Trintella
42
€ 185.000
BTW Betaald
Missy
Zeiljacht
12,80 m
X
4,20 m
X
1,80 m
1998
Composiet
5
In Zuid-Oost Spanje, bezichtiging op afspraak.
Yanmar 50 Pk / 37,5 kW
sloep 9/10 getuigd
Net & uniek Ron Holland Design! Leasure Furl giek, 2x Elektr. lier, windvaan, wind-/generator, watermaker, airco, verwarming, boegschroef, RIB met 8Pk

Vraag meer informatie over de Trintella 42

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Onderwerp:

Algemeen

Vorm:
rondspant
Dek uitvoering:
teak dek, volledig gerenoveerd in 2015
Opbouw vorm, materiaal:
polyester met anti slip
Kiel/zwaard:
bulbkiel
Roer:
balansroer (het roerlager is in 2007 vernieuwd)
Besturing:
Whitlock stuurstand met een rvs 8 spaaks stuurwiel bekleed met leder (2015) en voorzien van een zandkleurige stuurstandhuik (2015)
Ramen:
Lewmar dekluiken (craquelee in dekluiken en uitgerust met gordijntjes), gekleurd en gelaagd glas in het polyester doghouse, Lewmar ramen in de opbouw en patrijspoorten in de romp
Waterverplaatsing (in kg):
ca. 13.500
Ballast (in kg):
ca. 5.500
Doorvaarthoogte:
ca. 21 meter
Werf:
Trintella Shipyard - Den Bosch - Nederland
Ontwerper:
Exterieur : Ron Holland - Interieur : Rene van der Velden
Bouwnummer:
1 - GB-TRNX42XY1798
Overig:
De composiet romp is met Kevlar versterkt en gebouwd middels het SCRIMP proces. De romp is in 2002 donker blauwe gespoten met een gouden bies, een witte waterlijn en een teak stootrand, die van een rvs stootstrip is voorzien. Teak op de kuipbanken en teak op de kuipvloeren (in beide kuipen - gerenoveerd in 2015). De veilige en diepe center cockpit zit kuip is grotendeels overdekt door het doghouse en voorzien van een grote op- en uitklapbare gelakte teak kuiptafel met bekerhouders. De salon wordt goed geventileerd door de rvs luchthapper op de opbouw. Het jacht is in 2016 op de wal geweest en voorzien van een nieuwe laag antifouling en nieuwe anodes.

Accommodatie

Materiaal, kleuren:
licht Frans eiken betimmering en teak vloer panelen
Stoffering, gordijnen:
donker blauwe lederen bekleding (goede conditie) en licht creme gordijnen (2015)
Hutten:
voorkajuit (met een tweepersoons en een éénpersoons bed), salon en achterkajuit (met een centraal Frans tweepersoons bed)
Slaapplaatsen:
5 slaapplaatsen
Stahoogte:
ca. 1,80 - 2,00 meter
Toilet:
1x elektrische toilet (2012) en 1x handmatige PAR toilet
Douche, bad:
2x badkamer met 2x douche voorzien van thermostaatkranen (aparte douche ruimte in de achterste badkamer met een elektrische douche pomp)
Geluidsinstallatie, TV:
radio/cd-speler met speakers in de salon en in de kuip
TV:
1x Sony TV met ingebouwde video (in de salon) en aangesloten op een losse DVD-speler en 1x Samsung 24' LED TV (2012) in de achterkajuit (eveneens aangesloten op de losse DVD speler in de salon)
Kooktoestel/pitten:
2002: 3 pits rvs Force Ten Marine kooktoestel
Oven:
2002: rvs Force Ten Marine oven
Magnetron:
2002: Sharp Compact 800 Watt
Koelkast:
1x top loader koelkast met een Isotherm compressor
Vriezer:
1x top loader (ca. 120 liter) vriezer met een Waeco compressor
Verwarming:
2002: Eberspacher met blaaspunten in de salon en in de beide hutten
Airconditioning:
2012: Vitifrigo airconditioning (in de salon en in de achterkajuit)
Overig:
De "owners cabin" in de achterkajuit is ruim met een centraal tweepersoons Franse bed, veel kastruimte en is zowel via de riante langskombuis (stuurboord) als via de badkamer (bakboord) bereikbaar. De salon heeft een gezellige rondzit (bakboord) en een navigatietafel (stuurboord). In de voorpunt is een tweede badkamer. Zowel het tweepersoons bed (bakboord) als het éénpersoonsbed (stuurboord) in de voorkajuit zijn voorzien van een slingerzeiltje. Er zijn Yachtiflex lattenbodems onder alle matrassen in het jacht.

