For Sail Yachtbrokers | Aanbod
587
page-template-default,page,page-id-587,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Bekebrede
Vientodora 65
€ 495.000
BTW Betaald
Catharina
Zeiljacht
19,95 m
X
5,30 m
X
1,50 m
2002
Staal
4
op verkoopterrein
Mitsubishi 190 Pk / 140 kW
sloep kotter getuigd
Prachtig klassiek design, zeer zeewaardig. Kiel-midzwaard 1.50-3.00 m. 2x Hut, ruime salon, elektr. lieren, genua+kotterfok (10). Inruil bespreekbaar!

Vraag meer informatie over de Bekebrede Vientodora 65

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Vorm:
S-spant
Dek uitvoering:
stalen onderdek met kurk (Marine-Deck - teak look-a-like), in september 2011 geschuurd
Opbouw vorm, materiaal:
stalen opbouw, in 2010 crème geschilderd en voorzien van een nieuw antislip
Kiel/zwaard:
hydraulisch kielmidzwaard van 1,50 naar 3,00 meter diepgang
Roer:
roer in skeg
Besturing:
hydraulische Exalto besturing, gelakte teak stuurstand in de kuip met rvs stuurwiel (voorzien van leder) en vanuit het deckhouse kan het jacht met de autopiloot worden bestuurd
Ramen:
Gehard glazen ramen (dubbel glas) in aluminium Rafa frames in het deckhouse, Lewmar dekluiken en ramen in de opbouw
Waterverplaatsing (in kg):
ca. 42.000
Ballast (in kg):
ca. 10.000 (lood)
Doorvaarthoogte:
ca. 25 m
Werf:
Mekon Yachtbuilding Lemmer heeft het casco gebouwd
Ontwerper:
Martin Bekebrede
Overig:
Het jacht is tussen 2001 en 2004 gebouwd. Stalen romp, in 2008 crème geschilderd. Kurk (Marine-Deck - teak look-a-like) op de kuipvloer en op de kuipbanken (2004). Vaste teak kuiptafel met opklapbare zij-bladen. Het onderwaterschip is in augustus/september 2015 voorzien van een compleet nieuw epoxy primer systeem, een laag harde en een laag zachte antifouling en nieuwe anodes. Inruil van een zeilboot of een motorboot is eventueel bespreekbaar.

Accommodatie

Materiaal, kleuren:
modern mahonie betimmering met wit plafond en witte wanden (voorzien van behang met een transparante epoxy laag - dus slijtvast en gemakkelijk schoon te houden) en een massief eiken vloer
Stoffering, gordijnen:
blauwe stoffen rib bekleding in het deckhouse en blauwe stoffen bekleding in de salon (in 2010 vernieuwd)
Hutten:
voorkajuit, salon en achterkajuit
Slaapplaatsen:
4 - 6 slaapplaatsen
Stahoogte:
minimaal 2,00 m in het deckhouse en in kombuis. Ca. 1,90 - 1,97 m in de salon, in beide hutten, in de badkamer en in de toilet
Toilet:
2003: 2x Elektrische Rheinstrom toilet (worden gespoeld met water uit de watertank)
Douche, bad:
zeer luxe, ruime en volledig betegelde badkamer met een aparte Huppe douche cabine (voorzien van thermostaat mengkraan en luxe douchekop)
Geluidsinstallatie, TV:
Yamaha RX-4357 Cinema DSP Digital radio/cd speler met Sub Woofer SW-P130 en (5x) surround sound speaker. Blauwpunkt 60 Watt waterproof kuipspeakers
TV:
Philips HD Flatscreen TV aangesloten op een surround sound systeem
Kooktoestel/pitten:
2003: Siemens 4x inductie kookplaat, half cardanisch
Oven:
2003: elektrische Siemens combi oven/magnetron
Magnetron:
2003: elektrische Siemens combi oven/magnetron
Koelkast:
2003: ingebouwde Liebherr Kissman 12 Volt koelkast (front loader)
Overig:
Luxe bruin lederen stoel in de salon. De ruime langskombuis aan bakboordzijde (schuin onder het deckhouse) is voorzien van een massief mahonie werkblad en een rvs wasbak. Onder het werkblad zijn de koelkast en de Siemens Hi-Sense vaatwasser ingebouwd. Philips koffiezetapparaat. Miele Soft Care System WT2670 wasmachine/droger (in het motorruim).

