (2016) - luchtgekoeld
Davits
2008 : davits op de rvs beugel die op het achterschip staat
Teakdek
Stootwillen, lijnen
Kuiptafel

Opmerkingen

  • Wegneembare kuiptafel
  • 2014 : Nagel nieuwe en nooit gebruikte "windcatcher"
  • Teak buitenboordmotorsteun op de hekstoel
  • Houten loopplank

Veiligheid

Reddingsboei
Reddingsvlot
2006 (echter nieuw aangekocht in 2008) : 4 persoons Zodiac Coaster reddingsvlot in een container (moet gekeurd worden)
Bilgepomp
Handmatig Elektrisch 1x handmatige en 1x elektrische (2011) bilgepomp met een vlotter (2011) en een control panel (2005) bij de kaartentafel
Brandblusser
1x 2 Liter schuim brandblusser (2016) en 1x poeder brandblusser (2017 - in de kuip)
Radarreflector
in de masttop
Gasbun met afvoer
met 2x nieuwe blauwe Campinggas fles. De gasinstallatie is in april 2014 gecertificeerd
Zelflozende kuip

Opmerkingen

  • 2011 : Plastimo Rescue Line (20 meter) in een gele zak
  • 2011 : Plastimo Saffety ladder (touwladder met 4 treden)
  • Joon (reddingsstaak)
  • 3x Wichard klapoog in de kuip voor Life-Lines