Download de brochure
Hallberg-Rassy 34 Scandinavia MK II
Verkocht
Korte omschrijving
Keurig onderhouden ! Recent vernieuwd; motor, rolgenua, Furlex, accu's, kaartplotter, AIS, kooktoestel, matrassen in voorhut, Honda 2,3 Pk BB-motor
Bijzondere eigenschappen
Naam
Mi Dushi
Categorie
Zeiljacht
Jaar
1994
Slaapplaatsen
4
Motor
Volvo Penta 29 Pk / 21,3 kW (2011)
Afmetingen
10,28 m x 3,42 m x 1,85 m
Materiaal
Polyester sandwich
Ligplaats
SOLD !!
Brochure
Alle informatie ontvangen over de Hallberg-Rassy 34 Scandinavia MK II Download de brochure Deel met een vriend
Jan-Ward van Dantzig
Bel mij voor persoonlijk advies
Bel mij
Meer informatie
Stel een vraag over de Hallberg-Rassy 34 Scandinavia MK IIAlgemeen
Ontwerper
German Frers
Werf
Hallberg-Rassy Varv AB - Sweden
Bouwnummer
103
Rompvorm
Rondspant
Rompkleur
Wit
Dek en opbouw kleur
Wit
Dek en opbouw materiaal
Polyester sandwich
met een teak dek en anti slip op de opbouw
Ramen
dekluiken (met 1x muggenhor frame (2004), 1 muggenhor (2010 - om er overheen te zetten en blauwe afdekhoezen) en Lewmar patrijspoorten (2x vernieuwd in 2005)
Kuip
Achterkuip
Doorvaarthoogte normaal
15,85 m
Diepgang
185 cm
Lengte waterlijn
864 cm
Waterverplaatsing
5.300 kg
Ballast
2.100 kg
Besturing
Helmstok
met een Spinlock verlenger (2004)
Plek besturing
Buiten
Roer
Enkel
balansroer
Kiel/zwaard
Vaste kiel
loden vinkiel
Accommodatie
Salon
Stahoogte
185 cm
Hutten
2
voorkajuit en achterkajuit
Slaapplaatsen
Vast: 4 Extra: 2
Type interieur
Klassiek, warm
mahonie betimmering (in keurig conditie) met blauwe rib stoffering (in keurig conditie)
Kleur stoffering
Blauw
Matrassen
Kussens
Gordijnen
blauwe gordijnen (in keurig conditie)
Watertank & materiaal
250 liter Rvs
met een mangat
Watertankmeter
Vuilwatertank & materiaal
Rvs
(in 2008 ingebouwd)
Dekafzuiging vuilwater
Watersysteem
Druksysteem
(elektrische pomp is in 2017 vernieuwd) en een voetpomp bij de kombuis
Warm water
QL boiler (verwarmd via de motor of via 220 Volt walstroom), het intercoolsysteem is in 2011 gereinigd. Nieuwe thermostaat (2016) en nieuw verwarmingselement (2016), reserve verwarmingselement aanwezig
Buitenwater
buitendouche
Aantal douches
1
1x badkamer met een douche en een elektrische douchewater afvoerpomp (pomp is in 2016 vernieuwd)
Toiletten
1 Handmatig
PAR toilet (de toiletpomp is in 2016 vernieuwd)
Radio/CD-speler
Kenwood radio/CD-/MP3 speler met Pioneer speakers in de salon
Kooktoestel & brandstof
2 pit(ten) Gas
2010 : rvs ENO
Oven
2010 : rvs ENO
Koelkast & voeding
Elektrisch
toploader koelkast met een Frigoboat (2008) compressor
Vriezer
vriesvakje in de koelkast
Verwarming
hete lucht
Webasto met 4 blaaspunten (salon, achterkajuit, voorkajuit, badkamer)
Opmerkingen
- 2017 : Nieuwe toiletslangen, nieuwe drie-wegkraan, nieuwe afsluiter en nieuwe huiddoorvoer bij de toilet
- 2014 : Matrassen in de voorkajuit vernieuwd
- 2007 : In de voorkajuit zijn 2x Hallberg-Rassy Louvre deurtjes in het schot onder het bed gemaakt
- LED verlichting in de hutten en in de salon
- Blauw/grijze Hallberg-Rassy vloerbedekking door het gehele schip (behalve bij de kombuis)
- De stuurboord salonbank is voorzien van een slinger zeiltje
- De kombuis is voorzien van een dubbele rvs wasbak met daarnaast een opklapbare plank (creëerd meer werkruimte), een uitschuifbaar snijplankje en een 12 Volt afzuiger bij de compressor van de koelkast
- Wempe klok, barometer en hydro-/thermometer op het hoofdschot in de salon
Motor en elektra
Aantal identieke motoren
1
Merk
Volvo Penta
Model
D1-30F
Serienummer
5102138012V
Bouwjaar
2011
Vermogen
29 pk
21,3 kW
Urenteller
Draaiuren
1.415
(per december 2017)
Brandstof
Diesel
Verbruik
2,4 liter/uur
Overbrenging
Saildrive
Voortstuwing
Klapschroef
3-blads Volvo Penta (2004)
Koeling
Indirect
Brandstoftank aantal