Motor, electra, water

Vermogen:
190 Pk / 140 kW
Merk:
Mitsubishi 6D16 TE 1 (Turbo is verwijderd en voorzien van een professioneel luchtfilter in oktober 2011)
Bouwjaar:
2002, geplaatst en in bedrijf gesteld in 2004
Uren:
ca. 500 uren
Brandstof:
diesel
Brandstoftank:
2x ca. 1.500 liter stalen tank (voorzien van mangaten)
Koeling:
Kielkoeling; de motor (incl. inlaatspuitstuk) wordt gekoeld door koelvloeistof dat in een gesloten systeem door de kiel loopt
Aandrijving:
mechanische keerkoppeling met Bloxflex, een rvs schroefas en 3 blads 28" vaste bronzen schroef
Kruissnelheid (knopen):
ca. 8,5 knopen
Max snelheid (knopen):
ca. 9,5 knopen
Verbruik (l/uur):
ca. 7,5 liter per uur
Meetinstrumenten:
1x koelwater temperatuur meter,1x temperatuur alarm met een controle lampje en 1x oliedruk alarm met een controle lampje
Boegschroef:
2003: hydraulische 10 Pk Exalto boegschroef
Spanning:
12, 24 en 230 Volt
Bedieningspaneel:
professionele zekeringkast met automatische zekeringen, Mastervolt Battery Monitor, 2x Voltmeter, 3x Amperemeter, 1x Hz meter
Accu:
juni 2016: 4x 150 AH Calcium service accu, 2x 102 AH motor accu en 1x 180 AH generator accu
Acculader:
2004: Mastervolt Dakar combi 24 Volt / 3.000 Watt / 100 A
Generator:
2004: Mitsubishi 15 KVA, in goed geisoleerde box, met ca. 500 uren. De generator wordt gekoeld door koelvloeistof dat in een gesloten systeem door de kiel loopt en heeft een droge uitlaat
Dynamo:
2x
Omvormer:
2004: Mastervolt Dakar combi 24 Volt / 3.000 Watt / 100 A
Waterdruksysteem:
elektrisch waterdruksysteem met een drukvat. De elektrische waterpomp is in juli 2016 vernieuwd
Warm water:
2004: ca. 120 liter boiler, verwarmd via 230 Volt walstroom en 230 Volt via de generator
Watertank:
2x ca. 1.000 liter rvs tank (voorzien van mangaten)
Vuilwatertank:
ca. 500 liter stalen tank met inhoudsmeter. Uitgevoerd met elektrische pomp om de vuilwatertank naar zee te kunnen legen
Walstroom:
vaste walstroom aansluiting met een aardlekschakelaar en een walstroomkabel
Voltmeter:
Toerenteller:
Watertankmeter:
Brandstoftankmeter:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Overig:
Het elektrische systeem is door Gova Electronica aangelegd en is voor het grootste gedeelte uitgevoerd met 230 Volt en wordt tot stand gebracht via de omvormer. Alleen het navigatie systeem, koelkast, toiletten en bilgepompen worden gevoed met 12 Volt of 24 Volt. Victron Isolation Transformer 3600. Het brandstofsysteem van de motor is uitgerust met een Separ dieselfilter met een waterafscheider (met alarm). Het externe koelsysteem van de motor en de generator zijn op twee gescheiden koel compartimenten (op de kiel) aangesloten. In 2011 is de motor voorzien van een natte uitlaat. Dit koelsysteem (met buitenwater) is echter in het uitlaatsysteem (dus achter de motor) geplaatst, zodat er geen zout water door de motor heen gaat. Diverse reserve onderdelen voor motor en generator.

