Maestro 35

Verkocht

Korte omschrijving

Super goed zeilende Finse beauty. Ruime achterhut, Recent: grootzeil, plotter, AIS, accu’s, vallen, verwarming, saildrive seal, plafond in salon+AK

Bijzondere eigenschappen

Naam
Stabiele Factor
Categorie
Zeiljacht
Jaar
1985
Slaapplaatsen
4
Motor
Yanmar 27 PK / 20,1 kW (1999)
Afmetingen
10,75 m x 3,50 m x 2,10 m
Materiaal
Polyester sandwich
Ligplaats
In Wemeldinge aan de verkoopsteiger bij For Sail Zuid.

Brochure

Alle informatie ontvangen over de Maestro 35 Download de brochure Deel met een vriend
Jan-Ward van Dantzig Bel mij voor persoonlijk advies Bel mij

Meer informatie

Stel een vraag over de Maestro 35

    Algemeen

    Ontwerper
    Elvind Still
    Werf
    Maestro Boats in Finland
    Bouwnummer
    45
    CE
    Vrijgesteld Voor 1998 gebouwd
    Rompvorm
    Rondspant
    Rompkleur
    Wit
    Dek en opbouw kleur
    Wit
    Dek en opbouw materiaal
    Polyester sandwich teak op de opbouw (behoeft onderhoud), teak op het brugdek tussen de twee kuipen (behoeft onderhoud) en teak op het dek (behoeft onderhoud)
    Ramen
    Lewmar dekluiken (gecraqueleerd), 1x Vetus dekluik en gehard glazen Hora ramen in aluminium frames in de opbouw
    Kuip
    Achterkuip
    Doorvaarthoogte normaal
    17,5 m
    Diepgang
    210 cm
    Lengte waterlijn
    838 cm
    Waterverplaatsing
    5.200 kg
    Ballast
    2.280 kg (lood)
    Besturing
    Stuurwiel Cobra stuurstand met een rvs stuurwiel, bekleed met leder en voorzien van een licht blauwe stuurstandhoes (2006)
    Plek besturing
    Buiten
    Roer
    Enkel balansroer
    Kiel/zwaard
    Vaste kiel extra diep stekende vinkiel

    Opmerkingen

    • Witte polyester romp met een licht blauwe striping en waterlijn.
    • Teak op de kuipbanken (behoeft onderhoud) en teak op de kuipvloeren (behoeft onderhoud). Het teak is overal verlijmd (dus niet geschroefd).
    • Balsa Sandwich in het dek, in de opbouw en in de romp.
    • De huiddoorvoeren en afsluiter van de wasbak in de achterste badkamer zijn in Maart 2017 vernieuwd.
    • In de winter van 2016/2017 heeft het onderwaterschip een osmose behandeling gehad en voorzien van een CopperCoat epoxy systeem.


    General description

    MAESTRO 35 built in 1985, A quality sailing cruiser designed by Elvind Still, built by Maestro Boats in Finland with a two cabin layout. 

    CONSTRUCTION: White GRP hull, deck and superstructure, Fin keel and spade rudder, Teak double cockpit and decking, Wheel steering (Cobra).
    Maestro yachts are known for their very high build quality and great sailing performance. "Stabile Factor"s elegant European styling combined with the Finnish attention to detail and function make her a truly unique performance cruiser. 

    Some information about the yard

    The Maestro Yard is strategically located on Finlands West Coast in the region famous for boatbuilding since the 17th century when the great crafstmen of their time built trading vessels sailing between Finland and Sweden.
    The yard is only 20 km away from the Nautor Swan yard and 2km from the Baltic Yachts Yard and has been producing yachts for over 30 years.
    At Meastro they maintain the tradition for building quality boats and offer a range of Ocean going cruising and racing yachts of the highest standard, both for family use and competitive sailing.


