C&C YACHTS
C & C 115
verkocht
BTW Betaald
CRACKAJACK
Zeiljacht
11,50 m
X
3,63 m
X
2,03 m
2008
Composiet
4
op verkoopterrein
Volvo Penta 27,3 Pk / 20 kW
In top conditie. Compleet uitgerust. Van 1e eigenaar. Carbon mast, uitschuifbare Carbon boegspriet, Carbon spinnakerboom, radar|plotter|AIS|autopilot

Vraag meer informatie over de C&C YACHTS C & C 115

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Ontwerper:
Tim Jackett
Werf:
Fairport Yachts / C & C Yard - USA
Bouwnummer:
USTCM38073J708
CE:
A
CE-normering:
A
Rompvorm:
rondspant
Dek en opbouw materiaal:
epoxy composiet met een foam sandwich en antislip
Opbouw vorm, materiaal:
epoxy composiet met een foam sandwich en antislip
Ramen:
Lewmar dekluiken (met donker blauwe afdekhoezen en twee dekluiken zijn voorzien van een ventilatieschelp) en patrijspoorten (2x te openen patrijspoort in de badkamer, 2x in de achterkajuit, 1x boven de kombuis en 1x boven de kaartentafel)
Doorvaarthoogte normaal:
1950
ca. 19,50 meter
Waterverplaatsing:
ca. 6.500
Ballast:
ca. 1.950
Besturing:
Whitlock stuurstand met een dubbelspaaks rvs stuurwiel (150 mm) bekleed met leder en voorzien van een donker blauwe stuurstandhuik (2008). Directe overbrenging middels rvs kabels
Roer:
epoxy balans roer met een carbon roerkoning, een carbon roer-as en een foam sandwich core. In 2009 zijn 2 nieuwe Jefa naaldlagers gemonteerd
Driftbeperking:
gietijzeren vinkiel met een loden bulb
Opmerkingen:
  • Dit perfect onderhouden jacht is medio april/mei 2008 aan de huidige en nog altijd eerste eigenaar opgeleverd
  • Het jacht verkeert in schitterende staat van onderhoud, is loaded met extra up-grades, heeft sublieme zeileigenschappen en met hoge WOW-factor
  • Op een aantal Clubwedstrijdjes na, is er niet met het jacht geraced
  • Zeer degelijk gebouwd in epoxy vacuüm met een foam sandwich, een composiet frame en de kielsectie is met Carbon versterkt
  • De romp is in Corinthian Blue (AWL GRIP) gespoten
  • Anti slip op de kuipvloer en op de kuipbanken
  • Ruime en diepe bakskist in de kuip (ook via de douche cabine bereikbaar)
  • Inklapbare middenkikkers
  • Alle afsluiters en huiddoorvoeren zijn in kunststof uitgevoerd
  • De diepe bilge is voorzien van een automatische elektrische bilgepomp
  • In 2015 zijn alle oude lagen antifouling van het onderwaterschip verwijderd, waarna 2 lagen primer en 2 lagen zelfslijpende antifouling zijn aangebracht
  • Ieder voorjaar ging het jacht de wal op voor onderhoud (nieuwe laag antifouling en nieuwe anode). Dit is voor het laatst in 2017 vernieuwd 
  • In 2017 is een nieuwe kunststof Truedesign huiddoorvoer en afsluiter voor de toilet gemonteerd en is de afvoer slang van de toilet vernieuwd
  • Uitstekend getest in Zeilen en Waterkampioen
  • Sailing World's 2006 Boat of the Year Overall Winner and Best Racer/Cruiser
  • De C&C is met recht een cruiser/racer te noemen. Van binnen alle luxe van een degelijk toerjacht, aan dek de voorzieningen om op de wedstrijdbanen goed uit de voeten te kunnen. De standaard koolstof mast, het kwalitatief uitstekende beslag, de snelle rompvorm en het grote zeiloppervlak zijn hiervan de voornaamste voorbeelden.
    De C&C maakt een weldoordachte indruk.
Via de twee onderstaande links zijn vaar testen te lezen: 
  • http://www.sailingworld.com/sailboats/cc-115-height-competent-duality
  • https://www.zeilen.nl/boottesten/cc-115/
Bij de C&C 115, die destijds door Zeilen was getest, werd opgemerkt dat er aan ventilatie nauwelijks aandacht was geschonken. De CRACKAJACK is een paar jaar later gebouwd en is standaard voorzien van geforceerde ventilatie