Tuigage

Type:
sloep kotter getuigd
Rondhouten, verstaging:
2004: aluminium Hall Spars AWL-Grip White gespoten mast en giek, handmatige vastneerhouder, rvs verstaging, dubbele set zalingen
Lieren:
2004: Harken: 2x 64ST (elektrisch), 2x 53ST, 1x 44ST op de mast
Zeilen materiaal:
witte Dacron zeilen
Grootzeil:
2004: NED 31 Sails: Doorgelat groozeil met Frederiksen karren
Grootzeil reefsysteem:
3x rif
Genua:
2010: Elvstrom: Offshore Rolgenua met een grijze UV strook
Genua reefsysteem:
2004: Harken MK III Serie 3 rolfokinstallatie
Fok:
2010: Elvstrom: Offshore Rolkotterfok met een grijze UV strook (deze is tevens als zelfkerende fok te gebruiken)
Fok reefsysteem:
2010: Harken MK IV Serie 3 rolfokinstallatie
Overig:
Crème geschilderde Carbon spinnakerboom (2004), gemonteerd op rails aan voorzijde van de mast. Rvs grannybars rond de mast. Harken dekbeslag, grootschoot overloop, genuarails (in 2010 vernieuwd en meer naar binnen op het kajuitdak gemonteerd, zodat het jacht hoger aan de wind kan zeilen). Harken blokken en rails voor de zelfkerende fok. Donker blauwe grootzeilhuik. Lazy Jacks.

Navigatie en electronica

Navigatieverlichting:
3 Kleuren top-, anker-, stoom-, dek-, boeg- en heklicht
Kompas:
2004: Suunto kompas op de stuurstand
Roerstandaanwijzer:
2004: via Raymarine autopilot
Log/snelheid:
2004: Raymarine ST60 Tridata
Diepte:
2004: Raymarine ST60 Tridata
Wind:
2004: Raymarine ST60 Wind
Stuurautomaat:
2004: Raymarine ST6001
Radar:
2004: Raymarine C120 radar/kaartplotter gemonteerd op een draaibare rvs steun in het deckhouse, zodat het scherm ook vanuit de kuip af te lezen is
GPS:
in de kaartplotter
Marifoon:
2004: Raymarine Ray 240E met een speaker, gemonteerd bij de ingang in het deckhouse
Weatherfax/Navtex:
2004: ICS Nav 6
Kaartplotter:
2004: Raymarine C120 radar/kaarplotter gemonteerd in het deckhouse, uitgerust met AIS transponder en receiver
Kaarten, gidsen:
1x elektronische kaart
Overig:
De 4 kW radardome is half-cardanisch gemonteerd op een (in 2010) crème geschilderde radarpaal op het achterdek. Schatz klok (2004), Barometer (2004) en een thermo-/hygrometer (2004).

Uitrusting

Anker:
1x gegalvaniseerd Jambo anker (2006) met ca. 60 meter ketting en een reserve anker
Ankerlier:
2004: hydraulische rvs MUIR ankerlier, op voordek te bedienen
Stootwillen, lijnen:
Bimini, parasol:
2008: bimini met rvs stangen
Zwemtrap:
rvs zwemtrap (op de spiegel) met teak treden
Zeerailing, hekpreekstoel:
dubbele rvs zeerailing met midscheepse doorgangen en steps in de romp, welke tevens als zwemtrap gebruikt kunnen worden (als de zwemtrap niet neergeklapt is - is dus een veiligheids element)
Bijboot:
ca. 2,60 m Aquatop rubberboot
Buitenboordmotor:
Mercury 2,5 Pk
Davits/kraan:
de bijboot kan middels de hydraulische loopplank uit het water worden gehesen en onder de loopplank worden geborgt
Overig:
In 2009 is een hydraulische en uitschuifbare (maximaal 3 meter lang) rvs met teak Opacmare loopplank gemonteerd (aan 1 kant voorzien van een railing) met bediening op het achterdek en een extra afstandsbediening. In 2004 is in het motorruim een 230 Volt HP 1.5 compressor ingebouwd (bijvoorbeeld voor opblazen van een bijboot). Douche aan het achterdek met warm en koud water (de thermostaatkraan is onderdeks gemonteerd). Dekwaspomp (met buiten water).

Veiligheid

CE-normering:
Is niet geheel compleet en wordt momenteel aangevraagd
Epirb:
406 MHZ EPIRB
Reddingsvesten, harnassen:
4x reddingsvest
Reddingvlot:
2004: 6 persoons Sea-Safe reddingsvlot (moet gekeurd worden) in een container en gemonteerd in een rvs bracket, wat aan de bakboord rvs granny bar (bij de mast) hangt
Lenspomp:
2x elektrische bilgepomp
Brandpreventie:
3x brandblusser
Overig:
2x Reddingsboei. 1x Grab Bag.

Partners