For Sail Yachtbrokers | Angebot
1521
page-template-default,page,page-id-1521,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Bekebrede
Vientodora 65
€ 495.000
MwSt Bezahlt
Catharina
Segelyacht
19,95 m
X
5,30 m
X
1,50 m
2002
Stahl
4
im Verkaufshafen
Mitsubishi 190 Pk / 140 kW
Prachtig klassiek design, zeer zeewaardig. Kiel-midzwaard 1.50-3.00 m. 2x Hut, ruime salon, elektr. lieren, genua+kotterfok (10). Inruil bespreekbaar!

Mehr Informationen zu den Bekebrede Vientodora 65

Name:
Telefonnummer:
E-Mail Addresse:
Onderwerp:

Allgemein

Rumpfform:
S-spant
Decksausführung:
stalen onderdek met kurk (Marine-Deck - teak look-a-like), in september 2011 geschuurd
Aufbau:
stalen opbouw, in 2010 crème geschilderd en voorzien van een nieuw antislip
Kiel/Schwert:
hydraulisch kielmidzwaard van 1,50 naar 3,00 meter diepgang
Ruder:
roer in skeg
Steueranlage:
hydraulische Exalto besturing, gelakte teak stuurstand in de kuip met rvs stuurwiel (voorzien van leder) en vanuit het deckhouse kan het jacht met de autopiloot worden bestuurd
Fenster:
Gehard glazen ramen (dubbel glas) in aluminium Rafa frames in het deckhouse, Lewmar dekluiken en ramen in de opbouw
Verdrängung (kg):
ca. 42.000
Ballast (kg):
ca. 10.000 (lood)
Durchfahrthöhe (m):
ca. 25 m
Werft:
Mekon Yachtbuilding Lemmer heeft het casco gebouwd
Designer:
Martin Bekebrede
Sonstiges:
Het jacht is tussen 2001 en 2004 gebouwd. Stalen romp, in 2008 crème geschilderd. Kurk (Marine-Deck - teak look-a-like) op de kuipvloer en op de kuipbanken (2004). Vaste teak kuiptafel met opklapbare zij-bladen. Het onderwaterschip is in augustus/september 2015 voorzien van een compleet nieuw epoxy primer systeem, een laag harde en een laag zachte antifouling en nieuwe anodes. Inruil van een zeilboot of een motorboot is eventueel bespreekbaar.

Innenausstattung

Material, Farben:
modern mahonie betimmering met wit plafond en witte wanden (voorzien van behang met een transparante epoxy laag - dus slijtvast en gemakkelijk schoon te houden) en een massief eiken vloer
Ausstattung, Gardinen:
blauwe stoffen rib bekleding in het deckhouse en blauwe stoffen bekleding in de salon (in 2010 vernieuwd)
Kabinen:
voorkajuit, salon en achterkajuit
Anzahl Kojen:
4 - 6 slaapplaatsen
Stehhöhe:
minimaal 2,00 m in het deckhouse en in kombuis. Ca. 1,90 - 1,97 m in de salon, in beide hutten, in de badkamer en in de toilet
Toilette:
2003: 2x Elektrische Rheinstrom toilet (worden gespoeld met water uit de watertank)
Dusche/Bad:
zeer luxe, ruime en volledig betegelde badkamer met een aparte Huppe douche cabine (voorzien van thermostaat mengkraan en luxe douchekop)
Stereoanlage/Fernseher:
Yamaha RX-4357 Cinema DSP Digital radio/cd speler met Sub Woofer SW-P130 en (5x) surround sound speaker. Blauwpunkt 60 Watt waterproof kuipspeakers
Fernseher:
Philips HD Flatscreen TV aangesloten op een surround sound systeem
Kocher:
2003: Siemens 4x inductie kookplaat, half cardanisch
Ofen:
2003: elektrische Siemens combi oven/magnetron
Mikrowelle:
2003: elektrische Siemens combi oven/magnetron
Kühlschrank:
2003: ingebouwde Liebherr Kissman 12 Volt koelkast (front loader)
Sonstiges:
Luxe bruin lederen stoel in de salon. De ruime langskombuis aan bakboordzijde (schuin onder het deckhouse) is voorzien van een massief mahonie werkblad en een rvs wasbak. Onder het werkblad zijn de koelkast en de Siemens Hi-Sense vaatwasser ingebouwd. Philips koffiezetapparaat. Miele Soft Care System WT2670 wasmachine/droger (in het motorruim).