Motor, electra, water

Vermogen:
50 Pk / 37,5 kW
Merk:
Yanmar 4JH2E (motornummer : 09908)
Bouwjaar:
1998
Uren:
ca. 2.400 uren (oktober 2016)
Brandstof:
diesel
Brandstoftank:
ca. 300 liter rvs tank (in 2012 gereinigd)
Koeling:
intercooling
Aandrijving:
keerkoppeling met een rvs schroefas (buitenlager is vernieuwd in 2012) en een 3 blads Maxprop klapschroef (2012) met een Rope-Cutter op de schroefas (2002)
Kruissnelheid (knopen):
ca. 7,5 knopen
Max snelheid (knopen):
ca. 8,5 knopen
Verbruik (l/uur):
ca. 3,5 L/H
Meetinstrumenten:
Boegschroef:
Vetus 8 Pk (bediening op de stuurstand)
Spanning:
12 en 230 Volt
Bedieningspaneel:
Accu:
5x 145 AH Tudor Gel service accu (2015), 1x 145 AH Tudor Gel motor accu (2016) en 1x boegschroef accu
Acculader:
1x Interrupt 200 ACI 120 A
Generator:
2012: Mastervolt Wishper 3,5 kW (in de ankerbak)
Dynamo:
1x 80 A en 1x 140 A
Omvormer:
1x Interrupt 2.500 Watt
Windgenerator:
2012: Rutland 400 Watt
Waterdruksysteem:
elektrisch waterdruksysteem
Warm water:
ca. 60 liter boiler (verwarmd via de motor en via 230 Volt)
Watertank:
ca. 500 liter rvs tank (gereinigd in 2012)
Vuilwatertank:
2x ca. 50 liter rvs tank (handpomp is in 2012 vernieuwd)
Watermaker:
2012: Schenker 30 L/H (goed onderhouden)
Walstroom:
vaste walstroom aansluiting (Marinco) met een aardlekschakelaar en een walstroomkabel
Voltmeter:
Toerenteller:
Watertankmeter:
Brandstoftankmeter:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Overig:
Goed geïsoleerde motorkamer. Dubbel uitgevoerde brandstoffilters met waterafscheiders (volgens schema onderhouden). De trillingdempers van de motor zijn in 2007 vernieuwd. Elektronische motorbediening (op de stuurstand). De complete elektrische installatie in in 2000 door Tijssen Electro vernieuwd.

Tuigage

Type:
sloep 9/10 getuigd
Rondhouten, verstaging:
Selden wit gespoten aluminium mast, wit gespoten Leisure Furl rolgiek, wit gespoten Rodkicker, rvs verstaging, 3 sets wit gespoten open zalingen, hydraulische Navtec achterstagspanner
Lieren:
rvs Lewmar lieren: 2x 54ST (elektrisch), 2x 48ST en 1x 40ST op de mast
Zeilen materiaal:
Zwaan Sails Lelystad (Nederland): Dacron
Grootzeil:
2013: Zwaan Sails : doorgelat rolgrootzeil (in de giek)
Grootzeil reefsysteem:
Leisure Furl rolgiek
Genua:
2012: Zwaan Sails : rolgenua met een zandkleurige UV strook
Genua reefsysteem:
Harken rolfoksysteem
Fok:
2012: Zwaan Sails : zelfkerende rolfok met een zandkleurige UV strook
Fok reefsysteem:
Harken Cruising 2 rolfoksysteem
Gennaker:
North Sails: Gennaker met een slurf
Overig:
Aluminium Selden spinnakerboom (hangend op een rails aan de voorzijde van de mast). Aluminium en rvs Lewmar dekbeslag. Lewmar genuarails en rail voor de zelfkerende fok. Alle vallen komen door de rvs handgreep op de opbouw naar de kuip. 7x Lewmar stopper in de kuip. Geïsoleerde achterstag.

