CR
371
€ 109.000
BTW Betaald
Cayenne
Zeiljacht
11,55 m
X
3,24 m
X
1,85 m
2005
Polyester sandwich
4
op verkoopterrein
Yanmar 29 Pk / 21 kW
Keurig onderhouden en uitgerust; Eberspacher, boiler, koelkast, 1x elektr lier, Navtex, TackTick log/diepte/wind, Raymarine autopilot, plotter, VHF

Vraag meer informatie over de CR 371

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Ontwerper:
Carl Beyer
Carl Beyer
Werf:
CR Yachts Onrust AB
CR Yachts Onrust AB - Zweden
Bouwnummer:
SE-CRY37166F505
SE-CRY37166F505
CE:
A
A
CE-normering:
A
Rompvorm:
rondspant
rondspant
Rompkleur:
wit
Dek en opbouw kleur:
wit
Dek en opbouw materiaal:
polyester
teak dek
Opbouw vorm, materiaal:
polyester met antislip
Ramen:
Lewmar dekluiken en rvs Rudgerson ramen
Kuip:
achterkuip
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
1800 cm
ca. 18 meter
Diepgang:
185 cm
Diepgang maximaal:
185 cm
Waterverplaatsing:
6 ton
ca. 6.000
Ballast:
2 ton
ca. 2.450
Besturing:
stuurwiel
Whitlock stuurstand met een rvs Lewmar stuurwiel bekleed met leder
Plek besturing:
buiten
Roer:
enkel
semi-balansroer met skeg
Driftbeperking:
vaste kiel
loden vinkiel
Opmerkingen:
Witte polyester romp met donker blauwe biezen. Teak op de kuipbanken en teak op de kuipvloer. Aan de voorkant van de stuurstand kan een custom made rvs beugel worden gemonteerd waarop een teak kuiptafel geplaatst kan worden. Het teak ingangsluik kan eveneens op deze rvs beugel worden bevestigd en als borreltafeltje worden benut. Zeer ruime en diepe bakskist aan stuurboord in de kuip. 6x Rvs klamp (dus ook midscheeps). Teak voetlijst. Het onderwaterschip is bijna jaarlijks voorzien van een nieuwe laag antifouling en het jacht stond regelmatig een gehele winter op de wal. Deze CR 371 is gebouwd in het Zweedse Orust voor de huidige dus nog altijd eerste eigenaar.

Accommodatie

Stahoogte:
200 cm
ca. 2,00 - 1,85 meter
Hutten:
2
voorkajuit, salon en een achterkajuit
Slaapplaatsen:
vast: 4 extra: 2 crew: 0
4 - 6 slaapplaatsen
Type interieur:
mahonie betimmering (in perfecte staat)
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
grijs-bruine stoffen bekleding
Watertank & materiaal:
ca. 180 liter rvs tank
Vuilwatertank & materiaal:
ca. 60 liter rvs tank met een dekaansluiting
Watersysteem:
elektrisch waterdruksysteem
Warm water:
ca. 22 liter boiler (verwarmd via de motor en via 230 Volt walstroom, dit is momenteel afgekoppeld)
Aantal douches:
1
1x badkamer met een hand-douche bij de wastafel
Toiletten:
1
1x handmatige Jabsco toilet (de toilet was volledig vernieuwd in 2011 en de rubbers van de toiletpomp zijn in januari 2017 vernieuwd)
Radio/CD-speler:
Panasonic radio-/cd-speler met 4x speaker in de salon en 1x speaker in de kuip
Kooktoestel & brandstof:
2 pits ENO kooktoestel
Oven:
oven
Koelkast & voeding:
ca. 85 liter toploader koelkast met een Isotherm koude accu en watergekoelde compressor
Verwarming:
hete lucht: Eberspacher D4 4kW met blaaspunten in alle vertrekken
Opmerkingen:
Het warme en gezellig interieur verkeerd in een zeer goede conditie. De kombuis en de badkamer zijn uitgevoerd met Corian werkbladen. Op het hoofdschot in de salon hangt een prachtige chrome Wempe barometer. Het bed in de voorkajuit is 2,10 meter lang en het bed in de achterkajuit is 2,00 meter lang.

