Contest
36S
verkocht
BTW Betaald
Cati
Zeiljacht
10,92 m
X
3,55 m
X
1,45 m
1985
Polyester sandwich
4
op verkoopterrein
Yanmar 36 Pk / 26 kW
Perfecte staat, veel vernieuwd: motor ('11), vuilwatertank ('12), matrassen in achterhut + verstaging + radar + Webasto ('13), AIS + kooktoestel ('15)

Vraag meer informatie over de Contest 36S

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Ontwerper:
Dick Zaal
Werf:
Conyplex - Alkmaar - The Netherlands
Bouwnummer:
211
Rompvorm:
Rondspant
Rompkleur:
Wit
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Polyester sandwich
met een foam sandwich (2012) en voorzien van een zandkleurige antislip verflaag (2012)
Ramen:
Gebo dekluiken (2013 : € 1.700), perspex ruitje in het schuifluik bij de kajuitingang (2015) en perspex (gecraqueleerd) patrijspoorten in aluminium frames in de romp
Kuip:
Achterkuip
Doorvaarthoogte normaal:
18,75 m
Kruiphoogte:
195 cm
Diepgang:
145 cm
Lengte waterlijn:
980 cm
Waterverplaatsing:
7.850 kg
Ballast:
3.500 kg
Besturing:
Stuurwiel
Whitlock stuurstand met een rvs stuurwiel met leder bekleed, hoes over stuurstand, gelakte teak bekerhouder op stuurstand
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
roer in skeg
Kiel/zwaard:
Vleugelkiel
Opmerkingen:
  • Witte polyester romp met turquiose striping
  • Teak stootlijst op de romp voorzien van een rvs stootstrip
  • Teak vlonders op de kuipbanken en op de kuipvloer
  • 6x Kikker (inclusief midscheeps)
  • Het onderwaterschip is voorzien van Gelshield met veel lagen antifouling erover
  • 2011 : Aan de achterkant stond het roerblad open. Nadat het roerblad volledig droog was, is de scheur dichtgesmeerd met epoxy, netjes rond afgewerkt, voorzien van een epoxy primer systeem en 2 lagen antifouling (ca. € 1.075)
  • 2012 : Het teak dek verwijderd, de balsa sandwich kern verwijderd, Foam sandwich met epoxy aangebracht, afgewerkt met glasmatten, behandeld met epoxy coating en voorzien van een zandkleurige antislip verflaag (totaal : ca. € 10.000)
  • 2015 : Perspex ingangsluik
  • 2016 : Nieuwe huiddoorvoeren en afsluiters voor de douche afvoer, intake en outlet van de toilet, outlet van de wasbak in de badkamer en de outlet van de wasbak in de kombuis
  • Toen het jacht in juni 2018 op de wal stond voor een nieuwe laag antifouling, zijn er een aantal osmoseblazen geconstateerd en in juli 2018 heeft ca. 50% van het onderwaterschip een Hotvac osmose behandeling gehad, waarna het volledige onderwaterschip een Gelshield behandeling heeft gekregen en 2 nieuwe lagen antifouling zijn aangebracht. Tevens is de anode vernieuwd (ca. 5.500). 
De huidige eigenaar heeft sinds 2011 ca. € 62.500 in het jacht geïnvesteerd.

