Robert Clark
64
€ 360.000
BTW Betaald
Cape Horn
Zeiljacht
19,66 m
X
4,68 m
X
2,20 m
1982
Aluminium
8
In Enkhuizen, bezichtiging is altijd mogelijk ! Moored in Enkhuizen (nearby Amsterdam), can be visited anytime!
2x Caterpillar 125 Pk / 93 kW
Ketch getuigd
Prachtig klassiek zeewaardig jacht in een uitmuntende staat van onderhoud. Recente refit: nieuwe motoren, masten, zeilen, teak betimmering, etc.

Vraag meer informatie over de Robert Clark 64

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Vorm:
semi S-spant
Dek uitvoering:
het volledige aluminium dek is in 2005 gestraald, behandeld met GP Coating, AWL-GRP Trowalable Fairing Compound en AWL-GRIP 545 Anti-corrosive Epoxy Primer lagen en daarna wit (AWL-GRIP topcoat) gespoten en voorzien van grijze anti slip verf
Opbouw vorm, materiaal:
de volledige aluminium opbouw is in 2005 gestraald, behandeld met GP Coating, AWL-GRP Trowalable Fairing Compound en AWL-GRIP 545 Anti-corrosive Epoxy Primer lagen en daarna wit (AWL-GRIP topcoat) gespoten en voorzien van grijze anti slip verf
Kiel/zwaard:
semi-langkieler
Roer:
roer aan skeg (zowel boven als onderaan)
Besturing:
1x gelakt teak stuurwiel (met een hydraulische Simrad RPU3000 pomp - 2005) in het deckhouse en een rvs stuurwiel (leder moet vernieuwd worden) in de achterste (stuur-)kuip met een mechanische overbrenging
Ramen:
7x Goiot dekluik, 2x Gebo (op de opbouw - vernieuwd in 1998) dekluik, diverse ramen en patrijspoorten
Waterverplaatsing (in kg):
ca. 33.000
Doorvaarthoogte:
ca. 21 meter
Werf:
William King & Sons (Essex - Engeland)
Ontwerper:
Robert Clark
Bouwnummer:
039
Overig:
Dit unieke Ocean-Going zeiljacht is in een perfecte staat van onderhoud. De huidige 3e eigenaar heeft het exterieur volledig laten renoveren in 2005 en in 2009 zijn de complete tuigage, de teak betimmering, alle systemen, de apparatuur en nog veel meer vernieuwd. Er is in totaal ruim € 700.000 geïnvesteerd. Door omstandigheden is de toen geplande zeiltocht niet doorgegaan, waardoor CAPE HORN nog altijd in een TOP conditie en bijna nieuwstaat verkeert en alleen de prachtige klassieke lijn het bouwjaar (1982) verraad. De volledige aluminium romp is in 2005 gestraald, behandeld met GP Coating, AWL-GRP Trowalable Fairing Compound en AWL-GRIP 545 Anti-corrosive Epoxy Primer lagen en daarna donker blauw (AWL-GRIP topcoat) gespoten. Het onderwaterschip is toen voorzien van antifouling. In de winter van 2012/2013 is het jacht voor het laatst op de wal geweest en in het voorjaar van 2014 werd een antifouling aangebracht. De anodes waren nog in een goede staat. In April 2014 zijn romp-dikte-metingen gedaan (rapport is beschikbaar); de kielsectie is vervaardigd van 8,5 mm en de rest van 6,5 - 7 mm. Het jacht heeft een Europa nummer (Internationaal scheepsregistratienummer).

