Contest
36S
€ 54.000
BTW Betaald
Cati
Zeiljacht
10,92 m
X
3,55 m
X
1,45 m
1985
Polyester sandwich
4
op verkoopterrein
Yanmar 36 Pk / 26 kW
Perfecte staat, veel vernieuwd: motor ('11), vuilwatertank ('12), matrassen in achterhut + verstaging + radar + Webasto ('13), AIS + kooktoestel ('15)

Vraag meer informatie over de Contest 36S

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Ontwerper:
Dick Zaal
Werf:
Conyplex - Alkmaar - The Netherlands
Bouwnummer:
211
Rompvorm:
rondspant
Rompkleur:
wit
Dek en opbouw kleur:
wit
Dek en opbouw materiaal:
polyester sandwich
met een foam sandwich (2012) en voorzien van een zandkleurige antislip verflaag (2012)
Ramen:
Gebo dekluiken (2013 : € 1.700), perspex ruitje in het schuifluik bij de kajuitingang (2015) en perspex (gecraqueleerd) patrijspoorten in aluminium frames in de romp
Kuip:
achterkuip
Doorvaarthoogte normaal:
18,75 m
Kruiphoogte:
195 cm
Diepgang:
145 cm
Lengte waterlijn:
980 cm
Waterverplaatsing:
7.850 kg
Ballast:
3.500 kg
Besturing:
stuurwiel
Whitlock stuurstand met een rvs stuurwiel met leder bekleed, hoes over stuurstand, gelakte teak bekerhouder op stuurstand
Plek besturing:
buiten
Roer:
enkel
roer in skeg
Kiel/zwaard:
vleugelkiel
Opmerkingen:
  • Witte polyester romp met turquiose striping
  • Teak stootlijst op de romp voorzien van een rvs stootstrip
  • Teak vlonders op de kuipbanken en op de kuipvloer
  • 6x Kikker (inclusief midscheeps)
  • Het onderwaterschip is voorzien van Gelshield met veel lagen antifouling erover
  • 2011 : Aan de achterkant stond het roerblad open. Nadat het roerblad volledig droog was, is de scheur dichtgesmeerd met epoxy, netjes rond afgewerkt, voorzien van een epoxy primer systeem en 2 lagen antifouling (ca. € 1.075)
  • 2012 : Het teak dek verwijderd, de balsa sandwich kern verwijderd, Foam sandwich met epoxy aangebracht, afgewerkt met glasmatten, behandeld met epoxy coating en voorzien van een zandkleurige antislip verflaag (totaal : ca. € 10.000)
  • 2015 : Perspex ingangsluik
  • 2016 : Nieuwe huiddoorvoeren en afsluiters voor de douche afvoer, intake en outlet van de toilet, outlet van de wasbak in de badkamer en de outlet van de wasbak in de kombuis
De huidige eigenaar heeft sinds 2011 ca. € 50.000 in het jacht geinvesteerd.

Accommodatie

Kajuit:
Stahoogte:
190 cm
ca. 1,95 - 1.80 meter
Hutten:
2
voorkajuit en achterkajuit
Slaapplaatsen:
vast: 4 extra: 3
Type interieur:
Klassiek, warm
teak betimmering in goede conditie en een teak vloer (in 2015 geschuurd en gelakt) met blauw/groene stoffen bekleding
Kleur stoffering:
blauw
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Watertank & materiaal:
290 liter rvs
Watertankmeter:
VDO
Vuilwatertank & materiaal:
30 liter kunststof
(2012) met een 3-weg kraan en alle bijbehorende slangen vernieuwd
Dekafzuiging vuilwater:
Watersysteem:
druksysteem
elektrisch waterdruksysteem. De elektrische Par Max 2.9 waterpomp is in 2007 vernieuwd en de voetpomp bij de kombuis is in december 2010 vernieuwd
Warm water:
boiler (verwarmd via de motor of via 220 Volt walstroom)
Aantal douches:
1
1x badkamer met een wastafel en een douche (ca. 1,93 meter stahoogte)
Toiletten:
1 Handmatig 2014 : R&M
Radio/CD-speler:
2008 : Pioneer radio/CD-speler met Pioneer speakers en tweeters in de salon
Kooktoestel & brandstof:
3 pit(ten) gas
2015 : Dometic
Oven:
2015 : Domestic oven met grill
Koelkast & voeding:
elektrisch
top loader koelkast met een Frigoboat compressor
Vriezer:
vriesvakje in de koelkast
Verwarming:
hete lucht 2013 : Webasto Evo 3900 Airtop (blaaspunten in de badkamer, in de salon en in de achterkajuit - totaal € 2.500)
Opmerkingen:
  • Ruime kombuis aan stuurboord met een dubbele rvs spoelbak
  • 90% van de interieur verlichting is voorzien van een LED lamp
  • 2003 : Douche in de kuip (warm en koud water)
  • Wasbak in de achterkajuit
  • 2012 : Elektrische Par Max 2.9 douche water afvoerpomp
  • 2013 : Gisa Tex Med matrassen in de achterkajuit (€ 1.300)
  • 2015 : Vloer geschuurd en gelakt