Accommodatie

Salon:
Stahoogte:
190 cm
ca. 1,95 - 1.80 meter
Hutten:
2
voorkajuit en achterkajuit
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Extra: 3
Type interieur:
Klassiek, warm
teak betimmering in goede conditie en een teak vloer (in 2015 geschuurd en gelakt) met blauw/groene stoffen bekleding
Kleur stoffering:
Blauw
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Watertank & materiaal:
290 liter Rvs
Watertankmeter:
VDO
Vuilwatertank & materiaal:
30 liter Kunststof
(2012) met een 3-weg kraan en alle bijbehorende slangen vernieuwd
Dekafzuiging vuilwater:
Watersysteem:
Druksysteem
elektrisch waterdruksysteem. De elektrische Par Max 2.9 waterpomp is in 2007 vernieuwd en de voetpomp bij de kombuis is in december 2010 vernieuwd
Warm water:
boiler (verwarmd via de motor of via 220 Volt walstroom)
Aantal douches:
1
1x badkamer met een wastafel en een douche (ca. 1,93 meter stahoogte)
Toiletten:
1 Handmatig 2014 : R&M
Radio/CD-speler:
2008 : Pioneer radio/CD-speler met Pioneer speakers en tweeters in de salon
Kooktoestel & brandstof:
3 pit(ten) Gas
2015 : Dometic
Oven:
2015 : Domestic oven met grill
Koelkast & voeding:
Elektrisch
top loader koelkast met een Frigoboat compressor
Vriezer:
vriesvakje in de koelkast
Verwarming:
hete lucht 2013 : Webasto Evo 3900 Airtop (blaaspunten in de badkamer, in de salon en in de achterkajuit - totaal € 2.500)
Opmerkingen:
  • Ruime kombuis aan stuurboord met een dubbele rvs spoelbak
  • 90% van de interieur verlichting is voorzien van een LED lamp
  • 2003 : Douche in de kuip (warm en koud water)
  • Wasbak in de achterkajuit
  • 2012 : Elektrische Par Max 2.9 douche water afvoerpomp
  • 2013 : Gisa Tex Med matrassen in de achterkajuit (€ 1.300)
  • 2015 : Vloer geschuurd en gelakt

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Merk:
Yanmar
Model:
3JH5E
Serienummer:
E10218
Bouwjaar:
2010
juli 2010, maar is pas in 2011 gekocht en ingebouwd (€ 16.750)
Vermogen:
1x 36 pk
26 kw
Urenteller:
Draaiuren:
810
(From the 4th of September 2018)
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
3,5 liter/uur
Keerkoppeling:
2011 : Yanmar
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
2 blads
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
140 liter
Materiaal brandstoftank:
Rvs
Max snelheid:
7 knopen
Kruissnelheid:
6 knopen
Brandstoftankmeter:
VDO
Toerenteller:
2011
Accu:
4 x 100 Ah
2015 : Semi-Tractie
Acculader:
40 A
1998 : Victron Atlas combi 12V/1100W/40A
Dynamo:
2011
Omvormer:
1.100 Watt
1998: Victron Atlas combi 12V/1100W/40A
Voltmeter:
op de B&G Hornet 4 is de voltage van de accu's te bekijken
Walstroom:
vaste aansluiting met een aardlekschakelaar
Voltage:
12V 220V
Opmerkingen:
  • De motor heeft jaarlijks een service beurt gehad
  • Rvs schroefas met een Rope Cutter
  • VDO Ampere meter in de kuip - naast het nieuwe motorpaneel (2011)
  • 2011: Stuwdruklager, homokineet, intercooling en motor bedieningspaneel
  • 2011 : De motorfundatie en bilge van de motor ruimte is (nadat de oude motor was uitgebouwd) volledig in een top-coat gezet
  • Najaar 2011 : Waterlock in motoruitlaatsysteem aangebracht voor reduceren van uitlaat geluid
  • 2012 : Verlichting in de motorkamer
  • April 2015 : Dubbel omschakelbaar Racor dieselfilter geïnstalleerd
  • Maart 2016 : 2 Mangaten in de dieseltank aangebracht
  • Maart 2016 : Dieseltank gereinigd
  • Najaar 2017: Laatste service beurt aan motor uitgevoerd