Motor, Elektrik, Wasser

Leistung:
190 Pk / 140 kW
Fabrikat:
Mitsubishi 6D16 TE 1 (Turbo is verwijderd en voorzien van een professioneel luchtfilter in oktober 2011)
Baujahr:
2002, geplaatst en in bedrijf gesteld in 2004
Betriebsstunden:
ca. 500 uren
Kraftstoff:
diesel
Kraftstofftank:
2x ca. 1.500 liter stalen tank (voorzien van mangaten)
Kühlung:
Kielkoeling; de motor (incl. inlaatspuitstuk) wordt gekoeld door koelvloeistof dat in een gesloten systeem door de kiel loopt
Antrieb:
mechanische keerkoppeling met Bloxflex, een rvs schroefas en 3 blads 28" vaste bronzen schroef
Dauergeschwindigkeit (Kn):
ca. 8,5 knopen
Höchstgeschwindigkeit (Kn):
ca. 9,5 knopen
Verbrauch:
ca. 7,5 liter per uur
Messinstrumente:
1x koelwater temperatuur meter,1x temperatuur alarm met een controle lampje en 1x oliedruk alarm met een controle lampje
Bugstrahlruder:
2003: hydraulische 10 Pk Exalto boegschroef
Spannung:
12, 24 en 230 Volt
Schalttafel:
professionele zekeringkast met automatische zekeringen, Mastervolt Battery Monitor, 2x Voltmeter, 3x Amperemeter, 1x Hz meter
Batterie:
juni 2016: 4x 150 AH Calcium service accu, 2x 102 AH motor accu en 1x 180 AH generator accu
Batterieladegerät:
2004: Mastervolt Dakar combi 24 Volt / 3.000 Watt / 100 A
Generator:
2004: Mitsubishi 15 KVA, in goed geisoleerde box, met ca. 500 uren. De generator wordt gekoeld door koelvloeistof dat in een gesloten systeem door de kiel loopt en heeft een droge uitlaat
Lichtmaschine:
2x
Umfurmer:
2004: Mastervolt Dakar combi 24 Volt / 3.000 Watt / 100 A
Wasserdruckanlage:
elektrisch waterdruksysteem met een drukvat. De elektrische waterpomp is in juli 2016 vernieuwd
Warmwasser:
2004: ca. 120 liter boiler, verwarmd via 230 Volt walstroom en 230 Volt via de generator
Wassertank:
2x ca. 1.000 liter rvs tank (voorzien van mangaten)
Abwassertank:
ca. 500 liter stalen tank met inhoudsmeter. Uitgevoerd met elektrische pomp om de vuilwatertank naar zee te kunnen legen
Landstrom:
vaste walstroom aansluiting met een aardlekschakelaar en een walstroomkabel
Voltmeter:
Toerenteller:
Wassertankanzeige:
Kraftstoffmesser:
Öldruckanzeige:
Temperatuurmeter:
Sonstiges:
Het elektrische systeem is door Gova Electronica aangelegd en is voor het grootste gedeelte uitgevoerd met 230 Volt en wordt tot stand gebracht via de omvormer. Alleen het navigatie systeem, koelkast, toiletten en bilgepompen worden gevoed met 12 Volt of 24 Volt. Victron Isolation Transformer 3600. Het brandstofsysteem van de motor is uitgerust met een Separ dieselfilter met een waterafscheider (met alarm). Het externe koelsysteem van de motor en de generator zijn op twee gescheiden koel compartimenten (op de kiel) aangesloten. In 2011 is de motor voorzien van een natte uitlaat. Dit koelsysteem (met buitenwater) is echter in het uitlaatsysteem (dus achter de motor) geplaatst, zodat er geen zout water door de motor heen gaat. Diverse reserve onderdelen voor motor en generator.