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Merk:
Yanmar
Model:
3JH5E
Serienummer:
E10218
Bouwjaar:
2010
juli 2010, maar is pas in 2011 gekocht en ingebouwd (€ 16.750)
Vermogen:
1x 36 pk
26 kw
Urenteller:
Draaiuren:
810
(From the 4th of September 2018)
Brandstof:
diesel
Verbruik:
35 liter/uur
Keerkoppeling:
2011 : Yanmar
Overbrenging:
schroefas
Voortstuwing:
schroef
2 blads
Koeling:
indirect
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
140 liter
Materiaal brandstoftank:
rvs
Max snelheid:
7 knopen
Kruissnelheid:
6 knopen
Brandstoftankmeter:
VDO
Toerenteller:
2011
Accu:
4 100 Ah
2015 : Semi-Tractie
Acculader:
40 A
1998 : Victron Atlas combi 12V/1100W/40A
Dynamo:
2011
Omvormer:
1.100 Watt
1998: Victron Atlas combi 12V/1100W/40A
Voltmeter:
op de B&G Hornet 4 is de voltage van de accu's te bekijken
Walstroom:
vaste aansluiting met een aardlekschakelaar
Voltage:
12V 220V
Opmerkingen:
  • De motor heeft jaarlijks een service beurt gehad
  • Rvs schroefas met een Rope Cutter
  • VDO Ampere meter in de kuip - naast het nieuwe motorpaneel (2011)
  • 2011: Stuwdruklager, homokineet, intercooling en motor bedieningspaneel
  • 2011 : De motorfundatie en bilge van de motor ruimte is (nadat de oude motor was uitgebouwd) volledig in een top-coat gezet
  • Najaar 2011 : Waterlock in motoruitlaatsysteem aangebracht voor reduceren van uitlaat geluid
  • 2012 : Verlichting in de motorkamer
  • April 2015 : Dubbel omschakelbaar Racor dieselfilter geïnstalleerd
  • Maart 2016 : 2 Mangaten in de dieseltank aangebracht
  • Maart 2016 : Dieseltank gereinigd
  • Najaar 2017: Laatste service beurt aan motor uitgevoerd