1
Totale inhoud brandstoftank(s)
155 liter
Materiaal brandstoftank
Rvs
Max snelheid
7 knopen
Kruissnelheid
6 knopen
Brandstoftankmeter
Toerenteller
(2011)
Accu
April 2015 : 5x 75 Ah service / motor accu
Acculader
35 A
Mastervolt IVO smart 12V
Dynamo
Accumonitor
Omvormer
350 Watt
Victron Phoenix Inverter 12 Volt
Voltmeter
Walstroom
vaste aansluiting met een aardlekschakelaar
Walstroomkabel
Zonnepaneel
80 Watt
met een regelaar (2011), deze kan uitgeschakeld (2011) worden
Verbruiksmonitor
Voltage
12V 220V
Opmerkingen
- 1994 : De originele saildrive is in 2011 niet vernioeuwd, omdat die in een goede conditie was
- 2006 : 2x Mastervolt Scheidingsdiode type BM 1602
- 2006 : Mastervolt verbruiksmeter AC/DC BTM-1
- 2008 : De saildrive as is vernieuwd (deze was krom)
- 2011 : Het saildrive membraan is vernieuwd
- Diesel groffilter met een waterafscheider met een inspectieglas en een BUG filter
- Elektrische motorkamer afzuiging (te bedienen in de kuip)
- Het watersysteem is uitgerust met een koolstoffilter
Navigatie en elektronica
Kompas
Suunto
Log/snelheid
2008 : Raymarine ST60+ Tridata & transducer
Dieptemeter
2008 : Raymarine ST60+ Tridata & transducer
Windmeter
2008 : Raymarine ST60+ Wind
2008 : masttopunit vernieuwd
Navigatieverlichting
3 kleuren top- (LED - oktober 2017), ankerlicht (LED - oktober 2017), stoom-, dek-, boeg- en hek verlichting
Kaarten, gidsen
Geen lokale kaarten, maar wel diverse kaarten voor de Middellandse zee
Roerstandaanwijzer
via autopilot
Autopilot
2006 : Raymarine ST4000+
met een Raymarine roerstand terugmelder (2006)
GPS
1x Raymarine A95 9 (2016) + 1x MLR FX312 GPS
Kaartplotter
2016 : Raymarine A95 9 Multifunctional Display with WiFi (in the cockpit - with a lock)
Radar
2008 : Autohelm SL72 radar
radar (binnen) met een 2 kW radardome in de mast
AIS
2014 : Easy TRX2-IS (Integrated Splitter) Class B AIS with an USB and a SD Cardslot connection
Marifoon
2010 : Simrad DCS RS82
met een Simrad speaker binnen (2010) en een Shipmate speaker (2008) in de kuip
Weatherfax/Navtex
2008 : Furuno Navtex NX 3000
Opmerkingen
- 2008 : 2x Raymarine ST60 Graphic (bij de kajuit ingang en bij de kaartentafel)
Tuigage
Type tuigage
Sloep
top getuigd
Aantal masten
1
Mast materiaal
Aluminium
Selden mast, giek, Rodkicker, rvs verstaging met aluminium Hasselfors beschermkokers over de spanners van de verstaging, dubbele set zalingen en een handmatige Hasselfors achterstagspanner
Verstaging
Staaldraad
Zeiloppervlak
55 m2
Aantal zeilen
3
Zeilen materiaal
Dacron
Zeilmaker
Quantum & Ulmann Sails & Elvstrom
Grootzeil
Quantum : grootzeil met gelagerde Frederiksen leuvers en 2x volledig doorgelatte zeillatten
Genua
2016 (Nog Nooit Gebruikt) : Ulmann Sails : 7.46Oz. Fibercon Low Aspect Dacron rolgenua met trimstrepen, reeftouw in het voorlijk en een witte UV strook (ca. 33.57m2 - is wat hoger uitgesneden, zodat er goed onderdoor gekeken kan worden)
Fok
Elvstrom : High Aspect rolfok
Voorzeil rolsysteem
oktober 2017 : Furlex 204S rolfokinstallatie met een nieuwe voorstag erin
Lieren
rvs Lewmar lieren : 2x 44ST en 2x 16
Handmatige lieren
4
Selftailing
2
Opmerkingen
- Oktober 2017 : Nieuwe Marlow grootzeilval en een nieuw schijfhuis in de masttop gemonteerd
- In November 2017 zijn de mast, verstaging en de zalingen visuel gecontroleerd
- 2009 : Ocean Blue genuahuik (rocon)
- Blauwe Lazy-Back grootzeilhuik met Lazy-Jacks
- Aluminium spinnakerboom (hangend aan de voorzijde van de mast)
- Lewmar valstoppers in de kuip
- Bulletalie
Uitrusting buitenom
Ankers & materiaal
1 x 25 Kg Rocna (2010) Gegalvaniseerd
met ca. 75 meter 8 mm (2016) ketting en 1x aluminium Fortress anker met een ca. 25 meter loodlijn
Anker bevestiging
Ketting
Ankerlier
Elektrisch
2007 : Lewmar (Up/Down)
Buiskap