    Some back ground info on the designer

    Pekka Koskenkyla (founder of Nautor) wrote in 'How the Swans were born' the following...
    "It all started as a hobby. I grew up on the coast (Helsinki) and I have always had or wanted to have boats. My first vessel was a canoe, which I built myself in the evenings after school at the age of 14. In fact next year I built five of them for sale. Then nothing much happened in my boat building career for ten years because of school and university, where I majored in economics.
    After graduation I wanted to have my own boat, so I started to build a wooden sailing boat of 11 meters. I worked in the evenings and weekends in my father-in-law's shed in Pietarsaari, where I had a job selling paper sacs. It took about 2 years to finish the boat and when it was almost complete a dentist from Helsinki wanted to buy it.
    The first boat that I built was designed by a local amateur naval architect and full time teacher of mathematics, Eivind Still. He was naturally disappointed, when I decided not to use his drawings ( for the Nautor Swans ), but Eivind Still later became quite well-known in Scandinavia with the many boats that he later designed."
    Eivind Still also designed other fine craft such as the Finn Flyer in 1980, The Maestro 35 in 1985, The Maestro 38 in 1985, The FinnYacht 381 in 1986, The FinnYacht 351 in 1986, The Maestro 40 in 2004 and the FinnFlyer 32 CR in 2006.
    He is a talented man.

    Accommodatie

    Salon
    Stahoogte
    180 cm
    Eethoek
    Machinekamer
    Hutten
    2 Voorkajuit en een ruime achterkajuit
    Slaapplaatsen
    Vast: 4 Extra: 2
    Type interieur
    Klassiek, warm Teak betimmering
    Kleur stoffering
    Beige
    Matrassen
    Gordijnen
    blauwe gordijntjes in de achterkajuit
    Watertank & materiaal
    100 liter Rvs
    Watersysteem
    Druksysteem elektrisch waterdruksysteem (waterpomp van 2010)
    Aantal douches
    1 badkamer met een koude handdouche
    Toiletten
    1 Handmatig Jabsco (met een nieuwe pakking set van 2017)
    Radio/CD-speler
    De Luxe radio/cd-speler met een USB aansluiting, JBL salonspeakers en Infinity kuipspeakers
    Kooktoestel & brandstof
    3 pit(ten) Gas rvs Force Ten
    Oven
    rvs Force Ten oven en grill
    Koelkast & voeding
    Elektrisch Top loader koelkast met een koude accu en een Waeco TEC compressor
    Verwarming
    hete lucht juli 2017 : Planar 44D Marine Short 12 Volt verwarming met 2 blaaspunten

    Opmerkingen

    • Het prachtige teak interieur geeft een enorme gezellige scheepse sfeer. Het lakwerk en het houtwerk zijn in een goede conditie.
    • Onder de achterste kuip is een prachtige ruime eigenaarskajuit met centraal in het midden een frans bed.
    • Er kan een op maat gemaakt kinderbedje worden meegeleverd (passend in de achterkajuit).
    • In de achterkajuit is veel kastruimte en tevens een kaptafeltje.
    • Volledig interieur gelakt.
    • De matrassen zijn in 2004 vernieuwd.
    • De beige sky salonbekleding is in 2003 vernieuwd.
    • De vloer in het gehele schip zijn in 2006 vernieuwd.
    • De ruime kombuis is voorzien van 2 rvs spoelbakken.
    • Groot kaartentafelblad (voor grote zeekaarten).
    • 12 Volt koffie apparaat.
    • Messing scheepsklok en een messing Royal Mariner Barometer tegen het hoofdschot in de salon.
    • Afmetingen bedden : Voorkajuit : 1,95 x 1,70 m | Achterkajuit : 1,95 x 1,40 m | Stuurboord salonbank : 2,05 x 0,60 m | Bakboord salonbank : 1,90 x 0,60 m.
    • Stahoogte in Voorkajuit : 1,75 m | Salon: 1,80 - 1,85 m | Kombuis : 1,70 - 1,82 m | Achterkajuit : 1,60 - 1,80 m | Navigatiehoek : 1,80 m | Badkamer : 1,81 - 1,82 m.

    Uitgevoerd in Juni 2020 :

    • Sky op het plafond in de salon en in de achterkajuit vernieuwd.
    • Brass LED interieur lamp.

    Uitgevoerd in 2019 :

    • Nieuwe rubbers geplaatst bij de koelkast.

     

    Accommodations
    V-berth forward followed by main salon with U-shaped settee to port which converts to a double berth. A straight setteeberth to starboard, with a centerline table with large drop-leaves which allows for comfortable dining for six. To port of the companionway is an L-shaped functional galley with a walk-through to the master cabin. Aft cabin has a centerline queen berth with seats to port and starboard. To starboard of the main companionway is the head and shower which can be accessed from both the aft stateroom and main salon. Just forward of the headshower is a sit-down nav station. All-teak interior with teak and holly sole.
     