Motor en elektra

Start type:
elektrisch
Type:
binnenboord
Merk:
Yanmar
Yanmar 3YM30 (motornummer : E-04629)
Model:
3YM30
Bouwjaar:
2005
2005
Vermogen:
29 pk
29 Pk / 21 kW
Brandstof:
diesel
diesel
Verbruik:
3 liter/uur
ca. 3 L/H
Overbrenging:
saildrive
Voortstuwing:
schroef
SD20 saildrive met een 2 blads klapschroef
Koeling:
indirect
intercooling
Brandstoftank aantal:
ca. 80 liter rvs tank
Inhoud brandstoftank:
80 liter
Max snelheid:
13 km/h
ca. 7 knopen
Kruissnelheid:
11 km/h
ca. 6 knopen
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Accu:
1x service accu en 1x Optima Red Top start accu
Acculader:
25 A
Dynamo:
55 A
Omvormer:
Voltmeter:
Walstroom:
vaste walstroom aansluiting met een aardlekschakelaar en een walstroomkabel
Voltage:
220V: 12 en 230 Volt (walstroom)
Opmerkingen:
De motor heeft jaarlijks een service beurten gehad (zowel in het voorjaar als in het najaar). Brandstof filter met een glazen waterafscheider. De afsluiter van de vuilwatertank moet vernieuwd worden (de nieuwe afsluiter ligt aan boord). 2x 12 Volt stopcontact bij de kaartentafel. Diverse 230 Volt stopcontacten.

Navigatie en elektronica

Kompas:
Plastimo Mini Contest schotkompas
Log/snelheid:
TackTick. De romp-sensor is in de zomer van 2016 vernieuwd
Dieptemeter:
TackTick (2013). De romp-sensor is in de zomer van 2016 vernieuwd
Windmeter:
TackTick
Navigatieverlichting:
3-kleuren top-, anker-, stoom-, dek-, boeg- en hekverlichting
Kaarten, gidsen:
1x Navionics kaart (update van 2012)
Roerstandaanwijzer:
via autopilot
Autopilot:
Raymarine ST6001+ met Giro
GPS:
in de kaartplotter
Kaartplotter:
Raymarine E80 kaartplotter op de stuurstand
Marifoon:
Raymarine Ray215E DSC (bij de kaartentafel) en een speaker in de kuip
Weatherfax/Navtex:
McMurdo ICS Nav6 (NMEA gekoppeld aan het TackTick systeem)

Tuigage

Type tuigage:
sloep
sloep fractioneel getuigd
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
aluminium
aluminium doorgestoken John Mast mast (langer dan standaard Selden mast), John Mast giek en een vaste John Mast neerhouder, rvs Rod Rigging met een dubbele set zalingen en een handmatige Hasselfors achterstagspanner
Zeilen materiaal:
witte Dacron zeilen
Grootzeil:
Lundh Sails : volledig doorgelat grootzeil met MDS karren
Rolgrootzeil:
2x rif
Fok:
Lundh Sails : 1x 120% Rolfok met een witte UV strook en 1x High Aspect Fok
Voorzeil rolsysteem :
Furlex 200S
Gennaker:
2007 : North Sails : Blauw/witte Gennaker met een slurf
Lieren:
rvs Andersen lieren: 2x 46ST, 1x 28ST en 1x 28STE (elektrisch - hijsen van grootzeil en voor bootsmanstoeltje)
Opmerkingen:
Alles is vanuit de kuip te bedienen. 12x Spinlock val stopper in de kuip. Aluminium spinnakerboom. Het jacht is standaard uitgerust met een wegneembare grootschootoverloop, die voor de stuurstand en tussen de kuipbanken gemonteerd wordt. Om de trim mogelijkheden te verbeteren werd een Custom Made light-weight (van vliegtuig aluminium) grootschootoverloop (met een Rutgerson rails) geconstrueerd. Deze is eveneens wegneembaar en wordt aan de voorzijde van de stuurstand tussen de beide kuipranden gemonteerd. Rudgerson genuarails en karren. Spinnaker uitrusting. Cunningham. Donker blauwe grootzeilhuik met Lazy-Jacks.

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1x anker met ca. 10 meter anker ketting, ca. 20 meter ankerlijn, een blok lood (extra verzwaren van de ankerlijn) en voorzien van een ankerrol
Buiskap:
vaste ruit met een rvs frame en een donker blauwe sprayhood
Zeerailing:
rvs scepters, preekstoel, hekstoel met teak zitjes en dubbeldraads zeerailing
Zwemplatform:
met teak
Zwemtrap:
rvs
Schaar:
ROD-knipschaar
Opmerkingen:
Douche op het zwemplateau (warm en koud water). Teak buitenboordmotorsteun op de hekstoel.

Veiligheid

Reddingsvlot:
4 Persoons Plastimo Cruiser ORC reddingsvlot in een valies (moet gekeurd worden)
Bilgepomp:
Elektrisch: 1x handmatige bilgepomp (in de kuip) en 1x automatisch/elektrische bilgepomp
Brandblusser:
2x brandblusser (moeten gekeurd/vernieuwd worden)
Radarreflector:
Tri-lens radarreflector
Reddingsvesten:
5x automatisch reddingsvest (moeten gekeurd worden)
Opmerkingen:
Noodhelmstok. Life-Line banden aan dek. Life Sling. De constructie van het roerblad is dermate goed doordacht, dat bij een eventuele grond-beroering slechts een deel ervan kan afbreken, waardoor het jacht altijd bestuurbaar blijft.

Partners