Accommodatie

Materiaal, kleuren:
Teak betimmering. In 2009 is het jacht (vanaf de achterhut naar het voorschip) helemaal leeg geweest, waarna het proffesioneel met teak is afgewerkt
Stoffering, gordijnen:
rode stoffen bekleding in de salon (compleet vernieuwd in 2000 - in goede conditie)
Hutten:
Voorkajuit (met 1x 2 persoonsbed en 1x 1 persoonsbed), 2x hut in het voorschip met een stapelbed en de salon in het achterschip
Slaapplaatsen:
8 slaapplaatsen
Stahoogte:
ca. 1,90 - 2,05 meter
Toilet:
2009 : elektrische Rheinstrom toilet (spoelt met vers water uit de tank)
Douche, bad:
2009 : compleet nieuwe en moderne badkamer afgewerkt met teak, een Antraciet Corian blad met een rvs wasbak, Antraciet en wit Corian tegen de douche wanden en op de douchevloer, waarop een teak blokrooster ligt. De douche is uitgevoerd met een eigen opvangbak (2009) met een vlotter (2009) en pompt het douchewater in de grijswatertank
Geluidsinstallatie, TV:
Sony radio/CD-/DVD-speler (de Tuner is aangesloten op de Intellian sateliet ontvanger) met Sony speakers in de salon
TV:
2009 : Samsung Flatscreen TV (aangesloten op de Intellian sateliet ontvanger en op de Sony DVD-speler) in de achterhut/salon
Kooktoestel/pitten:
4 pits (cardinisch opgehangen) kooktoestel
Oven:
Cannon Filda Way grill (op gas)
Magnetron:
230 Volt elektrische Sharp Express (Magnetron/grill/hetelucht oven)
Koelkast:
2015 : Isotherm koelkast met 2 schuifladen
Vriezer:
2015 : Isotherm vriezer met 2 schuifladen
Verwarming:
2005 : 230 Volt Kabola B-Tap verwarming met 5x radiator en 5x convector (met automatische ven's)
Overig:
In 2009 is het volledige interieur vanaf de salon in het achterschip tot aan de voorpunt leeg gehaald, waarna de binnenkant van de romp behandeld is met een coating en rondom volgespoten met schuim (voor een goede isolatie). De indeling van het voorschip is volledig veranderd en door een scheepstimmerwerf in teak afgewerkt is. De indeling van voor naar achter gezien: voorkajuit met een tweepersoons bed aan bakboord en een éénpersoons bed aan stuurboord - een douche aan bakboord - 2x hut (bakboord en stuurboord) met een stapelbed - een toilet aan bakboord naast de trap. In het voorschip is witte Courtesy vloer-verlichting gemonteerd (voor 's nachts). De plafonds zijn met witte panelen afgewerkt. Alle hutten zijn in 2009 voorzien van luxe matrassen met een damp-werende laag. Het werkblad van de kombuis is in 2009 vervangen door een Antraciet Corian werkblad met een dubbele rvs wasbak. Boven het kooktoestel hangt een afzuigkap (24 Volt). In de kombuis is een elektrische Bep-Marine gas-afsluiter gemonteerd. In 2009 is rondom de achterhut een teak handgreep gemonteerd. Op het schot in de achterhut hangen een Barometer en een klok en er staat een Barograaf. Tussen de ruime berging in de voorpunt en de voorkajuit staat een waterdicht schot. Deze berging is vanaf het voordek toegankelijk via een dekluik en tevens vanuit de voorkajuit via een waterdicht afsluitbare deur.

