For Sail Yachtbrokers | Pre-Owned
949
page-template-default,page,page-id-949,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Custom
One Off 41
€ 275.000
VAT Not paid

General

Shape:
semi S-hull
Deck design:
approx. 15 mm teak
Superstructure:
composiet mahonie opbouw met antislip op de opbouw
Keel/Leeboard:
finkeel
Rudder:
aluminium balansroer met een aluminium roerkoning en Jefa lagers
Steering system:
Jefa
Windows:
dekluiken en patrijspoorten in de opbouw
Load displacement (kg):
ca. 13.500
Ballast (kg):
ca. 4.250
Vertical clearance (m):
ca. 19,40 meter (inclusief antenne's)
Boatyard:
VMG Yachtbuilders, Enkhuizen - Nederland
Designer:
Arjen Keer
Build Nr.:
1
CE code:
A
Other:
The Custom One Off 41, a design of Arjen Keer, can be sailed single or short-handed. Boat handling can be done from inside the cockpit thanks to six heavy winches. The semi S-framed hull and somewhat longer keel ensure seaworthy and friendly behaviour as well as excellent self-steering properties. The extremely well insulated boat will change your winter trip to the often cold Norwegian fjords into a comfortable journey; as well as making long routes through the hot Caribbean waters pleasant.

Accommodation

Material, colours:
prachtig afgewerkt klassiek mahonie interieur
Upholstery, curtains:
crème lederen bekleding
Cabins:
eigenaarshut in de voorkajuit, salon en achterkajuit
Berths:
4 - 6 slaapplaatsen
Headroom:
ca. 1,95 m
Toilet:
1x handmatige toilet
Shower/bath:
1x badkamer met een douche
Sound system/TV:
Jensen radio/dvd speler met speakers in de salon
Cooking device:
3 pits rvs Force Ten kooktoestel
Oven:
rvs Force Ten oven
Fridge:
ca. 41 liter koelkast met een compressor
Heating:
Webasto Airtop Evo 5500 D 12V
Other:
LED binnenverlichting. De kombuis heeft een Corian aanrechtblad met een dubbele rvs spoelbak.

Engine, electrics, water

Power:
55 Pk / 40 kW
Make:
Volvo Penta D2-55C
Year built:
2010
Engine hours:
ca. 215 uren
Fuel:
diesel
Fuel tank:
ca. 320 liter
Cooling system:
intercooling
Propulsion:
hydraulische ZF keerkoppeling met een flexibele Aquadrive koppeling en een 3 blads Maxprop klapschroef
Cruising speed (knots):
ca. 7
Max speed (knots):
ca. 8,5
Fuel consumption:
ca. 3,5 L/U
Measuring instruments:
Voltage:
12 en 230 Volt
Operating panel:
bij de kaartentafel
Battery:
1x AGM 12V/70Ah start accu en 2x AGM 12V/160Ah service accu
Battery charger:
Mastervolt Mass Combi 12V/2500W-100A 230V
Alternator:
1x
Inverter:
Mastervolt Mass Combi 12V/2500W-100A 230V
Water pressure system:
elektrisch waterdruksysteem
Warm water:
ca. 30 liter boiler (verwarmd via de motor en via 230 Volt walstroom)
Water tank:
ca. 462 liter
Holding tank:
ca. 133 liter
Shore power:
vaste walstroomaansluiting met een aardlekschakelaar en een walstroomkabel
Voltmeter:
Tachometer:
Water tank gauge:
Fuelmeter:
Oil pressure gauge:
Volvo oliedrukmeter
Temperature meter:
Volvo temperatuurmeter
Other:
Diverse 230 Volt stopcontacten.

Rig and sails

Type:
sloep kotter getuigd
Spars, stays:
aluminium crème gespoten Mastermasten mast, giek en neerhouder, rvs verstaging, dubbele backswept zalingen en geïsoleerde achterstag
Winches:
Andersen: 2x 52ST genuaschootlier, 2x 46ST stagzeillier, 2x 40ST grootschootlier en 3 lieren op de mast
Sails material:
Witte cruising offshore-kwaliteit De Vries zeilen
Main sail:
2010 : De Vries : doorgelat grootzeil (ca. 45,5 m2 - in nieuw staat)
Main sail reefing system:
3x rif
Genoa:
2010 : De Vries : rolgenua (ca. 45 m2) met een UV strook (in nieuw staat)
Genoa reefing system:
Reckmann RS2000
Fore sail:
2010 : De Vries : fok (ca. 22.5 m2 - in nieuw staat)
Fore sail reefing system:
reefknuttels
Gennaker:
optioneel : gennaker (ca. 95 m2)
Other:
Carbon boegspriet met rvs beslag.

Navigation and electronics

Navigation lights:
3 kleuren top-, anker-, stoom-, boeg-, heck- en dekverlichting
Compass:
Plastimo kompas op de stuurstand
Rudder indicator:
Simrad
Log/speed:
Simrad ST8-- IS20graphic
Depth:
Simrad DT8-- IS20graphic
Wind:
Simrad
Autopilot:
Simrad AP 2801/Jefa gekoppeld
GPS:
in de Simrad GB40 bij de kaartentafel met een display in de kuip
VHF:
Simrad RS82
Weatherfax/Navtex:
SSB weatherbox Wibe
Chart plotter:
Simrad GB40 bij de kaartentafel met een display in de kuip

Equipment

Anchor:
1x ca. 20 kg rvs Bruce anker met ca. 50 meter rvs ketting
Windlass:
elektrische Lewmar Gypsy ankerlier
Fenders, lines:
Swimming ladder:
rvs zwemtrap
Sea rails, pushpit, pullpit:
rvs scepters, preekstoel, hekstoel, dubbeldraads rvs zeerailing (60 cm hoog)
Other:
Douche in de kuip (warm en koud water).

Safety

CE certification:
A
Bilge pump:
1x handmatig en 1x elektrische Jabsco bilgepomp (97 liter/min) op de motor (ook te gebruiken als dekwaspomp en voor de brandveiligheid)
Fire extinguisher:
3x brandblusser
Gas bottle locker:
voor 2 gasflessen van 5 kg
Other:
Noodhelmstok.
Sailing Yacht
13,47 m x 3,80 m x 2.00 m
2010
Aluminium
4
In Enkhuizen, bezichtiging op afspraak.
Volvo Penta 55 HP / 40 kW
sloep kotter getuigd
Prachtige klassieke lijn met een modern onderwaterschip. Dit jacht verkeert in nieuwstaat, 215 motoruren, Simrad instrumenten, omvormer, Exclusief BTW

Request more information on the Custom One Off 41

Name:
Phone:
E-mail :
Subject:

Partners