vaste ruit (middelste ruit is te openen) met een sprayhood (2015 - in een redelijk goede conditie - moet plaatselijk gestikt worden) en een kuiptent (2004 : is jaren lang niet gebruikt en in een redelijk goede conditie - is volledig overgestikt in 2018), de beide zijpanelen en de achterkant van de kuiptent zijn volledig uitritsbaar (de plastic vensters zullen op termijn vervangen moeten worden)
Bimini
2009 : zonnetent (te bevestigen aan de rvs beugel die op het achterschip staat) met aanritsbare zijkanten
Kuiptent
Buitenkussens
2x opklapbare blauwe Comfort Seat
Zeerailing
rvs scepters, preekstoel, hekstoel en dubbeldraads zeerailing
Zwemplatform
het zwemplateau is voorzien van teak
Zwemtrap
rvs
Bijboot
Dragon
rubberboot met een opbergtas
Bijboot buitenboordmotor
Honda - 4 Stroke 2 pk
(2016) - luchtgekoeld
Davits
2008 : davits op de rvs beugel die op het achterschip staat
Teakdek
Stootwillen, lijnen
Kuiptafel
Opmerkingen
- Wegneembare kuiptafel
- 2014 : Nagel nieuwe en nooit gebruikte "windcatcher"
- Teak buitenboordmotorsteun op de hekstoel
- Houten loopplank
Veiligheid
Reddingsboei
Reddingsvlot
2006 (echter nieuw aangekocht in 2008) : 4 persoons Zodiac Coaster reddingsvlot in een container (moet gekeurd worden)
Bilgepomp
Handmatig Elektrisch
1x handmatige en 1x elektrische (2011) bilgepomp met een vlotter (2011) en een control panel (2005) bij de kaartentafel
Brandblusser
1x 2 Liter schuim brandblusser (2016) en 1x poeder brandblusser (2017 - in de kuip)
Radarreflector
in de masttop
Gasbun met afvoer
met 2x nieuwe blauwe Campinggas fles. De gasinstallatie is in april 2014 gecertificeerd
Zelflozende kuip
Opmerkingen
- 2011 : Plastimo Rescue Line (20 meter) in een gele zak
- 2011 : Plastimo Saffety ladder (touwladder met 4 treden)
- Joon (reddingstaak)
- 3x Wichard klapoog in de kuip voor Life-Lines
- Het jacht is als Z-Schip in het Nederlandse kadaster ingeschreven
Opmerkingen
REVOLUTIONARY
In 1990 the almost revolutionary Hallberg-Rassy 34 was launched. The concept was a new Frers designed model with greatly improved performance compared to earlier production Hallberg-Rassys and a look that can be described so contradictory as younger, yet classic at the same time. This should be done without sacrificing all the good old Hallberg-Rassy qualities such as sturdiness, seaworthiness, comfort, safety, and fine wood-work. This concept came reality in every aspect and the 34 came to be a commercial success and a forerunner for a whole new generation Hallberg-Rassys. 484 units were built during the sixteen years the boat was in production 1990 - 2005.
SURPRISING PERFORMANCE
Hallberg-Rassy 34 with her efficient keel and sturdy fractional rig shows sailing characteristics that should not be possible for a fine cruising boat like this. She has won many races, although she at the same time offers great comfort for cruising long distances.
LARGE COCKPIT
The vast 2.24 m aft cockpit is well protected from the sea by the Hallberg-Rassy typical wind screen. All halyards and reefing lines are controlled from the cockpit.
CONTINOUS IMPROVEMENTS
The Hallberg-Rassy 34 has been improved a lot, step by step, during the sixteen (!) years she was in production.
PRESS CLIP
Quote from the Swedish yachting magazine Båtnytt:
"The carpentry is excellent with well-made laminated wood edgings and counters, fine doors and louvered cupboard fronts. Also the choice of material - light, smooth mahogany - scores points. The engine installation has good air intake and is well sound insulated. The maneuvering ability is excellent, as well as the sailing qualities. Hallberg-Rassy 34 has the touch of a racing boat, heels, speeds up with a comfortable weather helm and has a good response on trimming. A splendid boat for modern cruising sailors."