Motor, electra, water

Vermogen:
2x 125 Pk / 93 kW
Merk:
2x Caterpillar 3056 Turbo (Motor nummers: CKS01023 en CKS01024)
Aantal motoren:
2x
Bouwjaar:
2006
Uren:
op beide motoren staan ca. 630 uren
Brandstof:
diesel
Brandstoftank:
ca. 1.100 liter plus een dagtank van ca. 550 liter
Koeling:
intercooling
Aandrijving:
2x keerkoppeling (2006) met 2x rvs schroefas (2005) en 2x een 3 blads Vari-prop klapschroef (2005)
Kruissnelheid (knopen):
ca. 7,5 knopen
Max snelheid (knopen):
ca. 8,5 knopen
Verbruik (l/uur):
ca. 10 liter in totaal
Meetinstrumenten:
2x
Spanning:
12, 24 en 230 Volt
Bedieningspaneel:
vernieuwd in 2005
Accu:
12x 2 Volt Mastervolt Gel service accu (totaal : 24 Volt - 420 Ah - van 2007) , 1x 50 Ah Optima Red Top generator accu (12 Volt), 4x 50 Ah Optima Red Top motor accu (24 Volt 50 Ah - van juni 2008), 2x 140 Ah reserve accu (24 Volt voor nood - van december 2007)
Acculader:
2007 : 2x Mastervolt Mass 24V/100A
Generator:
2007 : Mastervolt Whisper M-SC8
Dynamo:
2x
Omvormer:
Mastervolt Mass Sine 24V/230V/2.500W (2007) en een aantal 24V/12V omvormers (2005)
Waterdruksysteem:
2009 : elektrisch waterdruksysteem met een Hydrofoor 2 waterpomp en een Jabsco Accumulator drukvat
Warm water:
2005 : 230 Volt Kabola B-Tap verwarming met warmwater voorziening
Watertank:
ca. 1.200 liter aluminium watertank (aan binnenzijde van de romp) plus een ca. 250 liter rvs tank (2009), die zowel via een vulopening als via de watermaker gevuld kan worden en middels een afsluiter in de hoofdtank overloopt. Op deze tank is Jabsco Hydrofoor pomp met een aparte kraan (in de kombuis) aangesloten (schoon water tap punt)
Vuilwatertank:
1x grijswatertank (waarop alle wasbakken en de douche zijn aangesloten) met een vlotter (2009) en een elektrische pomp (2009) met een dekaansluiting. 1x zwartwatertank (waar de toilet op aangesloten is). Onderin de tank is een elektrische vermaler gemonteerd en via een elektrische Rheinstrom pomp naar zee geleegd kan worden. Daarnaast kan de tank via de dekaansluiting worden leeggepompt
Watermaker:
2007 : Spectra Watermaker MPC-3000 (nog nooit gebruikt)
Voltmeter:
5x Voltmeter en 3x Amperemeter
Toerenteller:
2x
Oliedrukmeter:
2x
Temperatuurmeter:
2x
Overig:
Er is een lek-spanning meter (aangesloten op de romp). 1x Mastervolt IVO Smart. 1x Mastervolt Charger Control. 1x Link 10 Battery Condition meter. Er is bewust voor gekozen om de service accu's allen via de walstroom en via de generator te kunnen laden, dus niet via de dynamo's op de motoren. Via een noodstart-functionaliteit waarmee de motor-accu's aan de service accu's of aan een nood-accu-set gekoppeld kan worden. De service accu's, de acculaders, de omvormer, de Sure Power (Model 1202) Multi Battery Isolator, de Furuno Tuner en alle 24 Volt en 230 Volt zekeringkasten zijn achter het waterdichte schot (achter de salon) in een afgesloten ruimte (onder de stuur-kuip) ingebouwd. In 2005 is alles uit de motorkamer verwijderd, is opnieuw ingericht, opgebouwd en vernieuwd. Zo zijn alle wanden geïsoleerd en voorzien van ontdreuningsplaten. Alle pompen zijn vernieuwd en aangesloten op nieuwe Aquaterm Phisiotherm pijpen (in het gehele jacht). Alle elektrische bedrading is professioneel vernieuwd en hiervan is een elektrisch schema aanwezig. Er is 2x een buitenwater-inlet geïnstalleerd; beide met een wierfilter en zowel er onder als er boven uitgerust met een afsluiter. Hierop zijn de beide motoren, de generator, de 24 Volt Rheinstrom dekwaspomp, de 24 Volt elektrische toilet en de watermaker aangesloten. 2x Duplex Racor dieselfilter met waterafscheider en kijkglas voor de motoren. 2x Duplex Racor dieselfilter met waterafscheider en kijkglas voor de generator. 1x Racor dieselfilter voor de Kabola kachel. De laatste service beurt aan de motoren is in 2014 uitgevoerd. De motor kamer is voorzien van een werkbank (stahoogte) met een bankschroef, 2x 230 Volt stopcontact en bergruimte voor gereedschap. Er is een handmatige en een elektrische pomp, waarmee vuil uit de dieseltank kan worden afgezogen. De ontluchting van zowel de grijswatertank als van de zwartwatertank zijn aangesloten op één geurfilter, die in de motorkamer hangt.