Navigatie en elektronica

Kompas:
2002 : Plastimo Olympic 135
op de stuurstand
Log/snelheid:
1998 : Navico Clipper
Dieptemeter:
1998 : Navico Clipper
Windmeter:
B&G Hornet 4
(defect - topunit ontbreekt)
Navigatieverlichting:
3 kleuren top- (2013 - LED lampje), anker- (2013 - LED lampje), stoom-, dek-, boeg- (2013 - LED) en hek- (2013 - LED) verlichting
Kaarten, gidsen:
1x Navionics Europe West Gold CF (laatste update in april 2016) en 1x Navionics 25XG Zweden Zuid - Duitsland
Autopilot:
1x Robertson AP 200 DL Sail and 1x spare Robertson AP 200 DL Sail display
GPS:
1x Philips AP Navigator MK8 GPS, 1x Raymarine C80 and 1x Geonav 7
de Philips AP Navigator MK8 GPS is defect
Kaartplotter:
1x Raymarine C80 radar/chart plotter and 1x Geonav 7 (2005)
Raymarine C80 (Display is van 2012) radar/kaartplotter aan een draai-arm bij de ingang en gekoppeld aan de AIS en 1x Geonav 7 in de kuip
Radar:
Raymarine C80 radar/chart plotter with a 2 kW radar dome antenna
Raymarine C80 radar/kaartplotter (Display is van 2012) aan een draai-arm bij de ingang. De radardome is in 2013 in de mast gemonteerd
AIS:
2015 : MCMurdo Smartfind M10 AIS Class B Transponder
Marifoon:
1x ICOM IC-M423 VHF (2015) and 1x Shipmate RS 8300
ICOM IC-M423 marifoon is aan de Geonav kaartplotter gekoppeld en de Shipmate RS 8300 bij de ingang (gekoppeld aan de nood antenne op het achterdek)
Weatherfax/Navtex:
July 2014 : Nasa Radiotelex Weatherman
Opmerkingen:
  • Plastimo klok en een digitale Wempe Barometer (defect, maar is te repareren) op het hoofdschot in de salon
  • VDO Barometer bij de kaartentafel en een Quartz klok in de voorkajuit 
  • Mebus weerstation bij de navigatietafel
  • 2013 : Rvs Zwanenhals voor het doorvoeren van de mastbedrading 
  • 2015 : Stekkers op de meeste mastbedrading aangebracht

Tuigage

Type tuigage:
sloep
top getuigd
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
aluminium
Selden mast en giek, rvs verstaging (in 2013 vernieuwd - € 3.000) met een dubbele set zalingen en een handmatige achterstagspanner
Boegspriet + type:
vast
Verstaging:
staaldraad
Zeiloppervlak:
65,3 m<sup>2</sup>
Aantal zeilen:
3
Zeilen materiaal:
dacron
Zeilmaker:
Van Vliet Sails
Grootzeil:
1997: Van Vliet Sails : grootzeil
Genua:
2005: Van Vliet Sails : rolgenua
Fok:
rolfok
Voorzeil rolsysteem :
Furlex rolfokinstallatie
Spinnaker:
spinnaker met een slurf (in de slurf zitten een paar scheurtjes)
Lieren:
2x Enkes 28ST, 2x Enkes 18, 1x Enkes 22 vallier, 1x Lewmar 30 ST vallier en 1x Lewmar 16ST (reeflier rolfokinstallatie)
Handmatige lieren:
7
Selftailing:
4
Opmerkingen:
  • Aluminium Spinnakerboom
  • Aluminium dekbeslag
  • Dutchman Flacking system (voor grootzeil)
  • Recente creme genua huik (Rocon) waar een aantal kleine scheurtjes in zijn gekomen door een storm in de zomer van 2017
  • 2013 : Geïsoleerde achterstag
  • 2013 : Rvs boegspriet
  • 2014 : Creme grootzeilhuik

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 CQR gegalvaniseerd
Anker bevestiging:
ketting
Ankerlier:
elektrisch
1996 : Vetus
Buiskap:
vaste ruit in een aluminium frame met creme kleurige (achterste strook is turquoise) sprayhood (Oud) met een rvs handgrip voorzien van leder en kuiptent (oud)
Kuiptent:
Dekzeil(en):
winterkleed in 2 delen (in september 2017 volledig gecontroleerd en bijgewerkt)
Zeerailing:
rvs scepters, preekstoel, hekstoel en dubbeldraadse rvs zeerailling (bovenste draad is in 2013 vernieuwd)
Zwemtrap:
rvs zwemtrap met teak treden
Stootwillen, lijnen:
Kuiptafel:
Opmerkingen:
  • Opklapbare gelakte teak kuiptafel

Veiligheid

Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch handmatig en elektrisch bilgepomp met een bilge alarm (rode lamp)
Brandblusser:
2x brandblusser (moeten gekeurd worden)
Radarreflector:
(bijna in de masttop)
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:
  • Noodhelmstok
  • Opklapbare veiligheids ogen in de kuip voor een Life-Line

Partners