Besegelung & Rigg

Typ:
sloep kotter getuigd
Mastwerk, Tauwerk:
2004: aluminium Hall Spars AWL-Grip White gespoten mast en giek, handmatige vastneerhouder, rvs verstaging, dubbele set zalingen
Winden:
2004: Harken: 2x 64ST (elektrisch), 2x 53ST, 1x 44ST op de mast
Material Segel:
witte Dacron zeilen
Großsegel:
2004: NED 31 Sails: Doorgelat groozeil met Frederiksen karren
Großsegel-Reffanlage:
3x rif
Genua:
2010: Elvstrom: Offshore Rolgenua met een grijze UV strook
Genua-Reffanlage:
2004: Harken MK III Serie 3 rolfokinstallatie
Fock:
2010: Elvstrom: Offshore Rolkotterfok met een grijze UV strook (deze is tevens als zelfkerende fok te gebruiken)
Fock-Reffanlage:
2010: Harken MK IV Serie 3 rolfokinstallatie
Sonstiges:
Crème geschilderde Carbon spinnakerboom (2004), gemonteerd op rails aan voorzijde van de mast. Rvs grannybars rond de mast. Harken dekbeslag, grootschoot overloop, genuarails (in 2010 vernieuwd en meer naar binnen op het kajuitdak gemonteerd, zodat het jacht hoger aan de wind kan zeilen). Harken blokken en rails voor de zelfkerende fok. Donker blauwe grootzeilhuik. Lazy Jacks.

Nautische Instrumente

Navigationslicht:
3 Kleuren top-, anker-, stoom-, dek-, boeg- en heklicht
Kompass:
2004: Suunto kompas op de stuurstand
Ruderstandanzeige:
2004: via Raymarine autopilot
Log/Geschwindigkeit:
2004: Raymarine ST60 Tridata
Echolot:
2004: Raymarine ST60 Tridata
Wind:
2004: Raymarine ST60 Wind
Autopilot:
2004: Raymarine ST6001
Radar:
2004: Raymarine C120 radar/kaartplotter gemonteerd op een draaibare rvs steun in het deckhouse, zodat het scherm ook vanuit de kuip af te lezen is
GPS:
in de kaartplotter
Funkgerät:
2004: Raymarine Ray 240E met een speaker, gemonteerd bij de ingang in het deckhouse
Weatherfax/Navtex:
2004: ICS Nav 6
Kartenplotter:
2004: Raymarine C120 radar/kaarplotter gemonteerd in het deckhouse, uitgerust met AIS transponder en receiver
Karten, Führer:
1x elektronische kaart
Sonstiges:
De 4 kW radardome is half-cardanisch gemonteerd op een (in 2010) crème geschilderde radarpaal op het achterdek. Schatz klok (2004), Barometer (2004) en een thermo-/hygrometer (2004).

Zubehören

Anker:
1x gegalvaniseerd Jambo anker (2006) met ca. 60 meter ketting en een reserve anker
Ankerwinde:
2004: hydraulische rvs MUIR ankerlier, op voordek te bedienen
Fender, Seile:
Bimini-Top:
2008: bimini met rvs stangen
Badeleiter:
rvs zwemtrap (op de spiegel) met teak treden
Seereling:
dubbele rvs zeerailing met midscheepse doorgangen en steps in de romp, welke tevens als zwemtrap gebruikt kunnen worden (als de zwemtrap niet neergeklapt is - is dus een veiligheids element)
Beiboot:
ca. 2,60 m Aquatop rubberboot
Außenbordmotor:
Mercury 2,5 Pk
Davits, Kran:
de bijboot kan middels de hydraulische loopplank uit het water worden gehesen en onder de loopplank worden geborgt
Sonstiges:
In 2009 is een hydraulische en uitschuifbare (maximaal 3 meter lang) rvs met teak Opacmare loopplank gemonteerd (aan 1 kant voorzien van een railing) met bediening op het achterdek en een extra afstandsbediening. In 2004 is in het motorruim een 230 Volt HP 1.5 compressor ingebouwd (bijvoorbeeld voor opblazen van een bijboot). Douche aan het achterdek met warm en koud water (de thermostaatkraan is onderdeks gemonteerd). Dekwaspomp (met buiten water).

Sicherheit

CE-Standard:
Is niet geheel compleet en wordt momenteel aangevraagd
Epirb:
406 MHZ EPIRB
Rettungswesten, Panzer:
4x reddingsvest
Rettungsinsel:
2004: 6 persoons Sea-Safe reddingsvlot (moet gekeurd worden) in een container en gemonteerd in een rvs bracket, wat aan de bakboord rvs granny bar (bij de mast) hangt
Bilgepumpe:
2x elektrische bilgepomp
Brandschutz:
3x brandblusser
Sonstiges:
2x Reddingsboei. 1x Grab Bag.

Partners