Tuigage

Type:
Ketch getuigd
Rondhouten, verstaging:
2x donker blauw gespoten aluminium Selden mast (2009), 2x donker blauw gespoten giek (2009) en 2x donker blauw gespoten Rodkicker (2009), rvs Dyform verstaging (2009 - spanners voorzien van aluminium Hasselfors pijpen), rvs diamant verstaging in de hoofdmast, dubbele set donker blauw gespoten open zalingen in de hoofdmast, enkele set donker blauw gespoten open zalingen in de bezaanmast en een hydraulische Holmatro HIA 48-22S achterstagspanner (2006)
Lieren:
rvs Anderson lieren: 2x 46ST (elektrisch met 1 snelheid - 2009), 2x 68ST (elektrisch met 2 snelheden - 2009), 2x 46ST (handmatig - 2009). Lewmar lieren: 2x 48ST, 3x 40ST, 4x 28ST
Zeilen materiaal:
2009 : witte De Vries zeilen (in winter 2016/2017 gewassen en geserviced)
Grootzeil:
2009 : De Vries : Cruiser Offshore Dacron : doorgelat grootzeil (in winter 2016/2017 gewassen en geserviced)
Grootzeil reefsysteem:
3x rif
Bezaan:
2009 : De Vries : Cruiser Offshore Dacron : doorgelat bezaan zeil (in winter 2016/2017 gewassen en geserviced)
Bezaan reefsysteem:
3x rif
Genua:
2009: De Vries : Laminaat DCX : rolkluiver (in winter 2016/2017 gewassen en geserviced)
Genua reefsysteem:
2009 : elektrische Bamar MEJ1.02 rolkluiver-installatie (bedienbaar vanuit het deckhouse en middels een wire-less afstandsbediening)
Fok:
2009 : De Vries : Cruiser Offshore Dacron : rolgenua (in winter 2016/2017 gewassen en geserviced)
Fok reefsysteem:
2009 : elektrische Bamar MEJ1.02 rolgenua-installatie (bedienbaar vanuit het deckhouse en middels een wire-less afstrandsbediening)
Stormfok:
Offshore Dacron : Stormfok (voor op de wegneembare Kevlar stag)
Spinnaker:
1x Spinnaker (Light Weather) en 1x allround spinnaker (202m2)
Gennaker:
Gennaker (190m2)
Overig:
Tuned heeft de masten in 2013 (liggend) gecontroleerd. 2x Antal rails met stoppers op de hoofdmast (waarop de vallen van de kluiver en genua worden vastgezet en de hijs-vallen worden weggehaald). Wegneembare Kevlar stag (voor een stormfok). Blauwe grootzeilhuik en bezaanhuik, beide voorzien van Lazy-Jacks. Ronstan en Harken dekbeslag (blokken en rails). Spinlock stoppers. Donker blauw gespoten Carbon Hall (2009) Spinnakerboom (hangend op een rails aan de voorzijde van de mast).

