Contest
36S
€ 58.000
BTW Betaald
Cati
Zeiljacht
10,92 m
X
3,55 m
X
1,45 m
1985
Polyester sandwich
4
op verkoopterrein
Yanmar 36 Pk / 26 kW
Perfecte staat, veel vernieuwd: motor ('11), vuilwatertank ('12), matrassen in achterhut + verstaging + radar + Webasto ('13), AIS + kooktoestel ('15)

Vraag meer informatie over de Contest 36S

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Ontwerper:
Dick Zaal
Dick Zaal
Werf:
Conyplex - Alkmaar - Nederland
Conyplex - Alkmaar - Nederland
Bouwnummer:
211
211
CE:
A
CE aantal opvarenden:
8
Rompvorm:
rondspant
rondspant
Rompkleur:
wit
Dek en opbouw kleur:
wit
Dek en opbouw materiaal:
polyester sandwich
polyester met een foam sandwich (2012) en voorzien van een zandkleurige antislip verflaag (2012)
Opbouw vorm, materiaal:
polyester opbouw met een foam sandwich (2012) en voorzien van een zandkleurige antislip verflaag (2012)
Ramen:
Gebo dekluiken (2013 - €1.700), perspex ruitje in het schuifluik bij de kajuitingang (2015) en perspex (gecraqueleerd) patrijspoorten in aluminium frames in de romp
Kuip:
achterkuip
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
1650 cm
ca. 16.5 meter
Kruiphoogte:
195 cm
Diepgang:
145 cm
Diepgang maximaal:
145 cm
Lengte waterlijn:
1650 cm
Waterverplaatsing:
7.85 ton
ca. 7.850 kg
Ballast:
3.5 ton
ca. 3.500 kg
Besturing:
stuurwiel
Whitlock stuurstand met een rvs stuurwiel met leder bekleed, hoes over stuurstand, gelakte teak bekerhouder op stuurstand
Plek besturing:
buiten
Roer:
enkel
roer in skeg
Driftbeperking:
vaste kiel
vleugel kiel
Opmerkingen:
  • Witte polyester romp met turquiose striping
  • Teak stootlijst op de romp voorzien van een rvs stootstrip
  • Teak vlonders op de kuipbanken en op de kuipvloer
  • Opklapbare gelakte teak kuiptafel
  • 6x Kikker (inclusief midscheeps)
  • Het onderwaterschip is voorzien van Gelshield met veel lagen antifouling erover
  • 2011 : Aan de achterkant stond het roerblad open. Nadat het roerblad volledig droog was, is de scheur dichtgesmeerd met epoxy, netjes rond afgewerkt, voorzien van een epoxy primer systeem en 2 lagen antifouling (ca. € 1.075)
  • 2012 : Het teak dek verwijderd, de balsa sandwich kern verwijderd, Foam sandwich met epoxy aangebracht, afgewerkt met glasmatten, behandeld met epoxy coating en voorzien van een zandkleurige antislip verflaag (totaal : ca. € 10.000)
  • 2015 : Perspex ingangsluik
  • 2016 : Nieuwe huiddoorvoeren en afsluiters voor de douche afvoer, intake en outlet van de toilet, outlet van de wasbak in de badkamer en de outlet van de wasbak in de kombuis
De huidige eigenaar heeft sinds 2011 ca. € 50.000 in het jacht geinvesteerd.