    Motor en elektra

    Aantal identieke motoren
    1
    Start type
    Elektrisch
    Type
    Binnenboord
    Merk
    Yanmar
    Model
    3GM30FC
    Serienummer
    E23573
    Bouwjaar
    1999
    Aantal cilinders
    3
    Vermogen
    27 pk / 20,1 kW
    Brandstof
    Diesel
    Verbruik
    2,5 liter/uur
    Overbrenging
    Saildrive
    Voortstuwing
    Klapschroef 2 blads
    Koeling
    Indirect
    Brandstoftank aantal
    1 in winter 2016/2017 volledig gereinigd
    Totale inhoud brandstoftank(s)
    70 liter
    Materiaal brandstoftank
    Rvs
    Max snelheid
    7 knopen
    Kruissnelheid
    6 knopen
    Toerenteller
    Accu
    Mei 2019 : 2x 105 AH VMF Sportline RV service accu en 1x 60 Ah Maintenance Free motor accu
    Acculader
    25 A Victron Pallas 12/25
    Dynamo
    55 A
    Voltmeter
    Walstroom
    Vaste aansluiting met een aardlekschakelaar
    Walstroomkabel
    Bedieningspaneel
    Bass Products paneel met zekeringen (bij de kaartentafel)
    Voltage
    12V 220V

    Opmerkingen

    • Separ brandstoffilter met een waterafscheider en een kijkglas.
    • In de kuip en in de achterkajuit is een 12 Volt stopcontact.
    • Bij de kaartentafel zijn een 12 Volt stopcontact en een dubbele USB aansluiting.
    • 5x 220 Volt stopcontact (voorkajuit, 2x kaartentafel, 2x kombuis).


    Uitgevoerd in 2019 :

    • Februari 2019 : Nieuwe as in de waterpomp en tevens nieuwe kogellagers en seals.
    • April 2019 : Groot onderhoud aan de motor uitgevoerd.
    • April 2019 : Nieuwe motorolie.
    • April 2019 : Nieuwe oliefilter.
    • April 2019 : Nieuwe impeller.
    • April 2019 : Nieuw contactslot.
    • Mei 2019 : Alle verstuivers gereviseerd.
    • Mei 2019 : Nieuwe dieselopvoerpomp.
    • Mei 2019 : Nieuw dieselfilterhuis en nieuw filter.


    Uitgevoerd in 2016 :

    • Saildrive manchet vernieuwd.

    Navigatie en elektronica

    Kompas
    Suunto op de stuurstand
    Log/snelheid
    Silva NX2 (2020 : Arimar Tridata sensor)
    Dieptemeter
    Silva NX2 (2020 : Arimar Tridata sensor)
    Windmeter
    Silva NX2 Wind
    Navigatieverlichting
    3 Kleuren top- (2016 : Mantagua LED), anker- (2016 : Mantagua LED), stoom-, dek-, boeg- (2018 : Mantagua LED) en hek verlichting
    Kaarten, gidsen
    Roerstandaanwijzer
    Autopilot
    Simrad Roberson AP20 with a Autohelm Drive
    GPS
    2019 : B&G V5 kaartplotter (bij de kaartentafel)
    Kaartplotter
    2019 : B&G V5 kaartplotter (bij de kaartentafel)
    AIS
    2017 : AIS Receiver + Splitter
    Marifoon
    2018 : Icom IC-M423 with a second handset for in the cockpit

    Opmerkingen

    In de kuip zijn 3x Silva NX2 Multi Control display en 1x Silva NX2 Wind display gemonteerd.

    Uitgevoerd in 2019 :

    • De drive-unit van de autopilot gereviseerd.
    • WiFi (in kaartplotter).
    • Nieuwe coax antenne kabel in de mast getrokken.
    • Actisense NMEA 0183 -> NMEA 2000.

    Uitgevoerd in 2018 : 

    • Startracking NMEA WiFi Multiplexer.