Navigatie en electronica

Navigatieverlichting:
3 kleuren top- (2009 - LED), anker- (2009 - LED), stoom- (2009 - LED), 2x zaling- (2009 - in hoofdmast en in bezaanmast), boeg- en hekverlichting
Kompas:
1x Simrad IS15 electronisch kompas (2009) in het deckhouse en 1x Danforth kompas in de achterste (stuur-)kuip
Roerstandaanwijzer:
2009 : Simrad IS15 roerstandaanwijzer
Log/snelheid:
2009 : Simrad IS15 Speed Multi
Diepte:
2009 : Simrad IS15 Depht Multi
Wind:
2009 : Simrad IS15 Windmeter in het deckhouse en een Simrad IS15 Windmeter in de achterste (stuur-)kuip (met vocht erin)
Stuurautomaat:
2009 : Simrad Robertson AP22 met een hydraulische Simrad RPU3000 pomp
Radar:
2009 : Simrad. De radardome is aan de zijkant van de bezaanmast bevestigd
GPS:
Furuno GP-31 GPS navigator
Marifoon:
1x Icom IC-M601 marifoon met Mic (2009), 1x Icom BC-166 handheld marifoon (2009) en 1x Shipmate RS 8300 marifoon met 2x speaker (in het deckhouse en in de salon)
Weatherfax/Navtex:
Furuno NX-300 Navtex
Radio ontvanger:
Furuno FS-1562-15 SSB Transmitter/Receiver met een Furuno Antenna Coupler (Tuner)
Kaartplotter:
In de boordcomputer zit een navigatie pakket (moet ge-up-date worden)
Overig:
Simrad Robertson FU 35 Joystick bediening in het deckhouse, waarmee snel van koers kan worden veranderd (deze Joystick bediening is aangesloten op de hydraulische Simrad RPU3000 stuurpomp). 2x Industrieële boord-computer (1x voor internet gebruik en 1x voor navigatie-pakket) met een Flatscreen en een toetsenbord in het deckhouse. In het deckhouse hangt een Barometer. Intellian Satelliet ontvanger met Tuner (antenne staat op een paal op het achterdek). Geïsoleerde achterstag die als antenne voor de SSB fungeert.

Uitrusting

Anker:
1x ploegschaar anker met een rvs swiffel en ca. 50 meter ankerketting
Ankerlier:
2009 : elektrische Maxwell ankerlier (up-down)
Stootwillen, lijnen:
Zwemtrap:
aluminium zwemtrap
Zeerailing, hekpreekstoel:
rvs scepters (90 cm), preekstoel, hekstoel, dubbeldraads rvs zeerailing met midscheepse doorgangen
Overig:
De 3 voorruiten van het deckhouse zijn in 2009 voorzien van Exalto ruitenwissers. Op het dak van het deckhouse staat een luchthoorn. In de kuip is een aansluiting voor de dekwaspomp (met buitenwater). Op het achterschip zijn 2 Custom Built rvs verhaalklampen (elk voorzien van 2 kunststof rollen) gemonteerd. Op het voordek staan 3 rvs Vetus luchthappers (2009), die van binnenuit afsluitbaar zijn.

Veiligheid

Radarreflector:
Echomax radarreflector in de top van de hoofdmast
Epirb:
ARC Global Fix EPIRB (moet gekeurd worden)
Reddingvlot:
Avon 8 persoon reddingsvlot in container (gekeurd tot 07-2014 - MOET gekeurd worden)
Lenspomp:
1x 24 Volt Rheinstrom bilgepomp met een lampje en een alarm in het deckhouse (handmatig te schakelen naar 6 verschillende compartimenten en een aansluiting voor een lange slang waarmee door het gehele schip water weggezogen kan worden), 4x elektrische/automatische (vlotter) dompelpomp en 1x handmatige bilgepomp
Brandpreventie:
1x CO2 brandblusser, 4x schuim brandblusser (allemaal gekeurd in 2015)
Gasbun:
2x afgesloten gasbun, het complete systeem is afgeperst op 05-07-2013 en goedgekeurd
Overig:
Noodhelmstok. Reddingsjoon. Het jacht is als Z-Schip in het Nederlandse scheepskadaster ingeschreven en bij verkoop wordt het jacht vrij op naam opgeleverd.

Partners