Accommodatie

Stahoogte:
190 cm
ca. 1,95 - 1.80 meter
Hutten:
2
voorkajuit, salon en achterkajuit
Slaapplaatsen:
vast: 4 extra: 3 crew: 0
4 - 7 slaapplaatsen
Type interieur:
klassieke teak betimmering in goede conditie en een teak vloer (in 2015 geschuurd en gelakt)
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
blauw/groene stoffen bekleding
Watertank & materiaal:
ca. 290 liter rvs tank
Watertankmeter:
VDO
Vuilwatertank & materiaal:
2012: ca. 30 liter kunststof vuilwatertank met een dekaansluiting, een 3-weg kraan en alle bijbehorende slangen vernieuwd
Watersysteem:
elektrisch waterdruksysteem. De elektrische Par Max 2.9 waterpomp is in 2007 vernieuwd en de voetpomp bij de kombuis is in december 2010 vernieuwd
Warm water:
boiler (verwarmd via de motor of via 230 Volt walstroom)
Aantal douches:
1
1x badkamer met een wastafel en een douche (ca. 1,93 meter stahoogte)
Toiletten:
1
2014 : 1x handmatige R&M toilet
Radio/CD-speler:
2008 : Pioneer radio/CD-speler met Pioneer speakers en tweeters in de salon
Kooktoestel & brandstof:
2015 : 3 pits Dometic kooktoestel
Oven:
2015 : Domestic oven met grill
Koelkast & voeding:
top loader koelkast met een Frigoboat compressor
Vriezer:
vriesvakje in de koelkast
Verwarming:
hete lucht: 2013 : Webasto Evo 3900 Airtop (blaaspunten in de badkamer, in de salon en in de achterkajuit)
Opmerkingen:
  • Ruime kombuis aan stuurboord met een dubbele rvs spoelbak
  • 90% van de interieur verlichting is voorzien van een LED lamp 
  • Wasbak in de achterkajuit
  • 2012 : Elektrische Par Max 2.9 douche water afvoerpomp
  • 2013 : Gisa Tex Med matrassen in de achterkajuit (€ 1.300)
  • 2015 : Vloer geschuurd en gelakt

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
elektrisch
Type:
binnenboord
Merk:
Yanmar
Yanmar 3JH5E (motornummer E10218)
Model:
3JH5E
Bouwjaar:
2010
juli 2010, maar is pas in 2011 gekocht en ingebouwd (€ 16.750)
Vermogen:
36 pk
36 Pk / 26 kW
Draaiuren:
810
ca. 810 uren (per 04-09-2017)
Brandstof:
diesel
diesel
Verbruik:
3 liter/uur
ca. 3,5 L/H
Overbrenging:
schroefas
Voortstuwing:
schroef
keerkoppeling (2011), stuwdruklager (2011), homokineet (2011), rvs schroefas, een Rope Cutter en een vaste 2 blads schroef
Koeling:
indirect
2011: intercooling
Brandstoftank aantal:
ca. 140 liter rvs tank
Inhoud brandstoftank:
140 liter
Max snelheid:
12 km/h
ca. 7 knopen
Kruissnelheid:
10 km/h
ca. 6.5 knopen
Meetinstrumenten:
2011 : nieuw motor bedieningspaneel
Brandstoftankmeter:
VDO
Toerenteller:
2011
Accu:
2015: 4x 100 AH Semi-Tractie accu's
Acculader:
1998: Victron Atlas combi 12V/1100W/40A
Dynamo:
2011
Omvormer:
1998: Victron Atlas combi 12V/1100W/40A
Voltmeter:
op de B&G Hornet 4 is de voltage van de accu's te bekijken
Walstroom:
vaste walstroomaansluiting met een aardlekschakelaar en een walstroomkabel
Voltage:
12V: 12 Volt en 230 Volt
Opmerkingen:
  • De motor heeft jaarlijks een service beurt gehad
  • VDO Ampere meter in de kuip - naast het nieuwe motorpaneel (2011)
  • 2011 : De motorfundatie en bilge van de motor ruimte is (nadat de oude motor was uitgebouwd) volledig in een top-coat gezet
  • Najaar 2011 : Waterlock in motoruitlaatsysteem aangebracht voor reduceren van uitlaat geluid
  • 2012 : Verlichting in de motorkamer
  • April 2015 : Dubbel omschakelbaar Racor dieselfilter geinstalleerd
  • Maart 2016 : 2 Mangaten in de dieseltank aangebracht
  • Maart 2016 : Dieseltank gereinigd
  • Najaar 2016: Laatste service beurt aan motor uitgevoerd