    Tuigage

    Type tuigage
    Fractioneel 7/8 getuigd
    Aantal masten
    1
    Mast materiaal
    Aluminium doorgestoken en verjongde Selden mast, giek, neerhouder, rvs Dyform verstaging, dubbele set zalingen, bakstagen, check stays en een verstelbare achterstag
    Verstaging
    Staaldraad
    Zeiloppervlak
    53,98 m2
    Aantal zeilen
    4
    Zeilen materiaal
    Dacron
    Grootzeil
    Juli 2017 : Sail Select : volledig doorgelat Off-shore/racing, 8.77 Oz. (385gr) US High Modulus Premium Dacron, cross-cut grootzeil (als nieuw - 38,4m2)
    Genua
    1990 : Laminaat rolgenua II
    Fok
    Hagoort Sails : 2006 : Dacron/Laminaat High Aspect rolfok (met reeftape in het voorlijk)
    Voorzeil rolsysteem
    2006 : Harken Cruising 1
    Spinnaker
    1990 : Spinnaker (ca. 54 m2)
    Lieren
    Meissner : 4x 23 ST en 2x 21. Lewmar : 1x reef lier
    Handmatige lieren
    7
    Selftailing
    4

    Opmerkingen

    • Carbon spinnakerboom.
    • 2006 : Licht blauwe grootzeilhuik.
    • Licht blauwe Rocon (genua hoes).
    • Verstelbare grootschootoverloop op het brugdek tussen de twee kuipen.
    • Barber haulers.
    • Harken genua-schoot karren.
    • Spinlock valstoppers.

    Uitgevoerd in april 2020 :

    • De twee vallieren bij de valstoppers zijn gereviseerd.

    Uitgevoerd in 2019 :

    • De selftailing Meisner lieren zijn geserviced.

    Uitgevoerd in 2018 :

    • Het staand want gekeurd door een professionele tuiger.
    • Alle schijven in de mast en in de giek zijn vernieuwd.
    • Nieuwe Dyneema genua schoten.
    • Nieuwe Dyneema grootzeilval.
    • NIeuwe 44 meter lange polyester grootschoot.
    • Nieuwe Dyneema genuaval.
    • 2x Nieuwe Dyneema spinnakervallen.
    • Nieuwe topping-lift en down (van spinnakerboom).
    • Nieuwe reeflijnen.
    • Nieuwe neerhouder.
    • Nieuwe outhaul.
    • Nieuwe Full Dyneema bakstagen en check stays met Harken blokken. 
    • Nieuwe mastkraag.
    • Mastvoet is gestraald en gespoten.
    • Er is een prop in de onderzijde van de mast geplaatst, waardoor er zo goed als geen lekkage meer door de doorgestoken mast meer is.

    Uitrusting buitenom

    Ankers & materiaal
    1 x Fortress FX16 Aluminium
    Anker bevestiging
    Lijn & ketting
    Buiskap
    alleen het frame voor een buiskap over de kajuitingang is aanwezig, dus geen buiskap
    Buitenkussens
    1x donker blauwe Comfort Seat
    Dekzeil(en)
    2019 : Blue Performance zonnetent
    Zeerailing
    rvs scepters met dubbeldraads zeerailing (gecontroleerd in 2019) en in 2020 rondom voorzien van een net
    Preek- en hekstoel(en)
    Zwemtrap
    rvs
    Teakdek
    Stootwillen, lijnen
    4x nieuwe licht blauwe fender (2019), 1x zwarte bolfender (2018), 6x landvast (2017)
    Kuiptafel

    Opmerkingen

    • Op en uitklapbare teak kuiptafel (hangt aan de voorzijde van de stuurstand).
    • Teak beker-houder aan de voorzijde van de stuurstand.
    • Het teak dek behoeft onderhoud. Het teak is overal verlijmd (dus niet geschroeft).
    • Er is geen ankerbeslag op de boeg gemonteerd.
    • 220 Volt WLA stofzuigertje (gemakkelijk op te bergen in kastje in de achterkajuit).

    Veiligheid

    Reddingsboei
    Bilgepomp
    Handmatig Elektrisch
    Brandblusser
    3x brandblusser (moeten gekeurd/vernieuwd worden) en 1x branddeken
    MOB Systeem
    op de B&G kaartplotter
    Radarreflector
    2x buis radarreflector
    Gasbun met afvoer
    de gasslangen zijn in 2018 vernieuwd
    Zelflozende kuip

    Opmerkingen

    • Noodhelmstok.
    • Oranje hoefijzer reddingsboei op de hekstoel.
    • Life-Line banden aan dek.
    • In de achterkuip zijn 3 veiligheidsogen voor Life-Line.