Accommodatie

Stahoogte:
Salon : ca. 1,90 - 1,95 m | Voorkajuit : ca. 1,80 - 1,85 m | Achterkajuit : ca. 1,90 - 1,95 m | Badkamer : ca. 1,90 - 1,95 m
Hutten:
voorkajuit, salon en achterkajuit
Slaapplaatsen:
vast: 4 extra: 0 crew: 2
4 - 6 slaapplaatsen
Type interieur:
kersen fineer en betimmering met teak holly vloerdelen
Gordijnen:
creme lederen salonbekleding (goede conditie)
Watertank & materiaal:
totaal ca. 300 liter (1x PE tank onder bed in de voorkajuit en 1x PE tank onder bakboord salonbank)
Vuilwatertank & materiaal:
ca. 45 liter PE tank (niet aangesloten op toilet - voorzien van een dekaansluiting)
Watersysteem:
elektrisch waterdruksysteem en een voetpomp (voor water uit de tank) bij de kombuis
Warm water:
Force Ten boiler (verwarmd via de motor of via 230 Volt walstroom) uitgerust met een extra thermostaat
Aantal douches:
1x badkamer met een douche, kunststof douche schermen en een elektrische douche water afvoer, voorzien van een vlotter
Toiletten:
1x handmatige Jabsco toilet (bijjna jaarlijks zijn de rubbertjes in de handpomp vernieuwd)
TV:
ENOX All in Line LED TV met ingebouwde DVD-speler, een Digitenne kaart houder, USB stick houder, via een splitter van de AIS op de marifoon antenne aangesloten
Radio/CD-speler:
JVC radio/CD-speler met een USB aansluiting, een afstandsbediening, speakers in de salon en Fusion speakers in de kuip
Kooktoestel & brandstof:
2 pits rvs Force Ten kooktoestel
Oven:
rvs Force Ten oven/grill
Koelkast & voeding:
toploader koelkast met een Isotherm Compact compressor
Vriezer:
staand vriesvak in de toploader koelkast
Verwarming:
Webasto 3500 met blaaspunten in de salon, in alle hutten en in de badkamer
Opmerkingen:
  • De indeling, het niveau van afwerking en de kwaliteit van bouw verschillen op een aangename manier van de gangbare Europese werven
  • Corian werkblad in de kombuis met een grote en diepe Corian gootsteen
  • Corian blad in de badkamer
  • Dimbare plafond verlichting in de salon
  • Nachtverlichting bij de navigatietafel
  • Veel opbergruimte en kastjes
  • Donker blauwe matrassen in de achterkajuit (1.95 x 1.50 meter)
  • Het bed in de voorkajuit in tijdens de bouw Custom verlengt (2.04 x 1.25/1.95 meter)
  • De originele matrassen worden ook meegeleverd 
  • 2016 : Custom Pantera koudschuim matrassen in de voorkajuit met een lattenboden

Motor en elektra

Merk:
Volvo Penta D1-30B (motornummer : 5102105599P)
Bouwjaar:
2008
Vermogen:
27,3 Pk / 20 kW
Draaiuren:
ca. 1.435 uren
Brandstof:
diesel
Verbruik:
ca. 2,5 L/H
Voortstuwing:
Saildrive (het saildrive membraam is NIET vervangen) met een 2 blads Volvo klapschroef
Koeling:
intercooling
Brandstoftank aantal:
ca. 98 liter (rvs tank onder stuurboord salonbank)
Max snelheid:
ca. 8 knopen
Kruissnelheid:
ca. 6,5 knopen (2.300 toeren)
Oliedrukmeter:
controle lampje en een accoustisch alarm
Temperatuurmeter:
controle lampje en een accoustisch alarm
Accu:
juli 2010 : 3x 92 Ah gel accu (service en motor)
Acculader:
Charles 30 A
Dynamo:
1x
Walstroom:
vaste walstroomaansluiting met een aardlekschakelaar en een walstroomkabel
Voltage:
12 en 230 Volt (walstroom)
Opmerkingen:
  • Dit jacht is destijds conform de CE-normen voor de Europese markt gebouwd met een 230 Volt systeem (ipv 110 Volt)
  • In alle vertrekken zijn 230 Volt stopcontacten
  • 12 Volt stopcontacten in de kuip en bij de navigatietafel
  • De dieseltank is altijd gevuld met diesel met een anti-bacterie toevoeging
  • De motor heeft ieder jaar een motor service beurt gehad
  • 2015 : Mastervolt Mass GI 3.5 Scheidingstransformator geinstalleerd (in de walstroom installatie)
  • 2016 : De diesel in de tank gecontroleerd en goed bevonden
  • Nadat er in het voorjaar van 2016 zwarte rook uit de uitlaat kwam, is het luchtfilter vernieuwd, zijn de verstuivers vernieuwd, is de kop gevlakt, zijn de kleppen gesteld en werd uiteindelijk geconstateerd dat de uitlaatbocht op de motor dichtgeroet was en werd de uitlaatbocht vernieuwd (factuur is ter inzage beschikbaar)