Navigatie en elektronica

Kompas:
2002 : Plastimo Olympic 135
op de stuurstand
Log/snelheid:
1998 : Navico Clipper
Dieptemeter:
1998 : Navico Clipper
Windmeter:
B&G Hornet 4
(defect - topunit ontbreekt)
Navigatieverlichting:
3 kleuren top- (2013 - LED lampje), anker- (2013 - LED lampje), stoom-, dek-, boeg- (2013 - LED) en hek- (2013 - LED) verlichting
Kaarten, gidsen:
1x Navionics Europe West Gold CF (laatste update in april 2016) en 1x Navionics 25XG Zweden Zuid - Duitsland
Autopilot:
1x Robertson AP 200 DL Sail and 1x spare Robertson AP 200 DL Sail display
GPS:
1x Philips AP Navigator MK8 GPS, 1x Raymarine C80 and 1x Geonav 7
de Philips AP Navigator MK8 GPS is defect
Kaartplotter:
1x Raymarine C80 radar/chart plotter and 1x Geonav 7 (2005)
Raymarine C80 (Display is van 2012) radar/kaartplotter aan een draai-arm bij de ingang en gekoppeld aan de AIS en 1x Geonav 7 in de kuip
Radar:
Raymarine C80 radar/chart plotter with a 2 kW radar dome antenna
Raymarine C80 radar/kaartplotter (Display is van 2012) aan een draai-arm bij de ingang. De radardome is in 2013 in de mast gemonteerd
AIS:
2015 : MCMurdo Smartfind M10 AIS Class B Transponder
Marifoon:
1x ICOM IC-M423 VHF (2015) and 1x Shipmate RS 8300
ICOM IC-M423 marifoon is aan de Geonav kaartplotter gekoppeld en de Shipmate RS 8300 bij de ingang (gekoppeld aan de nood antenne op het achterdek)
Weatherfax/Navtex:
July 2014 : Nasa Radiotelex Weatherman
Opmerkingen:
  • Plastimo klok en een digitale Wempe Barometer (defect, maar is te repareren) op het hoofdschot in de salon
  • VDO Barometer bij de kaartentafel en een Quartz klok in de voorkajuit 
  • Mebus weerstation bij de navigatietafel
  • 2013 : Rvs Zwanenhals voor het doorvoeren van de mastbedrading 
  • 2015 : Stekkers op de meeste mastbedrading aangebracht

Tuigage

Type tuigage:
Sloep
top getuigd
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Aluminium
Selden mast en giek, rvs verstaging (in 2013 vernieuwd - € 3.000) met een dubbele set zalingen en een handmatige achterstagspanner
Boegspriet + type:
Vast
Verstaging:
Staaldraad
Zeiloppervlak:
65,3 m<sup>2</sup>
Aantal zeilen:
3
Zeilen materiaal:
Dacron
Zeilmaker:
Van Vliet Sails
Grootzeil:
1997: Van Vliet Sails : grootzeil
Genua:
2005: Van Vliet Sails : rolgenua
Fok:
rolfok
Voorzeil rolsysteem :
Furlex rolfokinstallatie
Spinnaker:
spinnaker met een slurf (in de slurf zitten een paar scheurtjes)
Lieren:
2x Enkes 28ST, 2x Enkes 18, 1x Enkes 22 vallier, 1x Lewmar 30 ST vallier en 1x Lewmar 16ST (reeflier rolfokinstallatie)
Handmatige lieren:
7
Selftailing:
4
Opmerkingen:
  • Aluminium Spinnakerboom
  • Aluminium dekbeslag
  • Dutchman Flacking system (voor grootzeil)
  • Recente creme genua huik (Rocon) waar een aantal kleine scheurtjes in zijn gekomen door een storm in de zomer van 2017
  • 2013 : Geïsoleerde achterstag
  • 2013 : Rvs boegspriet
  • 2014 : Creme grootzeilhuik

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x CQR Gegalvaniseerd
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
1996 : Vetus
Buiskap:
vaste ruit in een aluminium frame met creme kleurige (achterste strook is turquoise) sprayhood (Oud) met een rvs handgrip voorzien van leder en kuiptent (oud)
Kuiptent:
Dekzeil(en):
winterkleed in 2 delen (in september 2017 volledig gecontroleerd en bijgewerkt)
Zeerailing:
rvs scepters, preekstoel, hekstoel en dubbeldraadse rvs zeerailling (bovenste draad is in 2013 vernieuwd)
Zwemtrap:
rvs zwemtrap met teak treden
Stootwillen, lijnen:
Kuiptafel:
Opmerkingen:
  • Opklapbare gelakte teak kuiptafel

Veiligheid

Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch handmatig en elektrisch bilgepomp met een bilge alarm (rode lamp)
Brandblusser:
2x brandblusser (moeten gekeurd worden)
Radarreflector:
(bijna in de masttop)
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:
  • Noodhelmstok
  • Opklapbare veiligheids ogen in de kuip voor een Life-Line

Partners