Navigatie en elektronica

Kompas:
2002 : Plastimo Olympic 135 kompas op de stuurstand
Log/snelheid:
1998 : Navico Clipper (defect)
Dieptemeter:
1998 : Navico Clipper (valt soms uit)
Windmeter:
B&G Hornet 4 (defect - topunit ontbreekt)
Navigatieverlichting:
3 kleuren top- (2013 - LED lampje), anker- (2013 - LED lampje), stoom-, dek-, boeg- (2013 - LED) en hek- (2013 - LED) verlichting
Kaarten, gidsen:
1x Navionics Europe West Gold CF (laatste update in april 2016) en 1x Navionics 25XG Zweden Zuid - Duitsland
Autopilot:
1x Robertson AP 200 DL Sail en 1x reserve Robertson AP 200 DL Sail bedieningspaneel
GPS:
in de beide kaartplotters en 1x Philips AP Navigator MK8 GPS (defect)
Kaartplotter:
1x Raymarine C80 (Display is van 2012) radar/kaartplotter aan een draai-arm bij de ingang en gekoppeld aan de AIS en 1x Geonav 7 (2005) in de kuip
Radar:
Raymarine C80 radar/kaartplotter (Display is van 2012) aan een draai-arm bij de ingang. De 2 kW radardome is in 2013 in de mast gemonteerd
Marifoon:
1x ICOM IC-M423 marifoon (2015) gekoppeld aan de Geonav kaartplotter en 1x Shipmate RS 8300 bij de ingang (gekoppeld aan de nood antenne op het achterdek)
Weatherfax/Navtex:
Juli 2014 : Nasa Radiotelex Weatherman
Opmerkingen:
  • Plastimo klok en een digitale Wempe Barometer (defect, maar is te repareren) op het hoofdschot in de salon. VDO Barometer bij de kaartentafel en een Quartz klok in de voorkajuit 
  • Mebus weerstation bij de navigatietafel
  • 2013 : Rvs Zwanenhals voor het doorvoeren van de mastbedrading 
  • 2015 : MCMurdo Smartfind M10 AIS Class B Transponder
  • 2015 : Stekkers op de meeste mastbedrading aangebracht

Tuigage

Type tuigage:
sloep
sloep top getuigd
Mast materiaal:
aluminium
aluminium Selden mast en giek, rvs verstaging (in 2013 vernieuwd - € 3.000) met een dubbele set zalingen en een handmatige achterstagspanner
Zeilen materiaal:
witte Dacron zeilen
Grootzeil:
1997: Van Vliet Sails : grootzeil
Rolgrootzeil:
2x rif
Genua:
2005: Van Vliet Sails : rolgenua
Fok:
rolfok
Voorzeil rolsysteem :
Genua reefsysteem:
Furlex rolfokinstallatie
Spinnaker:
spinnaker met een slurf (in de slurf zitten een paar scheurtjes)
Lieren:
2x Enkes 28ST, 2x Enkes 18, 1x Enkes 22 vallier, 1x Lewmar 30 ST vallier en 1x Lewmar 16ST (reeflier rolfokinstallatie)
Handmatige lieren:
Opmerkingen:
  • Aluminium Spinnakerboom
  • Aluminium dekbeslag
  • Dutchman Flacking system (voor grootzeil)
  • Recente creme genua huik (Rocon) waar een aantal kleine scheurtjes in zijn gekomen door een storm in de zomer van 2017
  • 2013 : Geïsoleerde achterstag
  • 2013 : Rvs boegspriet
  • 2014 : Creme grootzeilhuik

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1x CQR anker met ankerketting
Anker bevestiging:
ketting
Ankerlier:
elektrisch
1996 : elektrische Vetus ankerlier
Buiskap:
vaste ruit in een aluminium frame met creme kleurige (achterste strook is turquoise) sprayhood (Oud) met een rvs handgrip voorzien van leder en kuiptent (oud)
Dekzeil(en):
winterkleed in 2 delen (in september 2017 volledig gecontroleerd en bijgewerkt)
Zeerailing:
rvs scepters, preekstoel, hekstoel en dubbeldraadse rvs zeerailling (bovenste draad is in 2013 vernieuwd)
Zwemplatform:
Zwemtrap:
rvs zwemtrap met teak treden
Stootwillen, lijnen:
Opmerkingen:
  • 2003 : Douche in de kuip (warm en koud water)

Veiligheid

Bilgepomp:
Elektrisch: handmatig en elektrisch bilgepomp met een bilge alarm (rode lamp)
Brandblusser:
2x brandblusser (moeten gekeurd worden)
Radarreflector:
radarreflector (bijna in de masttop)
Gasbun met afvoer:
gasbun
Opmerkingen:
  • Noodhelmstok.
  • Opklapbare veiligheids ogen in de kuip voor een Life-Line

Partners