Navigatie en electronica

Navigatieverlichting:
LED 3 kleuren top- (2012), LED anker- (2012), stoom-, dek-, LED boeg- (2012), LED hek- (2012) en LED kuip (in doghouse - 2012) verlichting
Kompas:
Whitlock kompas op de stuurstand
Roerstandaanwijzer:
via autopilot
Log/snelheid:
2012: 1x Raymarine ST70 Multi op de stuurstand en 1x Raymarine ST70 Multi in het doghouse
Diepte:
2012: 1x Raymarine ST70 Multi op de stuurstand en 1x Raymarine ST70 Multi in het doghouse
Wind:
2012: 1x Raymarine ST70 Multi op de stuurstand en 1x Raymarine ST70 Multi in het doghouse
Stuurautomaat:
2012: 1x Raymarine ST70 Multi op de stuurstand met een draadloze Raymarine Smart Controller afstandsbediening en een Whitlock drive (1998)
Windvaanbesturing:
2012: Hydrovane windvaanbesturing
Radar:
2012: 1x Raymarine C120 radar/kaartplotter in de kuip (doghouse) en 1x Raymarine C90 radar/kaartplotter kleurenscherm bij de kaartentafel. De radardome is op een rvs radarpaal op het achterdek gemonteerd
GPS:
in de kaartplotter
Marifoon:
1x Sailor RT8401 A1 DSC BHF (bij de kaartentafel en onder het doghouse - 2002 - nieuwe snoeren van 2016) en 1x Sailor C4901 handheld marifoon
Weatherfax/Navtex:
1x Furuno FAX207 met Navtex module OP082
Korte golf zender:
2012: Icom SSB 150 Watt zender/ontvanger (aangesloten op de geïsoleerde achterstag)
Inmarsat:
Iridium met buiten antenne MiniM Trane & Trane
Kaartplotter:
2012: 1x Raymarine C120 radar/kaartplotter in de kuip (doghouse) en 1x Raymarine C90 radar/kaartplotter kleurenscherm bij de kaartentafel
Kaarten, gidsen:
2012: kaarten voor de Middellandse Zee
Overig:
PAC modem voor weerberichten via SSB. 1x Raymarine ST70 Multi (2012) bij de kaartentafel.

Uitrusting

Anker:
1x 25 kg Rocna anker met ca. 50 meter 8 mm gegalvaniseerde ankerketting en een 17 kg Bruce anker
Ankerlier:
elektrische Lofrans 1.000 Watt ankerlier (voetswitches op het voordek)
Stootwillen, lijnen:
Buitenkussens:
2012: zandkleurige kuipkussens (in nette staat)
Dekzeilen:
2014: zonnetent (over de giek)
Buiskap:
prachtig gelijnd vast polyester doghouse met rvs grijpbeugels aan de zij- en achterkant en een aanritsbare zandkleurige kuiptent (met een rvs beugel frame). In het dak van het doghouse is een Lewmar luik gemonteerd
Bimini, parasol:
2015: zandkleurige Bimini met een rvs beugel frame (voor over de stuurkuip)
Zwemtrap:
rvs
Zwemplatform:
met teak (in 2015 gerenoveerd)
Zeerailing, hekpreekstoel:
rvs scepters, preekstoel, doorlopende hekstoel, dubbeldraads rvs zeerailingdraad en midscheepse doorgangen
Bijboot:
2015: Zodiac 2.70m
Buitenboordmotor:
2015: Tohatsu 8 Pk
Davits/kraan:
rvs Simpson & Lawrance davits. Op de rvs radarpaal op het achterdek is een rvs kraantje voor oa de buitenboordmotor (met talie)
Overig:
Douche op het zwemplateau (warm en koud water). Rvs boegladder. Rvs fender korven aan de hekstoel.

Veiligheid

CE-normering:
dit jacht is voor september 1998 gebouwd en opgeleverd, derhalve niet voorzien van de wettelijke CE normering (de CE verplichting is in september 1998 ingegaan)
Radarreflector:
Epirb:
Epirb (gekeurd tot eind 2016)
Noodvuurwerk:
het noodvuurwerk moet in 2017 vernieuwd worden
Reddingsvesten, harnassen:
2x reddingsvest
Reddingvlot:
6 persoons BFA reddingsvlot (gekeurd tot eind 2016) in een container en hangt aan de hekstoel in een rvs bracket
Lenspomp:
1x handmatige en 3x elektrische bilge pomp
Brandpreventie:
3x brandblusser en 1x automatische blussysteem in de machinekamer (moeten gekeurd/vernieuwd worden)
Gasbun:
Overig:
Noodhelmstok. Inbraak alarm. Ingebouwde kluis. 2x Gele hoefijzer reddingsboei met lamp. Reddingstaak (joon). Rvs klap ogen in de kuip en op de gangboorden voor Line-Lines. Het jacht staat als Z-Schip in het Nederlandse Kadaster ingeschreven. Kosten overschrijving zijn voor rekening van koper (alleen Nederlandse kopers). Kosten van doorhaling zijn voor rekening van verkoper.

Partners