Navigatie en elektronica

Kompas:
op de stuurstand
Log/snelheid:
Raymarine ST60+ Speed
Dieptemeter:
Raymarine ST60+ Depht
Windmeter:
Raymarine ST60+ Wind
Navigatieverlichting:
3-kleuren LED top-, anker-, stoom-, dek-, LED boeg- en LED hekverlichting
Kaarten, gidsen:
1x digitale Navionics kaart : UK & Ireland Gold/X
Roerstandaanwijzer:
in autopilot
Autopilot:
Raymarine ST6001 Smartpilot met een Giro kompas en de cilinder zit rechtstreeks op het kwadrant aangesloten
GPS:
via de kaartplotter en via AIS
Kaartplotter:
Raymarine C80 radar/kaartplotter (in de kuip)
Radar:
Raymarine C80 radar/kaartplotter (in de kuip). De radardome is half-cardanisch aan een aluminium Scanstrut in de achterstag opgehangen
Marifoon:
Raymarine Ray 54e Mic (DSC) bij de navigatietafel en een extra speaker in de kuip
Opmerkingen:
  • Raymarine ST60+ Graphic (Multi repeater - in de kuip)
  • Easy AIS trx Class b transponder met een DVBT splitter en een interne GPS

Tuigage

Type tuigage:
sloep 19/20 getuigd
Mast materiaal:
Carbon Novis mast, aluminium Sparcraft giek en Forstar neerhouder, rvs Dyform verstaging met een dubbele set zwart gespoten aluminium zalingen en een hydraulische Sailtec achterstagspanner
Zeilen materiaal:
Max Voyager Cruising Laminaat, 3DL Marathon en Laminaat
Grootzeil:
2013 : Hagoort doorgelat Max Voyager Cruising Laminaat grootzeil (ca. 40m2)
Rolgrootzeil:
2x rif
Fok:
1x North Sails 3DL Marathon High Aspect rolfok (2013 - ca. 34m2), 1x Hagoort 70% Werkfok (2013 - ca. 23m2) en 1x Hagoort Hijsfok Medium Light (2012 - weinig gebruikt - ca. 37m2)
Voorzeil rolsysteem :
Harken rolfoksysteem
Gennaker:
North Sails : Gennaker (ca. 92m2)
Lieren:
aluminium Harken lieren : 2x 48ST (grootzeil schootlier - met grijze Blue Performance Winch Covers), 2x 46ST (genua schootlier - met grijze Blue Persormance Winch Covers) en 2x 40ST Quatro (val lier)
Opmerkingen:

 

  • Uitschuifbare Carbon boegspriet (Custom Made tijdens de bouw bij C&C Yachts), in 2013 voorzien van een Dyneema waterstag
  • Carbon P8 Spars spinnakerboom met een donker blauwe hoes
  • Harken dekbeslag
  • Harken genua rails
  • Harken grootschoot overloop in de kuip
  • German sheeting
  • Dyneema vallen en een 2e spinnakerval
  • Donker blauwe grootzeilhuik
  • Veel opbergruimte voor de zeilen

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
gegalvaniseerde Mantus anker met 10 meter 10mm ankerketting, 20 meter loodverzwaarde lijn en ca. 30 meter ankerlijn
Buiskap:
donker blauwe sprayhood (nieuwe ramen - 2017)
Dekzeil(en):
Custom donker blauw Stomoid Light afdekzeil (over de kuip en hangend on de giek)
Zeerailing:
rvs scepters, preekstoel, hekstoel en dubbeldraads zwart gecoate rvs zeerailingdraad met midscheepse doorgangen
Zwemplatform:
half open kuip/spiegel
Zwemtrap:
telescopische rvs zwemtrap
Opmerkingen:
  • Douche in de kuip (met warm en koud water)

Veiligheid

Reddingsvlot:
6 persoons Plastimo reddingsvlot in een valies (moet gekeurd worden)
EPIRB:
2011 : Cospas Sarsat Epirb (noodbaken met een ingebouwde GPS)
Bilgepomp:
handmatig en elektrisch (met een vlotter)
Brandblusser:
3x brandblusser (moeten gekeurd/vernieuwd worden)
Radarreflector:
losse tri-lens radarreflector (deze kan met boutjes door de 2 gaatjes op de 1e zaling worden vastgezet)
Gasbun met afvoer:
voor 2 Camping Gas flesjes
Opmerkingen:
  • Noodhelmstok
  • Gasdetector
  • Elektrische gasafsluiter (te bedienen in de kombuis)
  • 2008 : Nieuwe rvs gasslang achter het kooktoestel gemonteerd
  • 2016 : Nieuwe rvs gasslang op de gasfles in de gasbun gemonteerd 

Partners